דרקון
דרקון (צילום: יח"צ)

בוטניפלצת: קיץ 2023 בגן הבוטני גבעת רם

החל מהיום, ראשון, ועד סוף אוגוסט מזמין הגן הבוטני בגבעת רם את הקהל הרחב - משפחות, ילדים ומבוגרים, ליהנות מהאטרקציה הגדולה של הקיץ - בוטניפלצת. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 30.7.23 15:19

כשמפלצות פוגשות צמחים בגן הבוטני: החל מהיום, ראשון, ועד סוף אוגוסט מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם את תושבי ירושלים ומבקריה להגיע לאירוע הקיץ הגדול – בוטניפלצת.

הכל החל בלילה של ירח מלא כאשר ד"ר אורי פרגמן ספיר, המנהל המדעי של הגן הבוטני, עבד במשרדו בספרייה הבוטנית של הגן כשלפתע שמע רחש מוזר. אורי הלך בעקבות הרעש ופתאום ראה בפינה נידחת, שאף אחד לא מגיע אליה אף פעם, במדף גבוה ומאובק ספר עתיק מאד – ספר המפלצמחים הגדול. כשהתקרב, החל המדף לרעוד, הספר נפל וממנו קפצו  המפלצמחים שהתפזרו בכל רחבי הגן.

במהלך הקיץ מוזמנים הילדים וההורים להצטרף למסע להכרת המפלצות הייחודיות ויחד עם זחליה הזחל, אוהב ההרפתקאות, לחקור את היצורים המסתוריים שהשתלטו על הגן וללמוד על הטבע, על חוקי המדע ועל ערכי קיימות והכל דרך פעילויות, משימות והפעלות משפחתיות משעשעות שיקבלו מזחליה אותן יצטרכו לבצע לכל אורך המסלול.

בין היתר יפגשו את סינדרלוטוס יפהפיית האגם, קרוקודשא המשונה, פיקאקטוס המדהימה, בלוטי הסנאי, פלורנס הפורחת, את שומר היער ושומר הצמרות, דרך אגבה, טרופי טרוף, שממישה המנסה להעלים את גופה ועוד.

כל מבקר ייצא להרפתקה במסלול המפלצות המשתרע על פני כ 1.2 קילומטר ולאורכו יוצבו 17 תחנות. ברחבי הגן יתפרשו כ-25 מפלצות ענק בגובה של 3-16  מטרים, מעוצבות בעיצוב עכשווי עם תאורה וסאונד ייחודים המוסיפים אפקטים מרהיבים במיוחד בשעות הערב. ליד כל מפלצת יוצב דף מספר המפלצמחים העתיק ובו סיפורה של הדמות בחרוזים, ההקשר הבוטני ומשימה שיוכלו הילדים לחקור וללמוד על המפלצת. המשימות יכללו בין היתר הכנת קומפוסט, צילומי סלפי עם המפלצות הצבעוניות, משחק מחבואים, הסוואה עוד.

השנה הוחלט לפתוח את הגן בשתי פעימות – פעימת בוקר 09:00-13:00 ופעימת ערב 17:00-21:30. יצוין כי בשעות הצהריים לא תתאפשר כניסה לגן. שעות הפעילות הוארכו והחל משעות החשיכה יוכלו המבקרים ליהנות מתאורה מרשימה וססגונית בגן של אמן התאורה גיל טייכמן.  לכל אורך המסלול יותקנו עמדות צינון.

המפלצות פרי יצירתו של האמן והמעצב הישראלי, אלכסנדר, חייצקי שיוצרו ועוצבו במיוחד לפעילות הקיץ בגן. עבודותיו של חייצקי הופיעו לאחרונה בתערוכת הפופ אפ במלון אימפריאל בתל אביב, על גג בית הספר שנקר ברמת גן, בבית אבי חי, בפסטיבל האור, ברחבי ירושלים ועוד.

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* ובאתר מומלץ להצטייד בכרטיסים מראש.

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר