ליה ומני אלבז (צילום: ארנון בוסאני)
ליה ומני אלבז (צילום: ארנון בוסאני)

ליה ומני אלבז סקיי ג'ים – מועדון לאימוני כושר אישיים

מתי בפעם האחרונה הבטחתם לעצמכם שמחר בבוקר תתחילו להתאמן? ב"סקיי ג'ים" יעזרו לכם לעמוד בהבטחה כולל המלצות תזונה עד שתגיעו ליעדים שלכם ותורידו במשקל באופן אופטימלי ובריא. 30 שניות זוזו!

פורסם בתאריך: 24.9.17 13:31

מבחינתם של ליה ומני אלבז, בעלי מועדון לאימוני כושר אישיים "סקיי ג'ים", הספורט הוא לא רק מקצוע אלא גם דרך חיים. "הרבה פעמים אנחנו קובעים לעצמנו שמחר נתחיל להתאמן בקביעות, נפצח בדיאטת כאסח כדי להוריד מהמשקל שנצבר מ'החגים'", הם אומרים, "אבל כשמגיע מחר, הפיתויים בסביבה גורמים לנו לדחות את הדבר שבלעדיו כל השאר לא יכולים להתקיים וזה הבריאות שלנו".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

מה מומלץ לעשות כדי להצליח?
"קודם כל, לא כדאי להסתמך על מאמרים בנושאי כושר ותזונה. אמנם יש לא מעט מידע אמיתי, אך הוא לרוב מאוד שטחי וכמובן לא מותאם בצורה אישית לצרכים הפיזיים והרגשיים שלכם וגם לא לנסיבות החיים המיוחדות של כל אחד ואחת מאיתנו. ב'סקיי ג'ים' אנחנו מתאימים לכולם תוכנית אימונים אישית שמתחשבת בכל הפרמטרים הללו ובנוסף משלבים המלצות תזונה, מעקב אישי צמוד ותמיכה בכל מה שנוגע במוטיבציה והתמדה".
לדבריהם, "בעייתיות נוספת נובעת מכך שאנחנו נוטים להציב לעצמנו מטרות לא מציאותיות בטווח זמן קצר מדי מתוך נטייה טבעית לחשוב שיש קיצורי דרך – הרעבה עצמית ושאר דיאטות לא בריאות. ונכון, בהתחלה התוצאות מרשימות, בעיקר עקב ירידת נוזלים ולא השומן עצמו, אבל התוצאות מתמתנות בהמשך, אם מצליחים בכלל להקפיד על המשטר הלא בריא, ואז נוטים להתייאש. תיאום ציפיות והגדרת מטרות מציאותיות לטווח הקצר והארוך מאפשרים למתאמנים שלנו להתמיד בפעילות ובתזונה לאורך זמן ולראות תוצאות שנשמרות".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

איך מבצעים את התוכנית?
"כמו שבעבודה אנחנו מנהלים פרויקטים שונים, גם אורח חיים בריא הוא פרויקט. ככל שנתכנן את הפרויקט הזה טוב יותר מבחינת ניהול זמן, ככה ההצלחה שלנו תהיה ודאית יותר. אין דבר כזה 'אני כבר אחטוף משהו לאכול' או 'אקפוץ לאימון כשאתפנה'. מכניסים הכל ליומן: מכינים אוכל מראש, קובעים זמנים לאימונים ודואגים גם לשתות מים בכמות מספקת.
חשוב מאוד גם להיות חיוביים – בדרך כלל בתהליך של שינוי תזונה אנחנו אומרים לעצמנו המון מילים שליליות כמו 'זה אסור!', 'לא', כי אנחנו יודעים מה אסור לנו לאכול. אם נדע מה מותר ולא נחשוב על מה אסור, נבצע הבנייה של התהליך בלשון חיוב ונמצא גם איך לגוון את התפריט ואת תוכנית האימונים. מציאת אפשרויות לחטאים קטנים ישיגו תוצאה גבוהה יותר מחשיבה שלילית".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

אכילה רגשית היא גם בעיה.
"היחס שלנו לאוכל הרבה פעמים הוא לא בריא ולא נכון. משרישים בנו משחר הילדות שהאוכל ירגיע, ינחם וישמח. למשל, מעניקים ממתק אחרי שנופלים. אם נמצא אלטרנטיבה בריאה יותר לרגש הנעים הזה שאנחנו מוצאים באכילה של משהו, נוכל להתחיל לוותר על האוכל האהוב והבטוח. לא פשוט, אבל אפשרי לזהות את הרכיב הרגשי באכילה, לפתור את הפרדוקס ולהתגבר על החשקים שלנו. באופן כללי, חשוב לנו מאד לשלב גם קאוצ'ינג בתהליך שהמתאמן עובר אצלנו – להגיע לרמת שינוי משמעותית יותר מאשר רק ירידה זמנית במשקל אלא לשנות דרכי חשיבה ולשבור הרגלים".
מה דעתכם על "דיאטת כאסח"?

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

"אין קיצורי דרך – מה שעלה במשך שנים לא יירד בצורה בריאה מהר כל כך. דיאטות כאסח אמנם יורידו אותנו במשקל לטווח הקצר אך נרד בעיקר בשריר ולא בשומן ולאחר זמן קצר הגוף עלול להיכנס למצב של סטרס שבו הירידה במשקל נעצרת. מה גם שמאוד קשה לשמור על דיאטה כזו לאורך זמן. לעומת זאת, אם נסגל תזונה בריאה כאורח חיים, התוצאות יהיו לכאורה איטיות יותר אך לא רק שזה רק לכאורה אלא שגם הן יחזיקו לאורך זמן.
זה נכון גם לגבי אימונים בחדר הכושר – אימונים תכופים מדי או עצימים מדי עלולים לגרום לפציעות ודלקות וגם לא יוסיפו מאום מבחינת היעד שהצבתם לעצמכם. למעשה – איזון הוא המפתח".

(צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

מה ההמלצה שלכם למעוניינים להוריד במשקל?
"שינויי הרגלים והתנהגות לוקחים בממוצע כשלוש שבועות. זה נכון לגבי אימונים וזה נכון לגבי תזונה. הראש והגוף מסתגלים לשגרה החדשה ואנחנו מתחילים אפילו ליהנות ממנה. אמצו לעצמכם, באמצעות איש מקצוע מיומן, שגרת אימונים שתותאם לכם אישית. מצאו דרך לגוון את התזונה שלכם והתמקדו במה שמותר לכם ולא במה שאסור. ובעיקר זכרו – אתם עושים שינוי כי אתם אוהבים את עצמכם וכי מגיע לכם להיות הכי טובים שרק אפשר!".

אם נמצא אלטרנטיבה בריאה יותר לרגש הנעים הזה שאנחנו מוצאים באכילה של משהו, נוכל להתחיל לוותר על האוכל האהוב והבטוח

טל: 02-5335220
כתובת: הפרסה 3, קניון רב חן ירושלים
אתר: www.skygym.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר