נעלי ריצה, רותי זינדל -אוכמן (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)
נעלי ריצה, רותי זינדל -אוכמן (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, פרטי)

רותי המאמנת: 5 טיפים – איך לבחור את נעל הריצה המושלמת?

איזה כיף שהתחלתם לרוץ - עכשיו הגיע הזמן לבחור נעל ריצה שתהיה נוחה, יציבה ותומכת

פורסם בתאריך: 30.11.17 11:04

התחלתם לרוץ – צ'ק. ואז איווררתם את נעלי הריצה מתקופת הצבא או במקרה הפחות נורא מתקופת האוניברסיטה, וגיליתם שהנעליים כבר, איך לומר, עשו את שלהן. נכנסתם לחנות נעלי הספורט הקרובה אליכם ויצאתם מסוחררים מהמבחר הרב. מבולבלים? אני אתכם לגמרי בעניין. הייתי מגדירה את בחירתה של נעל הריצה הטובה עבורכם כאומנות לשמה.

אז הנה כמה קווים מנחים שעוזרים לי להתבלבל כמה שפחות כשאני קונה את נעל הריצה הבאה שלי:

למדוד – בבלאק פריידי האחרון היה מבצע מטורף של נעלי ריצה בצבעים מדליקים וזוהרים שפשוט לא יכולתם לומר להם לא. אז אולי הזמנתם והן התאימו כמו כפפה ואולי הן ממש לא היו בכיון הנכון. כלל מנחה ראשון- נעל ריצה מוכרחים למדוד ולרוץ עימה קצת בחנות לפני הקנייה. כן, לרוץ בחנות גם אם אין מסילה. לא משנה אם יסתכלו עליכם כמו משוגעים כשתעשו זאת אבל בסופו של דבר זה מה שתצטרכו לעשות איתה.

 



נעלי ריצה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


 

נוחות –  שמעתם מונחים מפוצצים כגון: boost ו-air וזה היה נשמע מבטיח. שלמות בצורתה של נעל שעוד רגע תצליחו לרדת איתה את מחסום השעתיים במרתון. נכנסתם לחנות וגיליתם שהפרסומת החלומית של הרץ המרחף בנוחות בנעלי הריצה שלו לא ממש תואמים את הרגשתכם כשנעלתם את אותה נעל. אל תקנו נעל רק לפי השם שלה. אני ממליצה ללכת על תחושת הנוחות בנעל גם בריצה.

 

 

תמיכה מה זה בעצם אומר? יש שלושה סוגים שונים למבני כף הרגל – נייטרלית, פרונציה (קריסה של הקשת וגם של עצם העקב) וסופינציה (קשת גבוהה והמשקל יותר על החלק החיצוני של כף הרגל) . יש מחקרים לכאן ולכאן שעוסקים בשאלת התמיכה בנעלי ריצה. ישנם מחקרים שמראים שאין מובהקות מוחלטת שנעליים עם תמיכה באמת מצמצמות את הסיכון והסיכוי לפציעות. ההמלצה הכי טובה שאני יכולה לתת מניסיוני האישי הוא שמדרס טוב שמותאם אישית לכף הרגל שלכם וגם מותאם לריצה יכול לעשות עבודה נהדרת.

 


נעלי ריצה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


 

לאורכה ולרוחבה המדד הראשון – האורך, הוא קריטי ביותר. נעל צמודה מדי יכולה לגרום לשלפוחיות ושפשופים עד אין סוף. המדד השני הוא הרוחב, נעל רחבה מדי תשפיע על היציבות והנוחות בכף הרגל ומצד שני נעל צמודה מדי תגרום לתחושת לחץ ואי נוחות. אז מה עושים? לוקחים נעל בחצי מידה גדולה יותר. ניתן לבדוק כשאתם עומדים עם הנעל ומרימים את הבוהן הגדולה לאיפה היא מגיעה ולפי זה לחשב אם יש מספיק מרחב נשימה. אל תטעו ותקחו נעל גדולה מדי. מדובר על התאמה מדויקת. לגבי הרוחב, חשוב לדעת שיש את האופציה למידות רוחב ולפעמים גם אם אין בנמצא בחנות ניתן להזמין מהחנות.

 


5 טעויות נפוצות של רצות ורצים

5 טיפים מנצחים לריצה בחורף הירושלמי

המהפך המדהים שעשו ירושלמים וירושלמיות

5 סיבות למה ריצה זה הספורט הכי טוב שיש


נעלי ריצה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)


 

בשביל מה אתם צריכים אותה? התשובה הברורה מאליה היא כמובן שלריצה. אך השאלה לאיזו סוג של ריצה? יש נעליים שמתאימות בסולייתם לכביש, לשטח ואולי אפילו רציתם לקנות נעל קלה שמתאימה יותר לתחרויות. בררו עם עצמכם את המידע הזה לפני שתחליטו על קנייה.

טיפים אחרונים לסיום כשאתם יוצאים לקנייה הבאה שלכם הצטיידו בגרבי הריצה עימם אתם רצים, מדרס במידה ואתם רצים איתו והכי חשוב שתלכו באמצע או בסוף היום. כף הרגל משנה את נפחה במהלך היום ובריצה היא כמובן מתנפחת.

קנייה מהנה ומועילה,

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

 

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר