רחוב עזה (צילום: אבי פראנק)
רחוב עזה (צילום: אבי פראנק)

השיח ברשת: להחליף או לא להחליף את השם של רחוב עזה?

בעקבות המתקפה הרצחנית שיצאה מעזה, בקבוצות הירושלמיות ברשתות החברתיות מבקשים להחליף את השם של רחוב עזה. בין החלופות שעלו - בארי, העוטף, כפר עזה, נובה ואפילו ביידן. מצד שני, יש את מי שדוחה נחרצות את הרעיון וטוען: "עזה הוא שם של מקום, עם היסטוריה מקראית והתיישבות יהודית". ואיפה אתם בדיון?

פורסם בתאריך: 11.10.23 11:30

המתקפה הרצחנית של החמאס, בצירוף העדויות המצמררות והמזוויעות על הטבח שבוצע באזרחים – עולות ברשתות החברתיות הירושלמיות הצעות לשנות את השם של רחוב עזה. לא בהתלהמות, לא כנקמה – בעיקר מתוך עצב גדול. מתוך כאב.

בעקבות הצעה שעלתה בקבוצת 'ירושלמים/ירושלמיות' נפתח דיון ער בנושא, הפוסט, אגב, הוביל לכ-600 לייקים ולמעלה מ-100 תגובות – מרביתם בעד, חלקן נגד.

והיו גם את אלה שהגישו כבר הצעות לשם חדש לרחוב – החל מבארי (אלא שרחוב עם שם כזה כבר קיים בירושלים ולא הרחק מעזה), כשהצעות נוספות שעלו הן 'ענבל ליברמן' על שם הגיבורה שהצילה את אנשי קיבוץ ניר עם, 'חרבות ברזל' – השם שניתן למלחמה, או עוטף עזה – לכבודם של היישובים שספגו מכה אנושה. שמות נוספים שעלו – 'נובה' (שם מסיבת הקטל), 'ביידן' (לאור התמיכה הבלתי מסויגת של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן) ועוד.

 

 

והיו גם תגובות עוקצניות וחריפות – כמו למשל להשאיר את שם הרחוב ולהוסיף אחריו 'היהודית' – עם קריצה לכך שישראל תכבוש את עזה ותהפוך את המקום לעיר יהודית. שם אחר שהוצע הוא 'כפר חדש', על שם מה שייבנה על חורבות עזה ועוד.

היו גם תגובות שטענו שכל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתגורר ברחוב – ראוי שהשם יישאר כדי "שכל בוקר יזכור את הנרצחים, הפצועים והשבויים שבמשמרתו".

ומנגד, היו את האנשים שהזכירו שהשם עזה הוא שם של יישוב מקראי. "עזה היא עיר יהודית מקראית. מעדיפה לא למחוק את המקור אלא לראות בזה תפילה לחזרה למקורות", לשון אחת התגובות והיו עוד באותו הרוח והסגנון.

אז מה דעתכם – להחליף או לא להחליף? ואם כן – אז איזה שם הייתם בוחרים?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. מפת ההיסטוריה

    אין צורך להחליף את שם הרחוב. יש להחליף את זה שזז בשיירת סירנות בין 2 בתים בעזה ובבלפור למלונות שפאר ועוד לארמון שלו בקיסריה. כן לשמות שער שכם, שער יפו ורחוב עזה ולא לרחוב נתנייהו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להחליף את העיר עזה, לא את שם הרחוב.
    לשטח אותה, לגרש את מי שנשאר ולהקים עיר יהודית, כמו שהיתה עד לפני 100 שנה.

  3. ברוך ג.

    הצבא חייב לשטח את כל הבתים בכל רצועת עזה ולא להשאיר נפש חיה שם !! לחסל את כולם או לגרום להם לעבור למצרים בלי אפשרות לחזור לשם לעולם !!
    "אל נקמות ה' ". הגיע הזמן להשתמש בטילים ופצצות חודרי בטון וגם מתחת לבית חולים שיפא להחריב , שם ממצאים ראשי הטרוריסטים.

  4. משה

    להחליף לרחוב יואל בראנד. ….וגם לאנשים שנלעגו על סבל כמו גומא אגייאר זל

  5. מזכיר נישכחות

    פ פעם היו אומרים על מי שלא רצו אותו והיה דחוי
    בכל מקום : "לך לעזה" . והכוונה ברורה לכל מסולק
    ומנודה . כיום המקום הפך לגהנום מוחשי לכל תושביו . גם שמשון הגיבור מצא בה את מותו ואין מה לקנא במי שניקלע למקום הארור הזה !

  6. כדי שלעולם לא יירצחו יהדים מרצועת עזה

    להשאיר את שם הרחוב ולהחליף את האוכלוסייה ברצועת עזה ליהודית !

  7. סקרומדון

    כירושלמי ותיק לא הייתי מחליף – לא בגלל העבר התנ"כי (על ה#*ן שלי – עיר שתמיד עשתה צרות לישראלים), לא בגלל העתיד שהבן זבבירים מתכננים לה (עם הנשקים שהם קיבלו זה לא יספיק לכבוש עיר, רק להרוג יריבים פוליטיים ולכך נועד, את כיבוש שארית העיר אם בכלל יעשו בשבילם הפריירים החילונים, אלה שגם אמורים להירצח על ידם לאחר סיום עבוגתם, ראה הנשקים). אלא בגלל ההיסטוריה הפרטית של הרחוב והירושלמים מאז ומעולם קראו לו רחוב עזה (או 'גאזה שטראסה' בתקופה שרחביה באמת הייתה יקית). גם לזה צריך לתת מקום וביטוי.

  8. צחי

    ע"ש יאיר נתניהו וזאת לאור פעולותיו הרבות במלחמה שדילג מעזה לצפון ומהצפון לעזרת המתנדבים ומעזרה למתנדים התנדבות בבתי חולים ועוד המון המון המון המון התנדבותיות.רק לו מגיע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר