פרפר מורפו כחול (צילום: אמיר ספיריה)
פרפר מורפו כחול (צילום: אמיר ספיריה)

לראשונה בישראל: תצוגת מגוון ביולוגי ובית פרפרים טרופיים תפתח בגן החיות התנ"כי

בתצוגה הייחודית לגן יעופפו בחופשיות בין המבקרים כ- 15 מיני פרפרים טרופיים. בנוסף, כוללת התצוגה ארבעה מתחמים המציגים ממגוון בעלי החיים הרחב, הקיים במערכת פרוקי-רגליים

פורסם בתאריך: 31.10.21 07:54

תצוגת מגוון ביולוגי ובית פרפרים טרופיים תפתח לראשונה בישראל ביום שני הבא, ה-1.11.21, בגן החיות התנ"כי. בתצוגה הייחודית, יעופפו בחופשיות בין המבקרים כ-15 מיני פרפרים טרופיים. התצוגה כוללת גם ארבעה מתחמים המציגים מגוון בעלי חיים רחב במערכת פרוקי-הרגליים.

"בשלב הראשון תפתח התצוגה לתקופת הרצה ותכלול, בכל עת, כ-15 מיני פרפרים שונים שיתעופפו בחופשיות בין המבקרים, ומספר מתחמים המציגים בעלי חיים ממערכת פרוקי-הרגליים", מציינים בגן החיות ומדגישים כי "הכניסה לתצוגה בשלב זה מתאפשרת רק כחלק מהביקור באקווריום ישראל, זאת ללא תוספת תשלום".

"התצוגה, המתפרשת על פני שטח בן 700 מ"ר, כוללת ארונות הגחה ייעודיים מווסתי טמפרטורה המכילים גלמי פרפרים, בהם יוכלו המבקרים לצפות בתהליך הגחת הפרפרים מהגלמים ושחרורם אל חלל התצוגה", מוסרים בגן החיות.

מלבד הפרפרים, כוללת התצוגה ארבעה מתחמים המוקדשים לנושא חשיבות המגוון הביולוגי. להלן ארבעת המתחמים:

•מתחם ראשון העוסק בחקיינות והסוואה בטבע וכולל סוגי מקלונים: מקלון אוסטרלי, מקלון ווייטנאמי ומקלון עלה ענק.
•מתחם שני בנושא יחסי גומלין בטבע הכולל נמלה אורגת ודבורי דבש המוצגות בכוורת שקופה.
•מתחם שלישי העוסק בנושא מחזור ופירוק בו מוצגים רב רגל שחור, שלשולים, זבליות נחושתיות, זבוב חייל שחור ותיקנים לוחשים.
•מתחם רביעי, המוקדש לשיתוף הפעולה המתקיים בין חרקים וחקלאות בו מוצגות מושיות כנציגת ההדברה הביולוגית וחגבים, כולל הארבה המפורסם.


(צילום: ליהי ראלף)

(צילום: ליהי ראלף)


זיו איילון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי ואקווריום ישראל: "התצוגה החדשה הוקמה מתוך מחשבה ורצון להציג לקהל המבקרים מיקרו קוסמוס של יער פרפרים טרופי ומתן חוויה ייחודית למבקרים, המאפשרת צפייה במגוון מיני פרפרים שטרם נראו בישראל, והכרת החשיבות הקיימת בשמירה על המגוון הביולוגי הקיים, בעלי-חיים קטנים כגדולים, תוך הקפדה על סטנדרטים בינלאומיים. ברצוני להודות למשפחת טיש על תרומתה ארוכת השנים לגן החיות ולהקמת התצוגה החדשה".

יש לציין כי התצוגה הוקמה מתרומת משפחת טיש לזכרה של בת המשפחה הילרי ובסיוע משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות, זאת בהתאם לסטנדרטים והנחיות השירותים להגנת הצומח ולביקורת משרד החקלאות, בהסתמך על תקנים מחמירים, הכוללים בין היתר, סגירה הרמטית של דלתות כפולות, באופן המבטיח שמירה על התנאים האקלימיים הייחודיים במקום ומוודא כי הפרפרים לא יצאו מחוץ למתחם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר