לוחמים במעוז פורקן בתעלת סואץ (ציור: אבי יפה)
לוחמים במעוז פורקן בתעלת סואץ (ציור: אבי יפה)

50 שנה למלחמת יום הכיפורים: סדרת ההרצאות המיוחדת במרכז בגין

ב-6 באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים. לציון יובל למלחמה, שנפתחה בקטסטרופה והסתיימה בניצחון, תתקיים החל ממחר, רביעי, סדרת הרצאות מיוחדת שתסקור את האירועים שקדמו למלחמה והובילו אולי לפתיחתה

פורסם בתאריך: 26.9.23 08:01

במלאת יובל למלחמת יום הכיפורים, תתקיים במרכז מורשת בגין סדרת הרצאות עם מומחים על היבטים מרכזיים של הרקע למלחמה, תקופת הלחימה והשלכותיה.

הסדרה כוללת שבעה מפגשים שונים שיתקיימו כולם במרכז מורשת בגין. המפגש הראשון ייערך ביום רביעי הקרוב, 27.9.2023, עם הרצאה של תא"ל (במיל') ד"ר אפרים לפיד תחת הכותרת "מדינה לקראת מלחמה".

ד"ר לפיד, לשעבר קצין מודיעין בכיר וכיום סגן ראש מכון אירופה באוניברסיטת בר אילן וראש ארגון מורשת ההגנה, ירחיב בהרצאתו על שש השנים שקדמו למלחמה, השנים שבין מלחמת ששת הימים ב-1967 לבין מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973, על אפשרויות ההסדר עם המצרים, הביטחון והמודיעין שכשל.


חדר בריחה (צילום: באדיבות מרכז מורשת בגין)

מרכז מורשת בגין (צילום: באדיבות מרכז מורשת בגין)


אפרים לפיד (צילום: סיון פרג')

אפרים לפיד (צילום: סיון פרג')


 

 

"השבוע אנחנו מציינים 50 שנה לפרוץ מלחמת יום הכיפורים, האירוע המכונן הקשה בתולדות המדינה", אומר ד"ר לפיד, "אך מלחמת יום הכיפורים, לא החלה ב-6 באוקטובר 1973. קדמו לה אירועים מדיניים משמעותיים שניתן לציין כאבני דרך שהחלו ב-1967 עם תחילת ההתמודדות עם אירועי טרור, לדוגמא אסון הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972, דרך מלחמת ההתשה שגבתה כ-1,000 חללים, בהמשך המעורבות הסובייטית וכלה בניסיונות לתהליך מדיני עם מצרים בהובלת קיסינג'ר. המודיעין הישראלי, שקנה שם לתהילה מאז ששת הימים, לא הצליח במשימתו העיקרית – מתן התרעה במועד".

ההתמקדות בתקופה שקדמה למלחמה ובאירועים שגרמו לפתיחתה מעלים שאלות רבות שהמשמעותית ביניהן היא מה למדנו מאז? הרצאת הפתיחה תעסוק גם בשאלה זאת.

ששת המפגשים הבאים בסדרה יידונו בין היתר בחזיתות הצפון והדרום, בלוחמה בים ובאוויר ובמחיר האנושי הכבד ששילמנו כחברה במניין החללים, השבויים והנעדרים. ההשתתפות בהרצאות כרוכה בתשלום וברישום מראש באתר מרכז מורשת בגין.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר