איכה יוצרים שיחה - מעגלי שיח בכיכר ציון (צילום: נעם פיינר)
איכה יוצרים שיחה - מעגלי שיח בכיכר ציון (צילום: נעם פיינר)

לראות שיש תקווה: מעגלי שיח לזכרה של שירה בנקי יתקיימו לציון ט' באב

שמונה שנים לאחר מותה האיום והמיותר של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה, יתקיימו מעגלי שיח בנושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית. האירועים יתקיימו ביום רביעי, ערב ט' באב, בכיכר ציון ובשכונות בעיר בהשתתפות אישי ציבור, אנשי דת ותקשורת ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 23.7.23 13:18

"איכה יוצרים שיחה" הוא המשך למעגלי שיח שהתקיימו מאז רצח שירה בנקי. במהלכם עוסקים המשתתפים בליבון סוגיות שבמחלוקת בחברה הישראלית. ביום רביעי, 26.07, ערב ט' באב בשעה 19:30, בכיכר ציון, יתקיים האירוע השנתי של המפגשים בפעם השביעית: "איכה יוצרים שיחה-מחלוקת בונה שיחה" של דרך שירה בנקי. בכיכר ייערכו מעגלי שיח בהשתתפות ראש העיר ובהובלת שרים, אנשי ציבור, דת, תרבות ותקשורת, סביב נושאים מעוררי מחלוקת בחברה הישראלית. בנוסף, יתקיימו בכמה שכונות ברחבי ירושלים מעגלי שיח נוספים.


שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שירה בנקי ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


 

האבלות שמגולמת בט' באב והכמיהה לתיקון החברה – הן גם סיפורה של משפחת בנקי. המשפחה מקווה להנחיל את המסר, שהדרך לנהל מחלוקת בחברה איננה באלימות מכל סוג שהוא, אלא בהקשבה, בחיזוק המרכיבים המשותפים שביננו ובהבנה שעצם קיומה הלגיטימי של מחלוקת ביננו לא צריך להוביל לשנאה, התבדלות ואלימות. הערב יחל בקריאת מגילת איכה וימשך למעגלי שיח בשלל נושאים: מתפקיד התקשורת, דרך גבולות השיח בפוליטיקה, שכול ולכידות חברתית, המאבק באלימות נגד נשים ועוד.

לדברי אורי בנקי, אביה של שירה "מסתמן שעבודתנו ב"דרך שירה בנקי" לא תמה. השנה יותר מכל שנה אחרת, תשעה באב משמש לנו תמרור אזהרה לאומי. בין אם אתם אנשים מאמינים ובין אם אתם חילונים, הזכרון והלקח של היום הזה בעינם עומדים. המסקנה שעלינו להסיק מתשעה באב היא לא שאני צודק ואתה טועה, וגם לא שאתה שורף את האסמים ואת המדינה ואני לא. הלקח הוא שאם האסמים ישרפו כולנו נרעב ונמות. אז בין הפגנה למחאה ובין פוסט אחד למשנהו והודעת ווטסאפ אחת בקבוצה שמהדהדת את עצמנו להודעה השניה שמספרת לנו שאנחנו צודקים – בואו נזכור שאנחנו לא לבד כאן ונקדיש חלק מהאנרגיה שלנו למפגש, לשיח ולאמונה בכוונות הטובות של אנשים אחרים וברצון הכנה שלהם להושיט יד. מזמין אתכם לבוא ולדבר, לבוא ולהקשיב, לבוא ולראות שיש תקווה".

לתוכניה המלאה לחצו כאן:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר