עמק הצבאים (משמאל עם כיוון השעון), עין לבן, 'מצילות המזון' (צילומים: אורטל צבר, מצילות המזון קהילת מוסללה, אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה, החברה להגנת הטבע)
עמק הצבאים (משמאל עם כיוון השעון), עין לבן, 'מצילות המזון' (צילומים: אורטל צבר, מצילות המזון קהילת מוסללה, אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה, החברה להגנת הטבע)

ירוק בפנים ובחוץ – פסטיבל הקיימות של ירושלים יוצא לדרך

הפסטיבל, שמתקיים בפעם השנייה, יימשך השנה שלושה ימים - החל מהיום, רביעי, ועד יום שישי. המשתתפים יכולים לבחור מתוך 50 אירועי קיימות מגוונים שמתרחשים לאורך ימי הפסטיבל. ההשתתפות בכל האירועים - ללא תשלום

פורסם בתאריך: 14.9.22 08:02

פסטיבל 'ירוק בפנים ובחוץ' מתקיים כבר בפעם השנייה, בשיתוף פעולה של קרן ירושלים ירוקה, המשרד להגנת הסביבה והמחלקה לקיימות חברתית של עיריית ירושלים. האירוע יימשך השנה שלושה ימים, מיום רביעי, 14.9, ועד יום שישי, 19.9, מ-13:00 ועד 20:00, וביום שישי בשעות הבוקר והצהריים.

'ירוק בפנים ובחוץ' נוצר בהשראת 'בתים מבפנים', אבל במקום שמבקרים ייכנסו לסיור בבתים של אחרים, בפסטיבל הזה ניתנת הזדמנות לחשיפה לארגונים ומיזמים ירושלמיים שתורמים לקיימות העירונית ולהתמודדות עם משבר האקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"החשיבות של האירוע הוא קודם כל בעידוד של יוזמות מקומיות ועירוניות להגן על הטבע והירוק בירושלים, ומצד שני בקידום יוזמות לעיר בריאה ונקייה יותר", מציינים בעמותת קרן ירושלים ירוקה. "מדובר על חג של כל אוהבי הטבע בירושלים, שיכולים לשתף פעולה ולבחור מתוך 50 אירועים מגוונים שמתרחשים לאורך ימי הפסטיבל. ההשתתפות בכל האירועים היא בחינם".

להלן חלק מהאירועים שיתקיימו במהלך הפסטיבל:

היער העירוני בירושלים – מצבם ועתידם של העצים בעיר

"שומרים על העצים בירושלים" – אזרחים ירושלמים המודאגים ממצב העצים בעיר ופועלים למען שימורם. עוקבים בהתמדה אחר רישיונות כריתה שהעירייה מפרסמת ומגישים ערעורים לפי הצורך. פעילים בקבוצות דיון ובקשר עם העירייה במטרה לשמור ולשפר את מצב העצים בעיר.

נקודת המפגש: גן סוקולוב, רחוב סוקולוב, טלביה.
איש קשר ומדריך: ישראל גלון, טל: 050-6241556.

מטיילים ומנקים ביער ירושלים

"פלסטיק-פרי ירושלים" – הקבוצה נולדה בתל אביב לאחר יוזמת ניקיון החופים. הסניף הירושלמי מארגן אירועי ניקיון בפארקים וביערות בהשתתפות תנועות נוער, בתי ספר, משפחות ובוגרים, במטרה חינוכית להמעיט בשימוש בפלסטיק, ודרך העשייה להעלות את המודעות בנושא ולשכנע את הציבור להפחית בשימוש בפלסטיק ובכלים חד-פעמיים.

נקודת מפגש: יער ירושלים, מתחת לכניסה ליד ושם.
איש קשר: אניטה, טל': 054-5748222.

מצילים את העצים בירושלים

״מוזיאון הטבע בירושלים״ מושך אליו אוהבי טבע מכל ירושלים, הארץ והעולם – מקום אותנטי ואהוב מאוד. המקום מאפשר לילדי ותושבי ירושלים ללמוד נושאי טבע וסביבה בצורה חוויתית ומהנה. במקום יש כוורת לימודית ייחודית, המאפשרת לצפות ולחקור את חיי הדבורים, חדר רדייה בו לומדים כיצד רודים דבש, פינת חי מקסימה בה הילדים והילדות יכולים/ות ללמוד על בעלי החיים ולשמוע סיפורים מרגשים על אורח החיים שלהם, אוסף זואולוגי מרשים ביותר בהם, האריה והלביאה אותם המוזיאון קיבל מראש העיר המיתולוגי טדי קולק. פעילויות חוויתיות ברפואה טבעית, טיפול באמצעות בעלי חיים, גינה קהילתית ועוד.

נקודת מפגש: בכניסה של מוזיאון הטבע, רח' מוהליבר 6.
מדריך: ישראל גלאון | איש קשר: פפה אללו, טל' 050-5511918.

 

 

תכירו את עמק הצבאים

"עמק הצבאים – פארק טבע עירוני" נפתח לציבור בשנת 2015. הוא מהווה הוא מהווה גוף קולט למי הנגר בחורף, מרחב של מגוון ביולוגי, בית גידול לח לציפורים ודו-חיים ועוד מאפיינים התורמים להתמודדות עם משבר האקלים. הצבאים המקסימים מסתובבים חופשיים בין המטיילים, אבל יש להם גם חלקה פרטית, שם אסור למבקרים להיכנס..
נקודת מפגש: בכניסה הראשית, ליד מרכז המבקרים.
מדריך: יוסי כהן, טל' 02-9927699.

רכס לבן/ מצילים את הרי ירושלים

'מצילים את הרי ירושלים' פועלים כנגד תוכניות בניה הרסניות ולמען הקמת גן לאומי "הרי ירושלים ומעיינותיה", לשמירה על הבריאות והרווחה של תושבי מרכז הארץ.

נקודת מפגש: תחנת דלק צומת אורה | מדריך: יונתן לביא
איש קשר מיה לורנסי סטאר טל': 054-3065571 (הסיור של שעה וחצי ברגל לעין לבן).

הארמון אשר על הרכס

"ועד פעולה לשימור רכס ארמון הנציב" – תושבי ארמון הנציב, אשר רואים ערך רב בשימור ערכי המורשת, הטבע והשטחים הפתוחים של הרכס ושל האזור כולו.

נקודת מפגש: רח' אבשלום חביב, מול מס' 108. מיצפתל, תלפיות מזרח, גבעת האנטנות.
מדריך: גדי דהן, טל': 052-3854740.

ההשתתפות באירועים ללא תשלום. לפרטים נוספים ורשימת האירועים המלאה: www.jgf.org.il.


מחפשים דירת 4 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר