בית הקונפדרציה (משמאל עם כיוון השעון, אדיס אלם, רודי בינסין (צילומים: איה לנג, שלומי פינטו, @hannataieb_photography)
בית הקונפדרציה (משמאל עם כיוון השעון, אדיס אלם, רודי בינסין (צילומים: איה לנג, שלומי פינטו, @hannataieb_photography)

הערב, רביעי: פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופיות יוצא לדרך

הפסטיבל, ביוזמת ובהפקת בית הקונפדרציה, יחל היום, רביעי, במופע פתיחה ייחודי בצוללת הצהובה ויגיע לסיומו ביום רביעי הבא. המופעים יתקיימו במוסדות התרבות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 7.12.22 16:58

רודי ביינסין עם ההרכב אדיס אלם של יוסי פיין, יאיר דלאל, אבטה בריהון, בן אילון ואדוניה גואדה; תמרדה מארחת את חמי רודנר; 'אליס' – הצגה חדשה של תיאטרון הולגאב; ספוקן וורד, שירה, מחול – את כל אלו ועוד תוכלו למצוא החל מהערב, רביעי (7.12) במסגרת פסטיבל הולגאב ליצירה אתיופית-ישראלית.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפסטיבל, שזוהי השנה ה-13 לקיומו, הינו ביוזמת ובהפקת בית הקונפדרציה. מופע הפתיחה יתקיים הערב, רביעי, בצוללת הצהובה (21:30). זהו מופע של הרכב אדיס אלם, הכולל חמישה מוזיקאים בולטים ומוערכים: הבסיסט יוסי פיין, נגן העוד והכינור יאיר דלאל, הזמר והסקסופוניסט אבטה בריהון, נגן כלי ההקשה בן אילון ונגן המסינקו והזמר אדוניה גואדה. הם יחברו למופע חד-פעמי שמציע חיבור של שירי מדבר, שירים אתיופיים, Funk ואתנו-ג'אז. החמישייה תארח במופע את הזמרת רודי ביינסין.

גם מופע הסיום יתקיים בצוללתת הצהובה. זה יקרה ביום רביעי הבא, 14.12, ובמסגרתו תארח תמרדה את חמי רודנר במופע "ארתבה" – ERTEVÉ. המופע מבוסס על אלבומה השלישי, ERTEVÉ המציג את ניחוח בית הוריה ואת התרבות האתיופית אשר משפיעה על יצירתה. כל שירי האלבום מושרים באמהרית, חלקם מקוריים וחלקם שירי עם, שעליהם גדלה ועיבדה אותם מחדש כשירי פולק ישראלי, הנטועים בתוך גרוב אתיופי מסורתי עם ניחוח קאריבי.

בין הפתיחה לסיום ניתן יהיה ליהנות ממגוון מופעים, הצגות, מחול ושירה נוספות, כשבכל יום יתקיים לפחות מופע אחד במסגרת הפסטיבל. בבית הקונפדרציה מציינים כי "השנה כולל הפסטיבל הפקות מקור שנוצרו במיוחד לפסטיבל בתחומי הבמה השונים – תיאטרון, מוזיקה, ספוקן וורד ואחרים – ע"י יוצרים ויוצרות מובילים בתחומם".

מנהל בית הקונפדרציה ומנהלו האמנותי של הפסטיבל, אפי בניה: "כמדי שנה, ייתן בית הקונפדרציה במה מרכזית למיטב היצירה האתיופית הנעשית בישראל ולשיתופי פעולה מקוריים. השנה יעניק הפסטיבל דגש מיוחד לנשים יוצרות ופורצות דרך, שהולכות ותופסות מקום מרכזי ביצירה הישראלית אתיופית בארץ: אושי מסלה, אורית טשומה, איילה אינגדשט, רודי ביינסין, דגה פדר, תהילה ישעיהו-אדגה ותמרדה. אירועי הפסטיבל יכללו מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול, שיציגו בפני הקהל את כשרונן של היוצרות המיוחדות הללו".

לפרטים נוספים ולרשימת המופעים המלאה של הפסטיבל, לחצו כאן.

 

 


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר