סוכת ירושלים בכיכר ספרא (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סנפלינג על חומות העיר העתיקה, צעדת ירושלים, ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילומים: חיים טויטו, ליאור דסקל, הקרן למורשת הכותל המערבי, יעל הרמן)
סוכת ירושלים בכיכר ספרא (למעלה משמאל עם כיוון השעון), סנפלינג על חומות העיר העתיקה, צעדת ירושלים, ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילומים: חיים טויטו, ליאור דסקל, הקרן למורשת הכותל המערבי, יעל הרמן)

חול המועד סוכות בירושלים: מגוון פסטיבלים, אירועים ואפשרויות בילוי לכל המשפחה

התפילה המרגשת מכולן, הסוכה הגדולה בעולם וגם הסוכה של הנשיא, מגוון אירועי חוצות, פסטיבלים פעילויות טבע ואטרקציות נוספות. לקראת חג סוכות וחול המועד - סקירת האירועים המסקרנים שמתקיימים ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 30.9.23 16:50

סוכות בירושלים, אולי נכון יותר לומר – חול המועד סוכות. ימים שהופכים את ירושלים לעוד יותר אטרקטיבית ממה שהיא ביום-יום, מאחר שמדובר, כידוע, באחד מחגי שלושת הרגלים (ביחד עם פסח ושבועות) – החגים שבהם מצוות לעלות לרגל לעיר הקודש.

המשמעות היא ברורה – ובהמשך ישיר לחודש האחרון (הסליחות, ראש השנה, ויום הכיפורים) – מאות אלפי מבקרים ומבקרות, שיגיעו לירושלים. לכבוד החג ולכבודם של המבקרים והמבקרות, וכמובן תושבי ותושבות ירושלים, עיריית ירושלים, מוסדות התרבות ורבים נוספים הכינו מגוון רחב של אופציות לבילוי לכל הגילאים, לכל המגזרים.

האפשרויות מגוונות, הן מתאימות ליחידים, לזוגות או למשפחות. מדובר על אירועי חוצות, פעילויות במוזיאונים, סיורים, הצגות, תפילות וקיום מצוות האושפיזין. ולכם.ן נותר רק לבחור את האירועים המתאימים וליהנות.


סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא (צילום: חיים טויטו)

סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא (צילום: חיים טויטו)


ממגנט את ההמונים

האירוע המרכזי של חול המועד סוכות (ופסח), וזה שמושך אליו את מספר המבקרים והמבקרות הגדול ביותר הוא זה שמתקיים בכותל המערבי – ברכת הכהנים המסורתית של חול המועד סוכות. בשל הביקוש הרב למעמד המיוחד, ולאור לקחי העבר, השנה (כמו בשנים האחרונות) יתקיימו שני מעמדי ברכת כהנים, וזאת כדי לנסות ולעמוד על הביקושים הרבים.

המעמד הראשון יתקיים ביום שני, 2.10.2023.
המעמד השני יתקיים ביום רביעי, 4.10.2023.

לוח זמנים:
תפילת שחרית – 8:45.
ברכת כהנים של שחרית – 9:30.
תפילת מוסף – 10:15.
ברכת כהנים של מוסף – 10:30.


ברכת הכהנים חול המועד סוכות בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת הכהנים חול המועד סוכות בשנה שעברה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


נשארים באזור הכותל, הפעם במתחם הכותל הדרומי, שם על רקע חומות הר הבית – בגן הארכיאולוגי דוידסון יתקיים מעמד שירת הלוויים – שחזור היסטורי לשירת הלוויים הקדומה שהיתה בבית המקדש. הצפי הוא להשתתפותם של 800 לוויים עם תלבושות וחצוצרות, בהפקה מוזיקלית מיוחדת ובהשתתפות הזמר יונתן רזאל, הם ישירו מפרקי התהילים אותם שרו בבית המקדש בחג הסוכות.
(שירת הלוויים. יום שני, 2.10, 17:00. מיועד ללוויים. הגן הארכיאולוגי).

בחוצות העיר

ממשיכים לאירוע שמשלבים בין קודש לחול. כאלה שמצד אחד מהווים את קיום מצוות האושפיזין אך גם עמוסים בכל טוב תרבותי. מדובר על סוכת ירושלים (ראש העיר) בכיכר ספרא, שהיא, כך מתדהרים בעיריית ירושלים, הסוכה הגדולה ביותר בעולם, עובדה שהיא לבדה שווה ביקור במהלך חול המועד סוכות. הסוכה תיבנה על שטח של 800 מ״ר ותארח עד 650 איש בו זמנית. מלאכת העבודה על הסוכה החלה שבועות ארוכים לפני החג, צוות של מהנדסים ומעצבים עמלו על תכנון הסוכה ועיצובה, גיבוש אמצעי הבטיחות ובחירת הקישוטים.

סיבות נוספות להגיע לסוכה היא ליהנות מאווירת החג, וממגוון רחב של מופעים ופעילויות לכל המשפחה. בסוכה יתקיימו מגוון סדנאות והפעלות לילדים ולכל המשפחה, בהם הצגות ומופעי מוזיקה, מציאות מדומה, סדנת בלונים, חידון ירושלמי, מיכל הקטנה, תיאטרון אורנה פורת בהצגת 'מופע השטוזים', אביטל אדרי, אומן החושים אסף סולומון, החברים של ישי, הרכבים ירושלמיים, להקת פרחי ירושלים, משה פלד, אנדרדוס, רביב כנר, שולי רנד, חיים ישראל ועוד. פרטים נוספים באתר העירייה.
(סוכת ראש העיר. מוצ"ש, 30.9, 23:00-21:00, א'-ה' (חול המועד), 5.10-1.10, 23:00-10:30. כיכר ספרא. כניסה חופשית).

את מצוות האושפיזין תוכלו לקיים גם בבית הנשיא, אך בניגוד לסוכת ירושלים בכיכר ספרא – זה יקרה רק ביום אחד בחול המועד – ביום שלישי, ג' חול המועד. השנה תעמוד סוכת הנשיא בסימן "ספורט – המשחק של כולנו״ (זאת בשיתוף משרד הספורט).

המבקרים והמבקרות בסוכה של הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יוכלו ליהנות ממסלול נינג'ה ייחודי, כדור שער פראלימפי, מופע אקרובטיקה קומי, קיר גרפיטי גדול במיוחד, משחקים, הפעלות ועוד מגוון פעילויות וחוויות.

הסוכה תקושט בעיצובים מקוריים המבטאים את ערכי הספורט בענפיו השונים, ובמהלך היום ייצאו נשיא המדינה ורעייתו לברך את אורחיהם בברכת חג שמח ושנה טובה. לאורך היום ישתתפו המבקרות והמבקרים בפעילויות שידגישו את 'כללי המשחק הקבוצתי' ויבטאו את ערכי הסובלנות, שמירת הגבולות בספורט, שוויון הזדמנויות, הגינות ושילוביות של אוכלוסיות מגוונות בספורט.

בין הפעילויות במתחם, ייהנו המבקרים מהצגה המדמה מפגש היסטורי מיוחד בין יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל ושר התרבות, לבין חיים הרצוג, נשיאה השישי של מדינת ישראל ואף אלוף באגרוף, בו משוחחים השניים אודות חזונם באשר לעתיד הספורט הישראלי. כמו כן, ייחשפו המבקרים לענפי הספורט השונים, ויוכלו להתנסות במגוון פעילויות, כך למשל יוכלו להתחרות במסלול נינג'ה ייחודי אשר יוקם בגינת בית הנשיא.

עוד בסוכת הנשיא: מופע אינטראקטיבי, המציג מחלוקת ספורטיבית בדרכי שלום, בין אוהדים במגרש הכדורגל. עוד באירוע, תחנות המסבירות על אמנת הספורט לספורט הוגן וידידותי, על קידום מעמד האישה בספורט ועל ייצוג בספורט פראלימפי.

פעילות חוויתית נוספת תהיה במשחק 'סולמות ונחשים' גדול במיוחד, המתאר את ההיסטוריה של משכן נשיאי ישראל. המבקרות והמבקרים אף יקבלו מזכרת אישית בסימן השנתי.
(שלישי, ג' חול המועד, 3.10, 16:00-9:30. בינת הנשיא. הכניסה חופשית).


הקמת סוכת נשיא המדינה

הקמת סוכת נשיא המדינה


צעדת ירושלים בשנה שעברה (צילום: ליאור דסקל)

צעדת ירושלים בשנה שעברה (צילום: ליאור דסקל)


אירוע עירוני גדול נוסף, אולי אף אחד הגדולים ולבטח אחד הוותיקים והמסורתיים ביותר, הוא צעדת ירושלים שתתקיים זו השנה ה-68 ברציפות, ביום רביעי, ד' חול המועד סוכות. צעדת ירושלים, כידוע, היא אחד מאירועי השיא הגדולים ביותר בישראל במהלך חול המועד סוכות, עם עשרות אלפי משתתפים מהארץ ומחו"ל הבאים לצעוד בנופיה המיוחדים ובאתריה של העיר. מדובר באירוע ססגוני ומרהיב שהפך למסורת של עשרות בשנים ולחלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים. בצעדה לוקחים חלק עשרות אלפי צועדים מהארץ ומעשרות מדינות מכל רחבי העולם, המגיעים לירושלים במיוחד לצעדה, וגם להפנינג שמתקיים בגן סאקר, שבו הופעות, הרכבים מוזיקליים ואמנים שילדים אוהבים. כמו כן מתחם ילדים מפנק עם מופעי מחול, פארק מתנפחים, מופעי קרקס, מעגל מתופפים, מופעי ילדים, מופע קסמים, להקת מיומנה, להקות מחול וזמר, מופעי התעמלות ואקרובטיקה ועוד. המופע המרכזי: הזמר והיוצר דודו אהרון.
(הפנינג צעדת ירושלים. רביעי, ד' חול המועד, 4.10, 16:00-10:00. גן סאקר. כניסה חופשית).

אירוע חוצות נוספות יתקיים במרכז ירושלים – בכיכר ציון, ברחוב יואל משה סולומון, בכיכר החתולות ובמדרחוב בן יהודה) במהלך כל ימי חול המועד. מדובר על אירוע 'פס-תרבות', במסגרתו המרחב הציבורי במרכז העיר יהפוך למתחם תרבותי שוקק חיים, שבו יופיעו שחקנים בלבוש ססגוני, מיוחד, נגנים, פסלים חיים, תיאטרון בובות, אמני קרקס, תזמורות, להקות מחול ועוד.
(פס-תרבות. א'-ה', 5.10-1.10, 19:00-16:00, מרכז העיר ירושלים. הכניסה חופשית)


בוטניפלצת בגן הבוטני (צילום: תום עמית)

בוטניפלצת בגן הבוטני (צילום: תום עמית)


חול המועד במוסדות התרבות

כאמור, גם מוסדות התרבות הרבים בירושלים יקיימו פעילויות מיוחדות, סדנאות ויציעו מגוון רחב של אופציות לבילוי. כך למשל, בגן הבוטני בגבעת רם יחזירו לימי חול המועד את האטרקציה של הקיץ – בוטניפלצת. הכרת מפלצות, סדנאות יצירה, על טבע וקיימות, סוכת מבקרים, הפעלות לכל המשפחה ועוד.

במהלך הפעילות מוזמנים ההורים והילדים עם כל המשפחה להצטרף למסע להכרת הבוטניפלצות הייחודיות בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים ולהנות משלל פעילויות וסדנאות ייחודיות. בגן תוקם סוכה לרשות המבקרים בה יתקיימו סדנאות לילדים ולהורים.
(א'-ה', 5.10-1.10, 22:00-10:00, ו', 6.10, 13:00-9:00. הגן הבוטני בגבעת רם. 40-25 שקל).


איך שגלגל מסתובב (צילום יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)

איך שגלגל מסתובב (צילום יח"צ מוזיאון ארצות המקרא)


במוזיאון ארצות המקרא יחגגו את סוכות עם "איך שגלגל מסתובב" – סיור פעיל וחווייתי על כוחו של הגלגל ותנועת הסיבוב. לאחר הסיור נצא אל גינת המוזיאון להתנסות במגוון פעולות ויצירות סיבוביות, ולבסוף בבית המלאכה, ניצור ונעטר קערת השבעה אישית מחימר. עוד מציעים במוזיאון – להצטרף ולקחת חלק במשחק התפקידים בעולם המשחק "מלכים" -Live Action Role Play (ד', 4.10, 18:00-15:00).
(א'-ה', 5.10-1.10, 10:30, 12:00. מוזיאון ארצות המקרא. 35-25 שקלים).


קרקס בראבו (צילום: א א בראבו גרופ)

קרקס בראבו (צילום: א א בראבו גרופ)


בתיאטרון ירושלים יארחו בחול המועד את "משחקי הג'ונגל" – מופע קרקס אקרובטי וירטואוזי מצחיק מרגש וסוחף בלווי אפקטים מרהיבים וחדשניים. במרכז המופע, משחק לוח עתיק שמתעורר לחיים, וגיבורי המופע צריכים לעבור אתגרים ומכשולים, עליהם הם מתגברים באמצעות ריקוד, פעלול או אקרובטיקה מרהיבה שמבוצעת על ידי טובי אמני הקרקס מהארץ ומחו"ל שזכו בפרסים ובהכרה עולמית, בשילוב תאורה ופירוטכניקה ייחודיות ומרשימות שישאירו הן את המבוגרים והן את הילדים בפה פעור.
(א', 1.10, 17:30. תיאטרון שרובר בתיאטרון ירושלים. 139-39 שקלים)


קרקס בראבו (צילום: א א בראבו גרופ)

קרקס בראבו (צילום: א א בראבו גרופ)


 

 

באתרי העיר העתיקה תוכלו ליהנות ממגוון רחב של היצע ופעילויות במהלך חול המועד, וזה מותאם לכך שמאות אלפים צפויים להגיע לאזור במהלך סוכות. האירועים במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל ובהפקת פמ"י-החברה לפיתוח מזרח ירושלים. כך למשל, תוכלו ליהנות מסיורים עצמאיים בטיילת החומות (הצפונית, הדרומית, סובב חומות 360).
(ג'-ה', 5.10-3.10, 17:00-9:00. טיילת החומות. 10 שקלים).


סנפלינג על חומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)

סנפלינג על חומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)


ממשיכים עם הסנפלינג המטורף מהחומות שחוזר גם בחג סוכות 2023. מדובר, כמיטב המסורת, על עמדות סנפלינג לכל המשפחה מטיילת החומות הדרומית, באזור הר ציון. יש להצטייד בנעליים סגורות.
(ג'-ה', 5.10-3.10, 16:00-10:00. טיילת החומות הדרומית. 40 שקלים).


נינג'ה סוכות בעיר העתיקה (צילום: גורה ברגר)

נינג'ה סוכות בעיר העתיקה (צילום: גורה ברגר)


מה עוד יש לעיר העתיקה להציע לכם? חגיגת נינג'ה ואשליות למרגלות החומה, כולל מתחם נינג'ה ענק במספר דרגות קושי, ולצידו מתחם פעילות (ללא תשלום) לכל המשפחה – הצגות מהאגדות, סדנאות יצירה ועמדות צילום סלפי עם תפאורות אשליות. גילאי 5 ומעלה.
(ג'-ה', 5.10-3.10, 20:00-16:00. גן הפנינים – בין השער החדש לרחבת הדקלים. 10 שקלים לנינג'ה).

מותק של פסטיבלים

פסטיבל "שירת האושפיזין" בבית הקונפדרציה הוא האירוע הגדול והמרכזי במסגרת פעילות מרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה, בשיתוף עיריית ירושלים. האירוע כולו מוקדש לזכרו של חיים גורי, ויתקיים על פי רוחו הפלורליסטית ואוהבת האדם. בין האירועים והמופעים – מחוות לחיים גורי, נתן אלתרמן, אצ"ג, ט' כרמי, אסתר ראב, אלחנדרה פיסרניק ועוד, מופע פתיחה המוקדש לחיים גורי ובו חיים מדבר על חיים: חיים באר מספר על חיים גורי, מופע הנעילה: אריק איינשטיין ואברהם חלפי ועוד.
(א'-ג', 3.10-1.10, 22:00-14:30. בית הקונפדרציה. כרטיסים בבימות).

חגיגות הסהרנה חוזרות לגן סאקר. עיריית ירושלים תקיים אירוע גדול של חגיגות מוסיקה ומחול כורדי בתוכנית, הופעות זמרים, להקות מחול, תצוגת מאכלים, מופע מרכזי של זמרים יוצאי כורדיסטאן, סדנאות לימוד של השפה הכורדית, סדנאות ריקוד, במת כישרונות צעירים, דוכנים ועוד.
(ב', 2.10. גן סאקר. כניסה חופשית).


פסטיבל 'ירוק מבפנים ובחוץ' (צילום: יח"צ הפסטיבל)

פסטיבל 'ירוק מבפנים ובחוץ' (צילום: יח"צ הפסטיבל)


פסטיבל דרך בית לחם המסורתי – "מחדשים ושרים". פסטיבל של מוסיקה, אומנות, דוכנים, סדנאות אמנות, נגני חוצות, הרקדות, תיאטרון רחוב, פעילויות והפעלות לכל המשפחה בשכונת בקעה הקסומה.
(א', 1.10, ,22:00-17:00, דרך בית לחם. כניסה חופשית).

פסטיבל עין כרם חוזר – חגיגת מוסיקה ואמנות, דוכנים, יין וטעימות בעמק. אירועים וחגיגת כפר סביב סוכה קהילתית, בתים פתוחים, ביקורים בפינות חמד וסיורים. מתחם ילדים ומופעי ליצנות, קרקס וקסמים.
(ד'-ו', 6.10-4.10, עין כרם. כניסה חופשית)

קרן ירושלים ירוקה ועיריית ירושלים, בשיתוף שדולת ירושלים בת-קיימא מקיימות זו השנה שלישית בחול המועד את פסטיבל ״ירוק בפנים ובחוץ״. הפסטיבל מציע עשרות אירועים, פעילויות וסיורים ברוח ירוקה, בעשרות מוקדים ברחבי ירושלים חינם. האירועים, שיתקיימו במקביל במגוון מוקדים, מופקים על ידי מנהלים קהילתיים, מוסדות, ארגוני חברה אזרחית ואזרחים פרטיים. הפסטיבל מתקיים בהשראת הפורמט הנודע: "בתים מבפנים", ובו נוטלים חלק ארגונים ומיזמים ירוקים בירושלים, כאשר במקרה של "ירוק בפנים ובחוץ", ניתנת במה לארגונים ולמיזמים בירושלים, אשר תורמים ופועלים למען הקיימות העירונית ולהתמודדות עם שינויי האקלים.
(ג'-ה', 5.10-3.10, שעות משתנות. לוקיישנים שונים בעיר. פרטים נוספים באתר הפסטיבל).


פסטיבל 'ירוק מבפנים ובחוץ' (צילום: יח"צ הפסטיבל)

פסטיבל 'ירוק מבפנים ובחוץ' (צילום: יח"צ הפסטיבל)


סובב ירושלים

ואם נצא לרגע מירושלים, אבל רק לרגע ורק בעוטף את העיר, גם שם ניתן יהיה למצוא אירועים מיוחדים לחול המועד סוכות. אחד מהם הוא פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש, מבית היוצר של מפעל המוזיקה צימבליסטה. במסגרת הפסטיבל יתקיימו 8 קונצרטים באוויר הפתוח, מתחת לכיפת השמים במתחם כנסיית נוטרדאם ומול נוף עוצר הנשימה של הרי ירושלים. המופעים השונים משלבים מוזיקה קלאסית מערבית, קלאסית ערבית, מוזיקה ווקאלית, ג'אז ועוד – בהשתתפות מוזיקאים מובילים ובאווירה של רב תרבותיות. המייסד והמנהל המוזיקלי של הפסטיבל הוא המנצח ואמן כלי ההקשה – חן צימבליסטה.
(א'-ג', 3.10-1.10, 18:30, 20:30, 22:00, אבו גוש. 200-120 שקלים).


פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש (צילום: שלי באהרון)

פסטיבל צלילי סתיו באבו גוש (צילום: שלי באהרון)


פארק השעשועים Magic Kass הממוקם במישור אדומים, ישיק במהלך חוה"מ סוכות מבוך מראות באורך של כ-100 מ', המכיל 18 פיתולים. המבוך מורכב ממספר דרכים רצופות ובתוכן עשרות השתקפויות, בהן יצטרכו העוברים להחליט היכן אפשר להתקדם והיכן לא כדאי ולראשונה תשולב טכנולוגיה שטרם נראה בעולם בשילוב השתקפויות של דמויות ותאורה ייחודית.
(א'-ה', 5.10-1.10, 22:00-10:00. 100 שקלים)

מתחם DCITY במישור אדומים יארח בחול המועד סוכות את יריד העיצוב הגדול בישראל עם מאות מותגים במבצעי ענק ומחירי עודפים. היריד, שאליו צפויים להגיע מעל חצי מיליון מבקרים.
(א'-ה', 5.10-1.10, 22:00-9:00. כניסה חופשית)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר