אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית (צילום: מוניקה פיץ)
אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית (צילום: מוניקה פיץ)

אסתר אדלר: מזיכרונות מעכבים לזיכרונות שמובילים לחיים חדשים

אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית, מפתחת שיטת החלופה הרגשית ובעלת בית הספר למאמנים "Muster U", מספרת על השיטה הייחודית בה היא מחליפה את הזיכרונות הפחות טובים והמעכבים בחיים לזיכרונות מקדמים שפותחים את הדלת אל עבר יציאה לחיים חדשים וטובים

פורסם בתאריך: 2.3.21 16:35

"את הדרך לעולם הטיפול והאימון התחלתי כשהילדות שלי היו קטנות", משתפת אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית, מפתחת שיטת החלופה הרגשית ובעלת בית הספר למאמנים "Muster U" ומוסיפה, "כשלמדתי הנחיית הורים והמנחה אמרה משפט שנחרת אצלי, היא אמרה שאנחנו תוצר של החוויות והסביבה שבה גדלנו. המשפט הזה הוביל אותי להעמיק בנושא והבנתי שאם אני תוצר של מה שעברתי בחיים אז ברגע שאחליף את החוויות, אשנה את דרכי החשיבה והפעולות שלי, אבנה לי הווה ועתיד טובים יותר".

את דרכה המקצועית החלה אדלר לפני יותר מ-25 שנה כמנחת הורים וזוגיות בדגש על שיטת החשיבה החיובית. כמאמנת בשיטה המשיכה ללמוד אימון וטיפול משפחתי ואת שיטת המסע של ברנדון בייס בחו"ל. לפני למעלה מעשור החלה לעבוד באופן פרטי באימון וטיפול ופיתחה את השיטה הייחודית "החלופה הרגשית" – החלפת הזיכרונות המעכבים לזיכרונות מצמיחים.

אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית (צילום: מוניקה פיץ)

אסתר אדלר מאמנת ומטפלת אישית וזוגית (צילום: מוניקה פיץ)

מהי שיטת החלופה הרגשית?  

"כיום, ידוע שהגמישות של המוח מאפשרת ליצור חיבורים חדשים המחליפים את החיבורים הישנים ועל כך השיטה מסתמכת – בהחלפת הזיכרונות והחוויות בחיים, מה שיוצר שינוי עוצמתי ומתמשך. מה שקורה הוא שלא ניתן להיות במקום אחר ממה שהמוח מאפשר לנו, ואנחנו צריכים להנחות את המוח לדרך חדשה. החלופה הרגשית היא למעשה שיטה בה אנחנו מחליפים את הזיכרונות של המתאמן, אותם זיכרונות שגרמו לו לתקיעות בחיים, לתסכול או לפחד, ותמורתן יקבל זיכרונות מעצימים וטובים. תוך כדי עבודה ראיתי את השינוי שחל אצל מטופלים שהחליפו זיכרון והם דיווחו על שינוי מדהים בחיים. הצלחתי לעזור להמון אנשים ואף לתרגל את השיטה על עצמי ולהבין את כוחה. במהלך החיים אנשים שרויים בסוגי תהליכים שונים אל מול הקרובים להם, למשל בגיל ההתבגרות מול ההורים. אבל הרבה מהם לא סוגרים את התהליך ועדיין נשארים עם תחושת הכעס, העלבון והתסכול. כאשר אנחנו מטפלים באמצעות השיטה אנחנו מחליפים את הזיכרונות מה שמאפשר סגירה של התהליך, למעשה זה מלמד את המתאמנים מה הם רוצים באמת, למה הם ראויים, ובסופו של דבר ההרגשה משתנה, העבר משתנה, התדר משתנה, הם זוקפים כתפיים והדרך נפתחת במהירות".

למי מתאימה שיטת החלופה הרגשית?

"לגברים ונשים שמרגישים שהחיים שלהם נעצרו, שיש משהו שמעכב אותם מלרוץ קדימה. הטיפול מתאים גם לאנשים שיש להם בארסנל זיכרונות מעיקים שהם מעוניינים להחליף אותם באחרים. בסופו של יום המטרה שלי להעביר אותם לחיים שהם אוהבים ושלמים איתם. בכל תחומי החיים שהאדם מרגיש קושי אפשר להגיע לטיפול באמצעות השיטה, למשל: אנשים שמרגישים תקועים בקריירה, אנשים שיש להם חלום לפתוח עסק או כל דבר אחר אבל משהו מעכב אותם, קושי בתקשורת עם אנשים בסביבה הקרובה, חוסר סיפוק מעשייה, תחושה של חוסר משמעות בחיים, קושי בקבלת החלטות ועוד. בכל טיפול אני נותנת את הזמן כשעתיים וחצי בערך לדבר להציף את הבעיה ואז לעשות את התהליך. מה שאנחנו עושים זה מוציאים את הזיכרונות שעיצבו אותנו, פותחים אותם, עושים להם ניתוח ומשחררים את כל מה שלא צריך. משם השמיים הם הגבול זה ממש זורק את האנשים במהירות קדימה. כמו כן, יש תוכנית נפרדת שמיועדת עבור יחסים עם בני הזוג שם אני מערבת את השיטה עם כלים נוספים".

מהו הטיפול המיוחד עבור מערכת יחסים זוגית?

"בטיפול הזוגי אני משלבת כלים לתחושת ה-ביחד, אנחנו עובדים ומוצאים את אותם ערכים משותפים של בני הזוג, עובדים הרבה על התקשורת ורמת השיח ביניהם, מוצאים ייעוד משותף שיחבר אותם מחדש. מדובר בתהליך קצר: חמישה מפגשים לכל אחד בנפרד וחמישה מפגשים משותפים. במהלך התהליך אנחנו מחזירים את התשוקה, החברות, האינטימיות והאכפתיות לתוך הקשר".

את יכולה לתת דוגמא?

"למשל, אנשים שחוו הורים קשוחים ומזמנים לחיים שלהם אנשים דומים, מערכות יחסים דומות. אנחנו עובדים על זה דרך החלפת הזיכרונות. הגיעה אלי אישה שהייתה חולה ובכתה המון בגלל מערכות היחסים עם בעלה והילדים, טיפלתי בה גם באמצעות תהליך פיזי מרפא, וגם עם החלופה הרגשית. לאחר הטיפולים היא דיווחה שהיא מביטה מרחוק על מילים או משפטים שהיא נהגה להגיד בעבר, והם לא נמצאים כבר בחיים שלה. חייה השתנו לחלוטין. היא אמרה לי את לא יודעת כמה רחוק הגעתי בכל התחומים.. מגיעים אלי גם אנשים שחלמו להקים עסק ופותרים את הדבר שעצר אותם ובסופו של דבר מקימים אפילו עסקים בינלאומיים. אני מאמינה שבכל כאב טמון אוצר, גם בכאב רגשי וגם בכאב פיזי. ואת האוצר הזה אנחנו מעלים, פותרים וממלאים את הריק בזיכרונות מעצימים והאדם נמצא במקום אחר".

וכמה מילים לסיום?

בתקופה האחרונה הקמתי את בית הספר "Muster U" במטרה להסמיך מטפלים בשיטה גם במודול של זוגיות והורות. בסיום הלימודים המטפלים מקבלים שתי תעודות: אחת של בית הספר כבוגרי שיטת החלופה הרגשית והשנייה של מאמני NLP מטעם הפדרציה העולמית, כלים שאפשר לשלב בתהליך. אני מזמינה מטפלים המעוניינים להוסיף לארסנל שלהם מגוון שיטות ייחודיות ובכך להעביר את הבשורה הלאה לעוד מטופלים ברחבי הארץ. בנוסף, אני שמחה ומאושרת עם הזכות שניתנה לי לעזור ולתרום את חלקי לאנושות, ועם מאות האנשים שחוו את התהליך ומשתפים אותי ברגעים השמחים והחדשים שהם חווים בחייהם החדשים".

 

ליצירת קשר עם אסתר אדלר

טלפון: 052-8167090

פייסבוק: https://www.facebook.com/adlerester

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר