צילום: אבי קליין
צילום: אבי קליין

אסף בלדב – מעצב שיער מומחה בירושלים

בגיל 27, אסף בלדב הוא שם דבר בתחום עיצוב השיער בארץ, בעל נסיון עשיר, ידע ומקצועיות, לצד אופי אדיב וחייכן, ויש האומרים - גם פסיכולוג

פורסם בתאריך: 28.6.18 13:24

את אהבתו למקצוע רכש כבר מגיל צעיר, כשהחל לעסוק בעיצוב שיער בגיל 13, "אמא שלי מספרת שכבר מגיל קטן אהבתי את מקצוע הספרות והצהרתי על כך שאני רוצה להיות ספר. שום דבר אחר לא עניין אותי ושמתי את זה בראש מעייני".

איפה למדת את המקצוע?

"בגיל 13 וחצי, הבנתי שאני מעוניין לעסוק בספרות באופן מקצועי ולא רק כתחביב, וכיוונתי את כל הפעילויות והמאמצים שלי לטובת הנושא. אבי הציע לרשום אותי לקורס מקצועי, ואכן לאורך כל החופש הגדול שבין כיתה ז' לח' למדתי את מקצוע הספרות באופן מקצועי במסגרת קורס ספרות שביצעתי בעיר חדרה, והתגוררתי אצל אחותי בכרכור. בזמן שחבריי בילו את החופש הגדול בין הים לבריכה, אני רכשתי את היסודות הראשונים של המקצוע".

צילום: אסף בלדב

צילום: אסף בלדב

מה עשית לאחר הקורס?

מיד לאחר הקורס התחלתי לעבוד במספרה של ספר ותיק. בהתחלה סיפרתי בעיקר גברים, אבל גם מעט נשים. לאחר שנתיים כבר היו לי לא מעט לקוחות שהסתפרו אצלי באופן קבוע.

בגיל 16.5 הציעו לי להשתתף בתחרות ארצית של ספרים צעירים המתקיימת אחת לשנה בגני התערוכה, החלטתי להיענות לאתגר למרות גילי הצעיר, השתתפתי בתחרות וזכיתי בה במקום הראשון, דבר אשר היווה עבורי אבן דרך נוספת בתחום".

מה התחרות הקנתה לך?

"התחרות חיזקה את הדבקות שלי במטרה וההבנה שבחרתי במקצוע בו אני מצליח לבטא את כישוריי היצירתיים באופן מיטבי, אך בעיקר חיזקה את הביטחון האישי שלי וסימנה לי שאני בנתיב הנכון, כמו שתמיד הרגשתי".

צילום: אבי קליין

צילום: אבי קליין

מתי פתחת את העסק?

"את העסק פתחתי מיד לאחר שהשתחררתי מהצבא, עם כסף שהצלחתי לחסוך עד אז, וסיוע כספי של הוריי. בתחילה הייתי ספר יחיד, ועם הזמן העסק התפתח ואיפשר לי לגייס עובדים ולהרחיב את פעילות המספרה וקהל הלקוחות. הוריי תומכים בי מהיום הראשון בו החלטתי לעבור את קורס הספרות ועד היום בתפעול יומיומי של העסק – ללא תמיכתם ברור לי שלא יכולתי להגיע למקום הזה".

מי הם הלקוחות שלך?

"מרבית הלקוחות הם לקוחות ותיקים אשר מסתפרים אצלי כבר כמה שנים, נשים וגברים. יש כאלה שהיו ילדים כשהגיעו להסתפר אצלי כשהייתי בגיל 13 ונשארו עד היום. הם מגיעים ממגוון מקומות, חלקם מירושלים וחלקם אף מגיעים מחוץ לעיר. בנוסף, מגוון הלקוחות הולך וגדל ומאפשר לי ללמוד תמיד לקוחות ורצונות חדשים. לשמחתי חלק גדול מהלקוחות הגיעו אליי בעקבות המלצות שקיבלו מלקוחות אחרים שמסתפרים אצלי, וזה עושה אותי מאושר".

צילום: אסף בלדב

צילום: אסף בלדב

מה לדעתך מייחד אותך?

"קודם כל הכימיה שלי עם הלקוחות היא נהדרת. אני ספר צעיר, בראש צעיר, שתמיד מקפיד לספר קודם כל בהתאם לרצון הלקוח. בנוסף צברתי מומחיות בתחום החלקות השיער ותוספות השיער, ואני מכיר את כל הטרנדים החדשים והפרקטיקות היישומיות שלהם. תחום נוסף שאני מרגיש מומחה בו הוא תחום הכימיה וצבעי השיער. אני דואג להשתמש במספרה בחומרים היוקרתיים והטובים ביותר, שכמובן כולם מאושרים על ידי משרד הבריאות".

ספר על העובדים שלך

"מאחר ואני עצמי לא אהבתי ללמוד, אני זוכר מאיפה הגעתי ורוצה לעזור לנערים כמוני. אני פונה לבתי ספר של נערים בסיכון ולוקח משם אליי תלמידים שנמצאים במגמת ספרות להתנסות של 3-4 שעות, גם אם הם לא יודעים כלום. מדובר בחבר'ה לא קלים, חלקם מייצרים לא מעט בעיות, מבריזים מהעבודה, אבל אני נלחם עליהם. רוב העובדים אצלי הגיעו מהרקע הזה, ללא נסיון, והם צמחו כאן כמעט מאפס כי האמנתי בהם ויש להם יכולות נפלאות לפרוח ולהצליח. את רוב הספרים אצלי אני לימדתי, זה צוות שמלווה אותי כבר כמה שנים ורובם לא עברו את גיל 25, אבל מוכיחים מדי יום שבחרתי נכון. שני ספרים שהיו אצלי בעבר פתחו מספרות משלהם וזה סיפוק אדיר מבחינתי".

איך נראה סדר היום שלך?

"אני משתדל לשמור על סדר יום עם כל הרצונות של הלקוחות. אני דואג שיקבעו מראש תורים כדי להקצות לכל לקוחה את הזמן הפרטי שלה. יחד עם זאת, בייחוד כשמדובר בלקוחות חוזרים העבודה דורשת דינמיות וגמישות בלו"ז.

בשלב זה סדר היום שלי הוא סביב המספרה 24/7 ללא הפסקה. אני משקיע את רוב זמני והאנרגיות שלי במספרה".

צילום: אסף בלדב

צילום: אסף בלדב

יש לך שאיפות נוספות?
"תחום עיצוב השיער הוא תחום מתפתח ומתחדש כל הזמן, אני דואג להישאר כל הזמן מעודכן. בשנים האחרונות הייתי בארבע השתלמויות בחו"ל, אליהן הוזמנתי על ידי מיטב המומחים בתחום. כמו כן אני דואג לא להפסיד אף השתלמות מקצועית שמתקיימת בארץ, כמו גם השתלמויות של מיטב הספרים בארץ ובעולם, שנערכות בשיתוף יצרני המוצרים המובילים והיוקרתיים- בהם אני משתמש במספרה.

אחד הדברים המרכזיים בתחום הספרות הוא יצירת חוויה עבור הלקוחות. לכן, אני מתכנן לערוך שינויים והתאמות בכדי להתאים את המספרה באמצעות קונספט עיצובי חדש לחוויה נעימה ומרווחת יותר עבור הלקוחות".

במה אתה מתגאה?

"כילד, הייתי עושה הרבה צרות, בית הספר לא היה בראש מעייני. בבית הספר שבו למדתי לא פעם שמעתי מורים ותלמידים אחרים שואלים לגביי: "מה הוא יהיה?" היום אני מרגיש שהצלחתי ובגדול, ואני משמש דוגמא להצלחה — על אף המקום ממנו אני בא. ניתבתי את עצמי בעזרת משפחתי המדהימה למקום טוב. היום, בגיל 27, אני יכול להסתכל לאחור בגאווה, ולומר בכל יום תודה, ההצלחה הזו לא מובנת מאליה".

רחוב הגננת 240, גילה
טלפון: 02-5719997
פייסבוק: Asaf Beladev
אינסטגרם: Asaf_beladev

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר