אמיר חכימיאן (צילום: נתנאל תבל)
אמיר חכימיאן (צילום: נתנאל תבל)

ירושלים מודל 2021: FIVERR פינת ממילא

החיבור בין המרחב הפיזי לעולם הדיגיטלי והמעבר מעולם ישן ורגולטורי לעולם חדשני ויצירתי. אמיר חכימיאן, מנהל האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, מסכם את השנה

פורסם בתאריך: 30.12.21 17:22

רשויות מקומיות מדברות בעיקר רישוי עסקים, רגולציה ובירוקרטיה.

בשלוש השנים האחרונות, תחת ראש העיר, משה ליאון, אנו מחוללים מהפכה בתפיסה ובאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, מתרחש תהליך שנמצא בשיאו – מעבר מרישוי לקידום עסקים בחזון ובמימוש, בתכנון ובביצוע. אפילו ניתן לומר שגם הקידום הוא חדשות ישנות. אנחנו כבר מדברים פיתוח עסקי.

אם עד לפני 3 שנים נתנו שירות לכ-10,000 עסקים, הרי שכיום אנו נותנים שירות למעל מ-30,000 בתי עסק ירושלמיים.

קידום ופיתוח עסקי מתחיל בשיפור רמת השירות, בחיבור לשטח, בשקיפות, בעשייה למען העסקים ללא פשרות, ממשיך ביצירתיות, תכנון ומתן פוקוס על עולמות תוכן חדשים ומסתיים בביצוע של יוזמות ופעולות המביאות קהלים חדשים, מביאות עסקים חדשים ומחזקות את הקיימים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


משבר הקורונה שפקד אותנו חידד לכולנו אתגרים קיימים והציף במקביל אתגרים חדשים, אשר היו בבחינת צו השעה. כבר מהרגע הראשון הבנו שמשבר הקורונה אינו משבר בריאות בלבד, אלא משבר בעל השלכות רוחב משמעותיות מאוד על הכלכלה, בדגש על עסקי המסחר הקטנים והבינוניים. האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, בהובלת ראש העיר, קידם פעולות רבות ומגוונות לחיזוק העסקים בעיר, תוך אימוץ גמישות ויצירתיות מקסימלית. לתפיסתנו, יש לנו כשלטון מקומי תפקיד מכריע בחיי היום יום, הן של העסקים והן של התושבים, והדבר נכון על אחת כמה וכמה בשעת משבר.

משזיהינו ממש עם תחילת המשבר, שהמגזר העסקי הוא אחד מהמגזרים שצפויים להיפגע בצורה הקשה ביותר ושהפגיעה בו יכולה לייצר גלים שימשכו הרבה אחריו, החלטנו כי מרחב הפעילות למען העסקים חייב להיות גדול משמעותית ממה שהיה קיים עד כה, עם פיתוח יכולת גמישות תמידית בהתאם לצורך ולאור השינויים התכופים בתקנות ובמגבלות.

לאור הנסיבות, יצאנו עם תוכנית הוליסטית לחיזוק העסקים המקומיים בעיר הבירה, שהצלחתה טמונה ביכולת להשתמש במגוון כלים בו זמנית, במטרה לתת מענה לצורך המרכזי ביותר – משיכת הלקוחות אל העסקים.

על כן, בנינו תוכנית בה אנו מייצרים סל פתרונות בתנועת מלקחיים, כך שמצד אחד אנו שואפים ככל הניתן להגביר את הנוכחות הפיזית של לקוחות בעסקים המקומיים, תוך חיזוק השוטטות במרחבים העסקיים והנגשתם הפיזית של העסקים, ומצד שני, אנו מחזקים את פלטפורמות האון ליין ודוחפים את העסק לעצמאות דיגיטלית שתגביר את הטראפיק של הלקוחות באפיק הדיגיטלי.

מהצד האחד, כאמור, החלטנו לבצע פעולות לחיזוק השוטטות ועידוד המסחר הפיזי בהתאם למגבלות מתוך הבנה שעיר חיה, תוססת ופעילה כלכלית היא עיר שבה המרחב הציבורי בסביבה העסקית הומה אדם ושוקק חיים. עדות למרחב שכזה מתבטאת בעיקר בישיבה של קהל מבקרים בכיסאות ושולחנות במרחב הציבורי, כאשר שטח הישיבה הינו חיצוני לבית העסק ובמקביל מאות ואלפי אנשים משוטטים רגלית במרחב וחולפים על פני היושבים. על כן יזמנו את 'עיר המדרחובים', פרויקט שהוציא עשרות אלפי ירושלמים אל המרחבים העסקיים ותרם רבות לחיזוק מרחבים אלו. כמו כן, הצבנו בשיתוף אגף תרבות עשרות אמני רחוב ירושלמים במרחבי מסחר בעיר, דבר שגם חיזק את ציבור העוסקים בתחום האומנות וגם תרם לחוויה במרחב, הענקנו פטור מאגרת כיסאות ושולחנות, הצבנו מייצבים אומנותיים במרכז העיר ירושלים ואפשרנו הצבה של רכבי אוכל ברחבי העיר.

 

 

מהצד השני, בנינו אתרים מקוונים לעסקים ירושלמים, הקמנו קניון וירטואלי עירוני ראשון מסוגו, פעלנו ליצירת כרטיס שי דיגיטלי לניצול בבתי העסק הירושלמים בלבד והקמנו את “טעימה ירושלמית", בה ניתן להיחשף לעושר הקולינרי של ירושלים ולרכוש סדנאות דיגיטליות להכנת מנות שף מהמובילות בעיר כאשר ההכנסות הולכות לעסקים בלבד.

לצד תוכנית ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה, אנו מקדמים, בשנה האחרונה, בהובלתו של ראש העיר, שדרוגים בהיקפים חסרי תקדים של מרכזים מסחריים בשכונות. ההשקעה בשדרוג המרכזים המסחריים גדולה משמעותית ביחס להשקעות עבר, תוך נגיעה בכל פרט ופרט במרכזים, מאבן השפה של הרחוב ועד חזיתות ושילוטי בתי העסק. בימים אלו ניתן לראות כבר התקדמות משמעותית בשדרוג מרכזי המסחר בגבעת מרדכי ובשדרות משה דיין בפסגת זאב.

זו היתה השנה שהיתה.

כעת, 2022 כבר כאן ואנחנו מגיעים אליה מוכנים. אנחנו מגבירים עשייה עם יותר משאבים, עם יותר עסקים חברתיים, עם יותר השקעה בעוסקים מהבית, עם יותר חשיפה לאון ליין, עם תכנית סיוע ייעודית ברחובות מסחר בהם מתקיימות עבודות תשתית לטובת הרכבת הקלה, עם יותר שדרוג מרכזים, עם יותר ליווי וסיוע ועם יותר השקעה במרכז העיר.

אז כמו שאומר קרמבו בסרט מבצע סבתא: “אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט אתה מגביר".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר