נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)
נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)

נינו פרץ – יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה

הוא חי את השוק. חולם בשוק. מאוהב בשוק. ויוזם בשוק. קבלו את היזם הסדרתי שעושה הכל למען שוק מחנה יהודה, הסוחרים והקונים — נינו פרץ

פורסם בתאריך: 17.1.18 18:15

איפה אתם עורכים קניות בדרך כלל? בשוק מחנה יהודה או בסופר השכונתי? אם אתם משתייכים לקבוצה השנייה הרי שאין לכם מושג מה אתם מפסידים. אי אפשר שלא להתאהב בקניות יום שישי בשוק מחנה יהודה. אותנטיות במיטבה, צבעוניות וססגוניות שאין שני לה, שילוב של קניות ובילוי באווירה, לצד מסעדות ודוכני אוכל רחוב מהטובים בארץ. אין פלא שהשוק הפך למוקד עלייה לרגל למבקרים ולאורחים מקומיים ולתיירים מחו"ל.

"השוק מתחדש ומשתדרג כל הזמן", מספר נינו פרץ (52), יו"ר ועד סוחרי השוק, "חשוב שתמהיל השוק יהיה אטרקטיבי כמובן, אבל לצד זאת חשוב שיהיה מועיל וישרת לקוחות בטווחי גילים שונים. המטרה למצב את השוק כאתר קניות לצד בילוי, תיירות ופנאי".

לפרץ, תושב פסגת זאב, שתי חנויות בשוק, והוא מכהן זה כשנה וחצי בתפקיד יו"ר הוועד. קשה לפספס את ההתלהבות והתשוקה בדבריו: "חשוב לי שהסוחרים והלקוחות יהיו מרוצים. כל שינוי בשוק הוא לטובת הסוחרים והלקוחות בראש ובראשונה, ולכן אני זמין לכולם 24/7".

איך הגעת לשוק?
"לפני כ-15 הייתי בעליו של סופר בפסגת זאב ולא רציתי להתקרב אל השוק. לאחר שמסרתי את הסופר לפני כ-15 שנה החלטתי להיענות לבקשת המשפחה ולפתוח בשוק מחנה יהודה שתי חנויות, וזו הפכה לאהבה גדולה. נדבקתי בחיידק. התאהבתי באווירה, באותנטיות, באנשים".

איך הפכת ליו"ר ועד הסוחרים?
"לא היה לי ספק שהשוק, שהוא אתר מרכזי וחשוב בירושלים, זקוק להנהגה. פנו אלי סוחרים וביקשו שאגיש מועמדות לחברות בוועד. אתגרתי אותם. הטלתי עליהם שמונה משימות שישפרו את חיי הסוחרים והלקוחות בשוק ואמרתי להם, 'אם תצליחו לשנות בהקדם – אכנס לוועד'. אכן קיבלתי את מה שרציתי ונכנסתי להיות חבר בוועד הסוחרים. בהמשך ביקשו שאגיש מועמדות לתפקיד יו"ר הוועד. ניגשתי וניצחתי. אני מכהן כיו"ר מאז סוף 2016".

נינו פרץ, ראש העיר ניר ברקת (צילום: באדיבות נינו פרץ)

נינו פרץ, ראש העיר ניר ברקת (צילום: באדיבות נינו פרץ)

אילו מטרות עומדות לנגד עיניך במסגרת התפקיד?
"להחזיר עטרה ליושנה. להחזיר את הלקוחות לשוק, לגרום לצעירים ולמבוגרים לבוא יותר לשוק, לקנות יותר, ליהנות ממה שיש לשוק להציע. להגיע לשוק מתוך אהבה ועיקרון שחייבים לשמור עליו. שוק מחנה יהודה זה ירושלים. תשאלי ירושלמים מה הכי ירושלמי בעיניהם וללא ספק הם יגידו 'שוק מחנה יהודה'".

יש בעיה מרכזית אחת בשוק…
"בהחלט, חניה. בפגישתי עם שר התחבורה אמרתי לו שכדי להחזיר את השוק לימיו היפים ביותר צריך להוסיף 3,000 מקומות חניה ולהוריד במחירי החניה ללא יותר מחמישה שקלים לשעה. אנשים רוצים נוחות ולא מעוניינים להוציא 18 שקל לשעת חניה. אנחנו יודעים זאת ומנסים לפתור את הבעיה. הפתרון הוא לא מהיום למחר, צריך סבלנות".
נינו פרץ אמנם רק שנה וחצי בתפקיד, אך את התוצאות המרשימות שהשיג אפשר כבר לראות. פרץ דואג לקשר רציף עם ראש העיר ניר ברקת, ומקבל ממנו תמיכה וסיוע ליוזמות. בין יתר הפעולות שננקטו ניתן לציין את שיפור התשתיות, קירוי גגות, מערכת חשמל יציבה, ביוב שלא יעלה על גדותיו, שכנים שלא יסבלו מרעש, סוחרים שיקבלו פתרונות הולמים לצרכיהם, כל מה שבסופו של דבר גורם לחוויית קנייה מועילה ויעילה יותר.

 

ספר על השדרוג בשוק מחנה יהודה.
"התשתיות בשוק לא התאימו לכל כך הרבה מסעדות ובתי קפה. החשמל לא עמד בזה, לכן בסיוע עמיר בירם, היזם, הקמתי עמוד חשמל שמהווה פתרון לכל מתחם השוק.
הקמנו מחסום בכניסה לשדרה המרכזית וכולם יודעים שהמחסום נסגר בתשע בבוקר ומשאיות שנכנסות לפרוק סחורה בימי שישי נכנסות ומדוממות מנוע ויוצאים רק בשעה עשר. נוצר מצב שבימי שישי ובערבי חג השוק נקי ממשאיות כבר בשעה תשע, התוצאה היא נוחות ובטיחות לקונים ולבעלי החנויות.

פרויקט הגגות היה תקוע כחמש שנים, ומספר חודשים לאחר כניסתי לתפקיד כיו"ר הצלחתי להניע אותו. חלק נכבד מהשוק מקורה כיום והתוכנית להמשיך בקירוי כל השוק הפתוח כולל אגריפס כדי שלכולם יהיה גג חדש.
העברתי את תחנת המוניות מרחוב בית יעקב לרחוב אגריפס, כך נפתרה בעיית הפקקים והצפירות בבית יעקב.
יזמתי תאורת לדים שתפעל 24 שעות, כך שהשוק יהיה מואר יותר בתאורה מתקדמת בד בבד עם חיסכון בחשמל".

נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)

מה לגבי תרבות בשוק?
"בסיוע ראש העיר מיסדנו את עניין התרבות והמוזיקה בשוק – התחום שהיה פרוץ ומעתה יהיה מעוגן בתוכנית מסודרת, כך שמוזיקאים ואמנים לא יפריעו למהלך התקין של הפעילות. "ביקרתי ב'לה בוקריה' בברצלונה ואימצתי את המודל שלהם לאירועי תרבות חינמיים לכל המשפחה. קיבלתי סיוע מעיריית ירושלים ובתקופת הקיץ יוכלו הילדים ליהנות מתיאטרון בובות, מופעים, ליצנים וסדנאות ללא תשלום".

ביקשו ממך להצטרף לפוליטיקה?
"כן, קיבלתי הרבה הצעות. אבל אני איש של עשייה, לא של פוליטיקה".

איפה אתה רואה את השוק בעוד כמה שנים?
"מתרחב לרחובות הסמוכים. הופך את השקמה האשכול ובית יעקב לרחובות מרוצפים, רושם עלייה של מאות אחוזים בכניסת קונים לשוק, ממשיך לשמור על תשתיות נאותות ונהנה לראות את התוצרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר