מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)
מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מועדון ברידג' ירושלים לחידוד הזיכרון והמחשבה

זהו המשחק המרתק ביותר שתלמדו אי פעם. יש בו הכול מכל: חשיבה, ניתוח מהלכים, טקטיקה, שיתוף פעולה עם שחקן נוסף, סבלנות וסובלנות, נימוס ואדיבות והוא יעיל במיוחד בחידוד הזיכרון ושיפור המחשבה. הצטרפו למועדון "ברידג' ירושלים" המועדון הוותיק בארץ למשחק הברידג'

פורסם בתאריך: 3.9.19 16:52

מחקרים מוכיחים כי לימוד ומשחק ברידג' הוא אחד מהפתרונות לדחיית מחלות כמו דמנציה ואלצהיימר. הכירו את מועדון "ברידג' ירושלים" המועדון הוותיק בארץ למשחק הברידג', המציין 55 שנות פעילות ומקדם את כל נושא הברידג' בעיר. למועדון שלושה סניפים ברחבי העיר: הסניף המרכזי בבית הכרם, במושבה הגרמנית מרכז תרבות עמים לנוער ובית הלוחם. בנוסף מקיים פעילות בשכונת ארנונה בהדרכתו של אליעזר שיינר. [052-6270302]

בין שלל הפעילויות של מועדון הברידג' מתקיימים קורסים בכל הרמות: מתחילים, מתקדמים ושחקנים לתחרויות הנערכים ע"י מיטב המורים המוסמכים לברידג' ע"י התאחדות הברידג' בישראל. לאחרונה נערך קורס מורי ברידג' בו השתתפו כ-50 שחקנים. העמותה מסבסדת קורסים לחברי העמותה המתקדמים, כאשר המורים מגיעים מקרית טבעון והמרכז. בנוסף מנהלת העמותה תחרויות מדי שני ורביעי אחה"צ בהנהלתה של אלופת הנשים לשנת 2019 בישראל הגב' עירית ניימן [050-6202682] ותחרויות ערב בהנהלתו של ברי אבנר [052-3744632], מבכירי שופטי תחרויות הברידג' בארץ.

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מדי פעם מתקיימות תחרויות מודרכות לשחקנים שלמדו זה מקרוב את רזי המשחק המרתק וזקוקים להדרכה בתקופתם הראשונה, זאת לצד תחרויות ארציות בהשתתפות שחקני ברידג' מכל רחבי הארץ, תחרויות אלה נושאות פרסים וגביעים למקומות הראשונים. פן נוסף בו זוכה המועדון לציון לשבח מתרכז בפעילות חברתית רבת היקף. האווירה הנעימה השוררת בתחומי המועדון מתאפיינת בכבוד הדדי בין צעירים למבוגרים, בשיתוף פעולה ובעזרה הדדית, כך נוצרו אף קשרים הדוקים במהלך השנים בין החברים והחברות.

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מדי שנה עורך המועדון נסיעה משותפת לחו"ל המשלבת טיול והנאה וכמובן משחקי ברידג', כדוגמת הטיול האחרון לטוסקנה. רבים מהשחקנים נפגשים למשחקי ברידג' מחוץ למועדון ונהנים בצוותא נפעילות מעשירה הממלאת את שגרת יומם בסיפוק רב.

משחק הברידג' מסתבר לא נועד למבוגרים בלבד. בין המטרות העיקריות של מועדון "ברידג' ירושלים" ניתן למצוא את הרחבת טווח הגילאים הלומדים לשחק ברידג' והגדלת מספר המתחרים במועדון, על כן פועל המועדון לקידום לימוד הברידג' בבתי ספר והקמת נבחרות צעירים שיוכלו לייצג את ירושלים בתחרויות ארציות ובינלאומיות. בשנים האחרונות נבחרות הצעירים של ישראל בכל הרמות זוכות במרבית המקומות הראשונים בתחרויות בינלאומיות, כמו הנבחרת לגילאי 16 שזכתה לאחרונה באליפות אירופה. למרבה הצער נבחרות אלו מורכבות ברובן מצעירים המתגוררים במרכז ומקומם של הירושלמים נפקד מהם.

אל המועדון בירושלים אמנם מגיעים שחקנים בני 11 מהישוב בית אל וזהו מחזה מרנין לב אך אין זה מספיק. שחקן צעיר במועדון מקבל חיזוק באמצעות ליווי של שחקן בכיר המדריך אותו במשך תקופה ארוכה. שיתוף הפעולה בין צעירים למבוגרים במועדון הוא אידיאלי ולכן יש פנייה במועדון להורים ולמנהלי בתי ספר – התחילו ללמד ברידג' בבתי הספר. ברידג' משפר את החשיבה, מחדד את הזכרון, ממקד ומפקס את התלמידים ועל כן יכול לעזור מאוד בשיפור הרגלי הלמידה והקניית ערכי התמדה ולמידה בדרך להצלחה.

חשוב לציין כי ועד העמותה מחפש מזה זמן רב מקום לפעילות הברידג' לאורך כל ימות השבוע ובכל שעות היום. נכון לרגע זה על אף מאמצים רבים טרם נמצא מקום שיאפשר את הרחבת הפעילות.

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

מועדון הברידג' (צילום: יובל כהן אהרונוב)

אז מהו ברידג'?

"המשחק המרתק ביותר שתלמדו אי פעם. יש בו הכול מכל: חשיבה, ניתוח מהלכים, טקטיקה, שיתוף פעולה עם שחקן נוסף, סבלנות וסובלנות, נימוס ואדיבות ועוד. כאמור לברידג' יתרונות ענקיים בחידוד הזיכרון ושיפור המחשבה. שחקני הברידג' ניחנים בזיכרון טוב יותר. תכונות אלה מתפתחות כמובן עם הזמן וע צבירת ניסיון במשחק.

רבים מאיתנו מחפשים עיסוק לשעות הפנאי כפעילות גופנית של שחיה, פילטיס, חדר כושר, הליכה או ריצה. ואלה שלא רוצים להזיע פותרים תשבצים וסודוקו. עיסוק אחד שכדאי לתת עליו את הדעת הוא אימון ותרגול המוח באמצעות הברידג'. אז אם אתם מרגישים שהזכרון כבר לא במיטבו או שהמילים נתקעות – למה לא ברידג'.

אין זה משנה אם אתם צעירים או מבוגרים. כל גיל מתאים ללימוד ברידג', וברגע שמתחילים קשה להפסיק. פעמים רבות נשמע המשפט "חבל שלא התחלתי לפני שנים" נכון, גם אנחנו אמרנו את המשפט הזה. אז אל תחכו… העניקו לעצמכם ולחבריכם מתנה מקורית וייחודית, לא משנה מה הסיבה: יום הולדת, פרישה, בואו ללמוד ברידג'!".

מאמנים את המוח, משפרים את הזיכרון, והכי חשוב – מרחיקים את הדמנציה.

 

מועדון הברידג' הירושלמי (מלכ"ר)

סניפים וכתובות:

מרכז העמותה – לימוד קורסים, פעילויות ותחרויות רחוב החלוץ 47 בית הכרם

בית הלוחם דרך אהרון שולוב 2 ,ירושלים, מיקוד 91008

מרכז תרבות עמים לנוער רחוב עמק רפאים 12 המושבה הגרמנית.

טלפון: 07-32707661 / 050-9934499 (נציגת העמותה רחל קמיניץ)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר