אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | לקראת בית"ר-הפועל ת"א: היום זה משחק תחתית, מחר זה יכול להיות קרב על אליפות

גם בית"ר וגם הפועל נמצאות בשפל שממנו יש רק לטפס, זה רק עניין של זמן שבקרוב יחזרו הימים, ומשחק כזה יהיה שוב מאבק על האליפות | מאמר דעה

פורסם בתאריך: 10.12.18 11:06

הערב, שני, נראה את בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב באחת מנקודות השפל של שני המועדונים.

היה ברור שהפועל תחזור לליגת העל אחרי עונה אחת, תיארתי לעצמי שמשחק מולה יהיה כמו פעם, מפגש ענקיות של הכדורגל הישראלי. לצערי מציאות לחוד וחלומות לחוד.

עבורי כל המשחקים נגד הפועל תל אביב היו מיוחדים, הן כילד אוהד והן כשחקן. גדלתי כמו רבים אחרים עם טראומת סיני שלקח לבית"ר את האליפות הראשונה. הייתי בימקא ביציע ולא האמנתי למה שראיתי, זה ליווה אותי גם כשחקן ותמיד המפגשים מול הפועל היו מותחים ומיוחדים. לי אישית היו הצלחות תמיד במשחקים האלה, הבקעתי את אחד השערים היפים והזכורים בקפיצת הדג המפורסמת, והייתי המצטיין במשחק הכי גורלי במאבק על האליפות ב-97/98 . במשך הרבה שנים הפועל היתה תחליף לדרבי ירושלמי, עבור הבית"רים, משחק מול הפועל תל אביב היה סוג של דרבי, הם ה"סדין אדום" שלנו.



קשה לי להאמין שהיום מדובר במשחק תחתית לכל דבר, שתי אימפריות של הכדורגל הישראלי נמצאות בתחתית של התחתית, כשמעבר למיקום בטבלה עצוב מאוד לראות את היכולת שהן מציגות, אוי לעיניים.

גם בית"ר וגם הפועל נראות ממש לא טוב וזה לא רק התוצאות. אם נתחיל ביריבה – הפועל תל אביב, אפשר להבחין שהיא נטולת חדווה, ב-12 משחקים שבהם שיחקה העונה, הפועל סיימה 8 מהם בתיקו. כשהשחקנים לא מצליחים לייצר מצבים ושערים, יש להם שלושה הפסדים ורוב המשחקים מסתיימים בתיקו, שום יצירתיות. זה מפליא אותי מאוד כי להפועל ת"א יש קהל דומיננטי, אמנם קהל שאני לא מסמפט באופן אישי, אך יחד עם זאת אני יודע להעריך קהל חם.

מהצד השני – בית"ר ירושלים, שלא מצליחה לצאת ממעגל הכשלונות. דווקא פה אני רוצה לחזק את משה חוגג ואת הצוות הניהולי, התוצאות יגיעו, צריך סבלנות. אני רואה השתדלות ורצון אדיר להביא את בית"ר לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי, וזה מבחינתי הכי חשוב. ברור לכולם שרק מי שלא עושה לא טועה. נעשו טעויות רבות אבל הכוונה היתה חיובית.

 


 

שחקן העבר שמוליק לוי, כיום מנכ"ל אתר אינטרנט בתחום הלוטו (צילום: פרטי)


אין לי ספק שבסופו של דבר בית"ר תגיע לרמות הכי גבוהות כי הדרך נכונה. כל התחלה היא קשה. לפעמים כשרוצים יותר מידי יש נפילות. היותר מדי הזה הוביל לכשלונות. הרצון העז להצליח כאן ועכשיו, להביא את השחקנים הכי טובים, השמות הכי מפוצצים בלי קשר לגיל או כושר השחקנים הביא לסגל רבוי ולא טוב. זה לא עובד כך במציאות של הכדורגל שלנו. כדי להצליח, צריך לנשום עמוק, לבנות קבוצה מסודרת מספיק זמן לפני תחילת הליגה, לבנות קבוצה שמורכבת מצעירים ומבוגרים, עם ביסוס של שחקני בית וזרים טובים, שחקנים שהם רעבים עם מרקם אנושי ועם חיבור לקהל.

במידה ואחת הקבוצות תצליח לייצר רצף נצחונות בחודש הקרוב, אז היא יכולה בקלות לצאת ממאבק על ירידה, להגיע למרכז טבלה ולהעביר עוד עונה. אני חושב שפסיכולוגית תהיה לזה השפעה, אבל זה לא אמור להוות משקל מכריע, העונה עוד ארוכה.

לסיכום, גם בית"ר וגם הפועל נמצאות בשפל שממנו יש רק לטפס. זוהי נקודת שפל בגלגל, שבמהרה יסתובב מעלה ויביא את שתי הקבוצות להיות חזרה בשורה הראשונה של הקבוצות המובילות בארץ. זה עניין של זמן בלבד. אין לי ספק שאמנם אנחנו הולכים לראות הערב משחק תחתית, סביר להניח גם שיסתיים בשוויון, אבל המסורת והפאר של המועדונים עדיין באוויר. אין לי ספק שבקרוב יחזרו הימים, ומשחק כזה יהיה שוב מאבק על האליפות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר