יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: אסף כהן, מינימל הפקות)
יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: אסף כהן, מינימל הפקות)

יהודית רחמים – שירותי אחיות וסיעוד

האשה שמגלה לכם מהן הזכויות האמיתיות לכל חולה לאחר ניתוח

פורסם בתאריך: 17.1.18 18:11

 

 

אם אתם בדרך לניתוח כדאי מאוד שתקראו את הכתבה הבאה.

עם יד על הלב הייתם אומרים שאתם מודעים לזכויות שלכם במקרה של ניתוח, מחלה או אשפוז? ההנחה היא שרובכם תענו בשלילה. הרי גם אם אנחנו משלמים מדי חודש סכומים לביטוחים משלימים, ביטוחים סיעודיים או ביטוחי תרופות יקרים לא תמיד הזכויות שלנו ברורות לנו.

את הצורך הזה בחרה יהודית רחמים בת ה-45 מירושלים למלא. יהודית 'המתנדבת הנצחית' מאז כיתה ט' ועד היום שמה לה למטרה ליידע חולים מהם זכויותיהם "כיוון שחולים רבים חסרי מושג לגבי מה מגיע להם מקופ"ח או מהביטוח המשלים החלטתי לעשות זאת בעצמי. חולים מבוגרים, צעירים ואפילו ילדים נמצאים בתקופה הכי קשה ולחוצה בחייהם כאשר עוברים ניתוח או זקוקים לטיפול רפואי ארוך. אין להם מושג ופעמים רבות מפספסים שירותים שיכולים להקל עליהם בתהליך".

יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: נועם פיינר)

יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: נועם פיינר)

על שירותי האחיות והסיעוד היא מספרת: "הקמתי מערך שירות שעושה את כל ההבדל. הידעתם שחולה שעבר ניתוח במימון ביטוח משלים זכאי לעזרה סיעודית צמודה בבית החולים? אף אחד לא מספר לחולים מה הזכויות שלהם. כמובן שלכל קופ"ח היקף זכאות שונה. חולה שיצא מניתוח והפך לסיעודי בין אם הוא צעיר או מבוגר מהווה נטל על בני המשפחה. במערך השירות שהקמתי יש מענה בריאותי, טיפול, נוכחות, שיחה, תמיכה, האכלה ורחצה. כל אלו אינם מוענקים לחולה ע"י קופות החולים ובתי החולים עקב מחסור בתקציבים ובכוח אדם. המטרה שלי לסייע לחולה ולבני משפחתו. לדאוג שהחולה יוכל לשמור על כבודו העצמי, השרות גם תורם להבראה מהירה יותר של החולה ומקצר את משך אשפוז".

מה עוד מספק השירות?

"שירותי אחות סיעודית או מטפלת צמודה לחולים בבית החולים או בבית בכל מקום ברחבי הארץ, ייעוץ ושיקום בית, אשפוז והוספיס בית והבראה לאחר ניתוח. הרבה משפחות אינן מודעות לכך. חולה סיעודי מהווה נטל לא פשוט על בני המשפחה ופעמים רבות המשפחה קורסת מאחר ואין מענה מושלם בבתי החולים לצרכי החולה".

איך מוצאים תשוקה להמשיך ולהתנדב כל הזמן?

"מגיל צעיר התנדבתי בהדסה, במד"א, כיום אני מתנדבת בעמותת 'כן לזקן', מרצה לקשישים במסגרת שת"פ עם ביטוח לאומי, אני אוהבת את זה. התנדבות למען הקהילה נותנת טעם לחיים. אני רוצה להעביר את המסר ולכן לצד השירותים שאני נותנת אני חייבת להרצאות בנושא בהתנדבות".

 

 

לקוחות מגיעים אלייך או את אליהם?

"גם וגם. בעקבות  ביקורי התכופים בבתי החולים יש לי פרסום בבית החולים שערי צדק בחוברת מהן זכויות החולה, דף פייסבוק עסקי שאני מתחזקת, בתי אבות שאני עובדת איתם והמלצות שעוברות מפה לאוזן. קורס 'ביזנס לעסקים' בו אני משתתפת כשנתיים עם המנטור דניאל דוידזון העניק לי כלים וכישורים לשווק ולנהל את העסק שלי טוב יותר ונכון יותר. אני דואגת ליצור קשרים חדשים כל הזמן וגם שיתופי פעולה עם ארגונים לקשישים, משרדי ממשלה ומתנ"סים כדי להפיץ את הבשורה. אני משתדלת לפגוש את החולה באופן אישי בבית החולים או בבית כדי לשמוע מה הצרכים שלו ולהתאים עבורו את הצוות המלווה. לעתים לחולה אין משפחה זמינה, אף אחד שיכול לתמוך בו ברגעים שלפני ניתוח ובהחלמה שבאה בעקבותיו וזו בדידות קשה מאוד , לפעמים האחות הסיעודית זה כל מה שיש לו. השירותים שאנחנו מציעים פותרים את בעיות החשובות ביותר לחולה, כמובן שהשרות נמשך גם כשהחולה מגיע הביתה או במהלך תהליך שיקום. אני מכירה את החולה ברגעים הכי אינטימיים שלו ונקשרת אליו ברמה  האישית. אני בקשר עם רוב המטופלים גם לאחר שאינם זקוקים לשירותים שלי".

איך את דואגת להתחדש ולרענן את העסק שלך?

"בכמה מישורים: בעקבות המלצה של המנטור איתו אני עובדת החלטנו להעביר את המסר ע"י הרצאות והעלאת המודעות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ולכן אני מעבירה היום הרצאות בהתנדבות במתנ"סים ומקומות לגיל השלישי. כיום יש לי משרד חדש ברחוב יהודה הנשיא 4 עם עוזרת שמקבלת טלפונים וקובעת פגישות עם צוות מורחב של מטפלים ומטפלות מקצועיים ומנוסים, אחיות סיעודיות, רופאים מומחים ועוד. אני חברה בקבוצת BNI בירושלים, נותנת לנפש שלי את מה שהיא צריכה כדי שיהיו לי את הכוחות להמשיך. אני כל הזמן לומדת את התחום, שואפת ליותר ומשתדלת לשפר את היכולות שלי בתחום".

 

יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: נועם פיינר)

יהודית שרותי אחיות וסיעוד (צילום: נועם פיינר)יש לך טיפ שתרצי לשתף את הקוראים?

"לא להפסיק להאמין בעצמך וברצונות שלך. אני חיה את החלום בכל יום מחדש.  נהנית מהשליחות שבחרתי לעצמי ומכל העיסוקים שלי".

 

מה את מאחלת לעצמך לשנת 2018?

"להעניק ולסייע לחולים כמה שיותר, להתנדב ולהמשיך לאהוב את מה שאני עושה וכמובן להיות בריאה".

 

יהודית שירותי אחיות וסיעוד

יהודה הנשיא 4 ירושלים

טלפון:  050-2724888 , 02-6791821 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר