חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: אסף קרלה)
חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: אסף קרלה)

חוות סוסים יהודה עלפי: רכיבה טיפולית בירושלים

הוא מאוהב בחיה האצילה וגורם לאחרים להתאהב בה. הוא עוזר לילדים להתגבר על בעיות שונות בעזרת הרכיבה הטיפולית בירושלים. הוא הלוחש לסוסים ולילדים. הכירו את יהודה עלפי שעושה את זה כבר למעלה מ-50 שנה ונהנה מכל רגע

פורסם בתאריך: 10.1.19 11:56

חוות הסוסים הוותיקה בארץ והראשונה שהוקמה בירושלים פועלת למעלה מ-50 שנה. את החווה הקים יהודה עלפי – ירושלמי שורשי, איש ססגוני וייחודי שלמד את תורת הרכיבה אצל אליהו גורדון מורה הרכיבה הראשון בארץ כבר לפני 58 שנים, ומאז הוא מאוהב בחיה האצילה וגורם גם לאחרים להתאהב בה.

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

איך הכל התחיל?

"נולדתי בירושלים וכבוגר יצאתי במסגרת גרעין הנחל לקיבוץ גונן שם נחשפתי לסוסים. השתתפתי בקורס בוקרים שמאוד הדליק אותי. אחרי הצבא נסעתי ללמוד אצל אליהו גורדון שהיה המורה הראשון לרכיבה בארץ בחוות סוסים ברמת אביב. לאחר שגורדון ומורה לרכיבה נוסף שהגיע מוינה ראו את הקשר שלי לסוסים ויכולות הטיפול שלי בהם, הם עודדו אותי להקים חווה שתסייע לילדים עם צרכים מיוחדים. בשנים ההם הנושא היה בחיתוליו, מעטים הילדים שהיו מגיעים לרכיבה טיפולית וגם המסגרות החינוכיות לא האמינו בזה לא כמו היום שכולם מודעים ליתרונות. מאז כבר 58 שנים שאני מאמן, מטפל ועוזר לילדים ולמשפחותיהם להתגבר על בעיות שונות. כשרוצים חוות רכיבה טיפולית יודעים שאצלי הילדים יקבלו חום, אהבה ורגש ולכן מגיעים לכאן ילדים רבים גם ממרכז הארץ".

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

איך תורמת הרכיבה והקרבה לסוסים לילדים אלו?

"הקרבה לבעלי חיים בכלל ובפרט לסוסים ועצם הרכיבה מעניקה להם בראש ובראשונה בטחון עצמי. באים לכן ילדים שסובלים מהתעללות פיזית ונפשית עם בטחון עצמי ירוד מאוד אבל אחרי כמה שיעורים מרגישים אחרת הם נהנים מהקרבה לסוס, נרגשים מהיכולת שלהם להתמודד עם הנושא, מרגישים שהם סוג של מנהיגים. אחרי שכל כך התאכזבו מהקשרים החברתיים שלהם – כאן הם מקבלים פיצוי, נמצאים בקשר מעולה עם הסוס או הסוסה. מעבר להישגים בתחום הקוגנטיבי חשוב לציין גם את היתרונות בתחום הפיזי, שיפור היציבה הקורדינציה, ועוד. כיוון שהנושא כל כך רגיש ועדין אני מלמד באופן פרטני אישי וכל ילד/ילדה שמגיעים אליי מקבלים את מלוא תשומת הלב. אני חייב להיות צמוד למטופל. מגיעים אליי ילדים אוטיסטים שחווים הנאה גדולה מהקשר עם סוסים, ילדים עם קשיים בלימודים או בתקשורת בינאישית, ילדים שמקבלים ריטלין ולמרות זאת לא התרופה לא מסייעת להם, לכל אלו מסייעת הרכיבה הטיפולית".

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: אסף קרלה)

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: אסף קרלה)

תן דוגמאות

"במהלך השנים לימדתי עשרות אלפי ילדים לרכוב ולהתנהל עם סוסים. למדה אצלי ילדה בת 11 שהגיעה מידי פעם עם אחיה ללימודי רכיבה. באיזשהו שלב חוותה הילדה טראומה בכיתה, כשעם הזמן הלכה והתגברה ההתעללות והילדה נעשתה שקטה ומתוסכלת והביעה חוסר רצון ללכת לבית הספר. היא החלה לקבל שיעורי רכיבה בעצמה. אחרי מספר שיעורים וחיזוק הקשר עם הסוס הרגישה בטחון עצמי ברמה שהעזה להתעמת מול אותה מתעללת בכיתה, לעמוד מולה ללא פחד ובאסרטיביות". היה לי מטופל, ילד בן 9 שנראה קטן מגילו עם בעיות הליכה ודיבור, קשיים בתנועה כי סבל מניוון שרירים. לשמחתי ולשמחת ההורים הרכיבה והשהייה בחווה האריכו לו את החיים לפחות בשלוש שנים. זה היה הדבר שהכי שימח אותו לעשות. הוא תמיד רצה להישאר ושנא לעזוב, אהב לגשת לסוסים לחבק אותם והקשר ביניהם הפך לחזק ביותר עד שלצערי נפטר מהמחלה. מגיעים אליי גם ילדים שהתעללו בבעלי חיים וכאן הם לומדים לחזק את הקשר ולהתנהג לבעלי חיים בצורה אחרת".

מה משמעות החווה עבורך?

"זה הבית שלי. את ילדיי גידלתי בחווה. כשפתחתי אותה היו כאן רק גבעות וסלעים, מעין כפר קטן. אני נהנה לגדל כאן את עשר הסוסים הערביים שלי. אני מרגיש שהאהבה והמחויבות שלי לחווה ולסוסים עדיין בשיאה. מלבד סוסים יש כאן עזים ואווזים, ממש סוג של חווה חקלאית שעוזרת לכל מי שמגיע לשיעורי רכיבה, בין אם זו רכיבה טיפולית או רגילה. אני מרגיש בר מזל שיכולתי להפוך הובי למקצוע ופרנסה".

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

חוות סוסים יהודה עלפי (צילום: פרטי)

יש תכניות להמשך?

"להיות בריא ולהמשיך לעשות את מה שאני עושה הכי טוב. להעניק את מה שאני יודע לילדים הזקוקים לסיוע".

 

יהודה עלפי – מועדון רכיבה הסוס הערבי

דרך יוסף וייץ 5 גבעת שאול

לתיאום שיעורי רכיבה: 052-3474568

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ישראל אבוחצירה

    חווה מקסימה ואיש נדיר , אין עוד הרבה מקומות כאלו ממליץ בחום

  2. גיל רותם

    אין אין .. דברים כאילו יותר
    בשבוע שעבר חחגנו שם יום הולדת והילדים כל כך נהנו, יהודה איש כל כך מקסים
    הסוסים שלו פשוט מדימים!
    הילדים עלו לסיסובים על הסוסים ולא מפסקים לדבר על כך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר