קולנוע סמדר (צילום ארכיון: אדם אקרמן)
קולנוע סמדר (צילום ארכיון: אדם אקרמן)

"לא מוותרים על קולנוע לב סמדר": היוזמה החדשה להצלת הקולנוע הוותיק

בימים האחרונים מסתובב בקרב יזמים חברתיים-קהילתיים קול קורא להצלת בית הקולנוע המיתולוגי במושבה הגרמנית. התוכנית, יוזמת התעוררות, היא לגבש הסכם שיתוף פעולה בין יזמים ירושלמים לבין בעלי הנכס והזכיין של המקום, אשר יבטיח את פעילותו עד למציאת פתרון קבוע

פורסם בתאריך: 13.9.23 08:39

ניסיון נוסף להציל את קולנוע לב סמדר: ביממה האחרונה מסתובב ברשתות ובקרב יזמים ירושלמים קול קורא להצלת בית הקולנוע המיתולוגי במושבה הגרמנית, שצפוי להיסגר בסוף השנה האזרחית באם לא יימצא פתרון ייצרתי להפעלתו.

בשלב זה מדובר על ניסיון תיווך שאותו מובילה 'התעוררות' לעסקה בין בעלי הנכס, הזכיין של 'לב סמדר' ויזמים חברתיים-קהילתיים אשר יפעילו את הקולנוע בקונסטלציה כזו או אחרת, כדי למנוע את סגירתו. הפתרון המוצע על ידי 'התעוררות', כך נדמה, הוא להסכם זמני בשלב הראשון, ואז לעבור לפתרון קבע בלי חרב סגירה שמתנוססת באוויר.

קולנוע לב סמדר פועל במושבה הגרמנית מזה 95 שנה – מאז שנת 1928. במהלך השנים הוא החליף אי אילו בעלויות, אבל המשיך לפעול בוורסיות כאלו ואחרות ועם שמות משתנים. את שמו הנוכחי – סמדר – קיבל הקולנוע לאחר הקמת המדינה.

בעשוריים האחרונים ריחפה מעל המוסד התרבותי-קולנועי סכנת סגירה מספר פעמים, אך בכל פעם הוא ניצל ברגע האחרון ועם פתרונות יצירתיים שנמצאו. אולם באחרונה, כפי שפורסם, רשת בתי הקולנוע לב הודיעה כי בכוונתה לסגור את הקולנוע כשהסיבה, בשורה התחתונה, היא כלכלית.
מאז ההודעה של קולנוע לב על הפסקת הפעילות הצפויה, צצו עלו יוזמות שונות להשארתו של הקולנוע הוותיק בחיים. כעת, כאמור, ישנה יוזמה נוספת שרוצה לחבר בין הקהילה לבין בעלי הנכס והזכיין של הקולנוע.


הקול הקורא להצלת קולנוע סמדר


 

 

בקול הקורא של 'התעוררות' נכתב, בין השאר, "הצטרפו אלינות להחייאת לב סמדר כמוסד תרבות ליברלי שוקק חיים… כפי שעשתה בעבר, התעוררות נחושה להפוך את האיום להזדמנות. לוודא את המשכיות לב סמדר ולהחיות את הפעילות החברתית-תרבותית באזור".

בהמשך נכתב: "פעולה משותפת ונחושה של יזמים ותורמים יחד איתנו תבטיח את המשך פעילותו של לב סמדר, תמצב מתחם חברתי-תרבותי ועסקי חדש ומלהיב ותממש את הפוטנציאל האדיר". כמו כן, בקול הקורא שמופץ מצוין כי "אנחנו במסע הזה יחד עם בעלי הנכס ועם הבעלים של לב. הצטרפו למאמץ".

בהתעוררות מאמינים בכוחם להביא להסכם ולהמשיך את פועלו של הקולנוע.

כאמור, זו לא היוזמה היחידה. לפני מספר שבועות העלה סגן ראש העיר יוסי חביליו ('האיחוד הירושלמי') את הרעיון שעיריית ירושלים תסייע לקולנוע ברכישת כרטיסים עבור ילדי ירושלים. חביליו הבטיח לנסות ולקדם את המהלך במסדרונות כיכר ספרא, אך בינתיים – אולי בשל הבחירות – לא חלו שינויים בסטטוס, ואלא אם יימצא פתרון בהקדם – הקולנוע המיתולוגי יסגור את שעריו ביחד עם סיומה של שנת 2023.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יגאל ירושלים

    אני אזרח ותיק לא תושב האזור הגעתי עם חברים שכן יש להם כרטיסיה והם נכנסו בהנחה, ביקשנו הנחת אזרח ותיק אמרו לנו שאחרי 7 בערב אין, לא הבנתי מה המיוחד בבניין הגרוטאי המיושן הזה, סתם סנוביזם מחורטט, חנייה כמובן כמעט אי אפשר למצוא, רצינו לשתות משהו בבית הקפה אחרי הסרט אמרו לנו שיש רבע שעה לסגירה, החברים שאיתם הגענו הרגישו נבוכים ואני מבין אותם, מה שמצחיק שבמרחק 5 דקות נסיעה משם ישנו הקומפלקס של יס פלנט שבו הוקרן באותו זמן אותו הסרט אולם ממוזג, חנייה מקורה, בתי קפה, וכמובן מחיר הנחה לאזרח ותיק, לדעתי לסגור טת המקום מיד.

  2. נתי

    כשחביליו דואג לתושבים אתה מבין שהבחירות בפתח. אחרת היה עסוק בדאגה למפגינים.

  3. הלוואי שיישמרו על בית הקולנוע הזה

    בהצלחה רבה בתהליך. יש כל כך הרבה היסטוריה ונוסטלגיה במקום הזה. הלוואי שישאר פתוח. אין למקום הזה מחיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר