משכנות שאננים (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ג'ניפר איגן, סמי מיכאל, אורלי קסטל בלום (צילומים: ודים מיכיילוב, דודו בכר, מיכאל יונה, Pieter M Van Hattem)
משכנות שאננים (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ג'ניפר איגן, סמי מיכאל, אורלי קסטל בלום (צילומים: ודים מיכיילוב, דודו בכר, מיכאל יונה, Pieter M Van Hattem)

משכנות שאננים: פסטיבל הסופרים הבינלאומי חוזר

הפסטיבל, שזוהי השנה ה-11 לקיומו, ייערך בימים ראשון עד חמישי ויארח סופרים מובילים מישראל ומרחבי הגלובוס. המפגשים יתקיימו במשכנות שאננים ובמוקדים נוספים בעיר, בהם ימק"א, מוזיאון ישראל, בתי קפה ברחבי העיר ועוד

פורסם בתאריך: 2.5.23 17:56

פסטיבל הסופרים הבינלאומי השביעי, שיתקיים במשכנות שאננים ובמוקדים שונים בעיר, יפתח ביום ראשון הקרוב (7.5). הפסטיבל, שיימשך עד יום חמישי (11.5), יארח סופרים מובילים משדה הספרות הבינלאומי, המייצגים קולות עכשוויים ייחודיים בולטים בעולם.

את הפסטיבל מנהלת עינת אשדות, את אירועי הלילה רוני ברודצקי והמנהלת האמנותית היא ג'וליה פרמנטו צייזלר. הפסטיבל, חשוב לציין, מתקיים בתמיכת הקרן לירושלים, עיריית ירושלים, משרד התרבות והספורט, קרן ברכה, משרד החוץ ואחרים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות אשכול? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הפסטיבל שיתקיים במשך חמישה ימים ולילות מציע תכנית אירועי תרבות, מופעים מקוריים ומפגשים ספרותיים חד-פעמיים בהשתתפות אנשי ספר, סופרות וסופרים מהארץ והעולם. בין האורחים הבינלאומיים שישתתפו: מרגרט אטווד (קנדה), ג׳ניפר איגן, טאפי ברודסר-אקנר וג'וליה מיי ג׳ונאס (ארה״ב), גולאנז השאמזדה בונדה (איראן/שבדיה), מרקו מיסירולי (איטליה), שפצ׳ן טורדווך (פולין), בורהן סונמז (תורכיה/ אנגליה) ואחרים.

בין האירועים המרכזיים ניתן למנות את כנס הקמת פן (PEN) ישראל, שבו בכירי הארגון העולמי שפועל בלמעלה מ-127 מדינות למען חופש הביטוי יגיעו לראשונה לארץ ל להקמת סניף בישראל; ערב מחווה לסמי מיכאל, שיחה עם אורלי קטסל-בלום, משוררות אינדי קוראות משיריהן, כתיבה מינית בעברית ועוד ועוד.


סמי מיכאל (צילום: רחל מיכאל יונה)

סמי מיכאל (צילום: רחל מיכאל יונה)


"פסטיבל הסופרים במשכנות שאננים שכבר ביסס את מעמדו בארץ ובעולם, מקבל השנה משנה תוקף להשמיע, להקשיב לקולות מגוונים המתייחסים לרוח הזמן", אומר מנכ"ל משכנות שאננים מוטי שוורץ. "אני מודה לסופרות ולסופרים שמדברים, יוצרים, כותבים וחולמים בשלל שפות שונות שיגיעו השנה לירושלים כדי לספר את הסיפור שלהם, לחלוק, לשתף וליצור שפה משותפת במפגשים עם הקהל הרחב ועם קהילת הספרות המקומית".

 

 

באירוע פתיחת הפסטיבל ישוחחו אתגר קרת וקובי מידן על העתיד הספרותי המציאותי והלא לגמרי לא ברור. קרת יקריא על הבמה סיפורים ספקולטיביים חדשים והזמרת דניאלה ספקטור תלווה בשירים.

עוד באותו הערב – פתיחת התערוכה ״עצי רפאים״, אשר מבקשת להפנות זרקור לעיסוק בסמל נוף מקומי מוכר, ובד בבד להעיד על הסגנון האמנותי הייחודי ועל העולם האישי, הפנימי והפואטי של כל אחת ואחד האמנים.יות – סמאח שחאדה, אורי גרשט, טל שוחט, ואמון יריב. (שני, 8.5, 21:30. גן יעל, מרכז תרבות משכנות שאננים. כניסה חופשית על מקום בסיס פנוי).


ג׳ניפר איגן (צילום:Pieter M Van Hattem)

ג׳ניפר איגן (צילום:Pieter M Van Hattem)


אירועים בולטים נוספים: ״החופש לכתוב״ – כנס הקמת פן (PEN) ישראל: 'פן' הוא ארגון עולמי לסופרים.ות ואנשי מקצוע בתחום הספרות, שחרט על דגלו כי לספרות אין גבולות ועליה להיות זמינה לכלל הציבור, גם בזמן מלחמות ותהפוכות פוליטיות. הארגון מייצג את עיקרון חופש החלפת הרעיונות בכל אומה ובין כל האומות, וחבריו מתחייבים להתנגד לכל צורת דיכוי של חופש הביטוי. בימים סוערים אלו, בהם אנו חווים טלטלות כחברה, הצורך של עולם הספרות להתאחד חזק מתמיד. בהשתתפות: סוזן נוסל (מנכ"לית פן ארה"ב), בורהן סונמז (נשיא פן הבינ"ל), הסופרת זוכת הפוליצר ג׳ניפר איגן (לשעבר נשיאת פן ארה"ב). ראשון, 7.5.2023, 21:00-15:00. פתוח בהרשמה מראש לאנשי מקצוע בתחום הספרות).


אורלי קסטל בלום (צילום: דודו בכר)

אורלי קסטל בלום (צילום: דודו בכר)


סיפורה של מחאה: מרגרט אטווד (קנדה) בשיחה עם ג׳וליה פרמנטו-צייזלר על יצירתה הדיסטופית, על הסמל הספרותי שיצרה והפך באופן חסר תקדים לאחד הסמלים החזקים של תקופתנו, על ספרות ומחאה, וגם על המצב הפוליטי בישראל. (ראשון, 7.5, 19:00. האירוע יתקיים בשפה האנגלית עם כתוביות בעברית וישודר בפייסבוק. הצפייה חופשית).


משכנות שאננים (צילום: ודים מיכיילוב)

משכנות שאננים (צילום: ודים מיכיילוב)


'הסערה הפוליטית בטלוויזיה' – גל גבאי משוחחת עם יוסי מרשק ואסף בייזר (׳היהודים באים׳), חגי לוי (׳הנערים׳), שלומי אלקבץ (׳גט׳), ודקלה קידר (׳שעת אפס׳) – יוצרי הסדרות הפוליטיות הכי מדוברות, שערוריות ופרובוקטיביות העוסקות בזוויות שונות של ישראליות. (שלישי, 9.5, (שלישי, 9.5, 20:30. אודיטוריום דה בוטון, מרכז תרבות משכנות שאננים. 60-50 שקל).

זהו, כמובן, רק קמצוץ של האירועים השונים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים חפשו: פסטיבל הסופרים הבינלאומי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחום

    מחמם את הלב שחוזרים קצת לימים עברו שהיה הרבה יותר טוב ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר