האקדמיה ללשון עברית (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוזיאון המדע, פעילות במוזיאון חצר היישוב, פעילות במרכז מורשת בגין (צילומים: יח"צ המוסדות)
האקדמיה ללשון עברית (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מוזיאון המדע, פעילות במוזיאון חצר היישוב, פעילות במרכז מורשת בגין (צילומים: יח"צ המוסדות)

למען תושבי העוטף והצפון המתארחים בירושלים: מגוון פעילויות ואירועים חינמיים ברחבי העיר

תיירני ירושלים - גופי תרבות, מדריכי טיולים, אתרי פנאי, קבוצות תרבות ואחרים - התגייסו לטובת המשפחות שפונו מאזורי הקרובת בדרום הארץ ובצפונה, והם מציעים בימים אלה מגוון רחב של פעילויות - לילדים ולמבוגרים. סקירה

פורסם בתאריך: 18.10.23 11:45

למעלה מ-8,000 מפונים – משפחות שלמות – מאזור עוטף עזה, יישובי הדרם וגם כאלה שנאלצו את בתיהם בצפון בגלל מלחמת 'חרבות ברזל', והצפי הוא שבמהלך הימים הקרובים יגיעו עוד אלפי משפחות מאזורי הקרבות. הם משתכנים (וישוכנו) ב-42 מלונות ברחבי העיר – מהגדולים ועד הקטנים ומלונות הבוטיק, כולל באכסניות השונות. בכל אחד מהמקומות שקולטים את המפונים נמצאים אנשי מקצוע מטעם עיריית ירושלים, והם מקיימים קשר שוטף עם המפונים ומציעים להם מגוון טיפולים רגשיים לצד פעילויות הפגה, תרבות ופנאי.

בנוסף, בשל הסולידריות והערבות ההדדית, תיירני ירושלים – גופי תרבות, מדריכי טיולים, אתרי פנאי, קבוצות תרבות ואחרים – התגייסו אף הם לטובת המשפחות והבודדים שפונו מאזורי הקרובת בדרום הארץ ובצפונה, והם מציעים בימים אלה מגוון רחב של פעילויות והפעלות שונות. כולן חינמיות. (פעילויות מותאמות לילדים מסומנות בצבע סגול).

פירוט הפעילויות המוצעות למשפחות המתארחות בירושלים:

עיר דוד
קהילות מהדרום הנמצאות בירושלים והסביבה – ניידת מיוחדת של עיר דוד עם צוות הדרכה מגיעה עד אליכם: הפעילות כוללת מיצג תלת מימד המספר את סיפורה של ירושלים, מצגת על התגליות בעיר דוד, חידון אינטראקטיבי. לפרטים: דבורה 052-3542986.

מוסללה – המרפסת
צוות המרפסת יחד עם אמנים, יוצרים, מטפלים ומתנדבים ומתנדבות יפעיל את המרפסת בשבועות הקרובים כמרחב המאפשר מגוון רחב של הצעות – ליצירה, לגינון, למפגש או לשקט. המרפסת נמצאת על גג בניין כלל ועומדת בהנחיות פיקוד העורף למרחק ממרחב מוגן. לפרטים נוספים וליצירת קשר:  https://bit.ly/48XBck4.

פעילות בישול במלון
פיצות מעשה ידי הילדים / נוער ובכלל. מגיע עם טבון נייד ובצק וכל הנדרש כדי להכין פיצות עם הילדים, כל ילד מרדד את הפיצה שלו, מוסיף רוטב עגבניות, גבינה צהובה, וכל תוספת שהוא רוצה – פטריות, בצל, זיתים, תירס וכו'. כל המצרכים כשרים, ללא תעודת כשרות. לתיאום: גיל ליסאי, 050-5287555.

הרצאה חינם אצלכם במלון
הרצאות בנושא חידת ירושלים, כלניות הורה ודבקה על תק׳ המנדט. ושירים וציונות, מ-1880 עד ימינו. סדרת הרצאות קלילה וכיפית ממורה דרך מוסמך. ניר ארגוב, טל' 052-3703420.

מוזיאון חצר הישוב הישן
שחקן הבית חביב מזרחי, בסיור תיאטרלי בסמטאות ירושלים או מופע במלון – 'לקראת שבת'. בתיאום מראש, טל' 052-4002478.

תיאטרון ירושלים
הקרנת סרטי איכות מומלצים ביניהם גם סרט לכל המשפחה באולם המהווה מרחב מוגן. הזמנת כרטיסים דרך האתר ובהזנת קוד ההטבה "דרום" לפירוט הסרטים והזמנות: https://l5k.me/l7Nj8_lr6LZ.

החמ"ל האזרחי הירושלמי
החמ"ל מפעיל מתחמי פעילות והפוגה עבור המשפחות המתארחות בעיר ועבור תושבי ותושבות ירושלים. מקום חברתי שבו נוכל להיפגש, לדבר ולעבד את מה שעובר עלינו. מקום שבו נוכל להיות יחד, לחזק ולהתחזק, להשתתף בסדנאות ולצבור כוחות.

– מתחם המרכז למוזיקה מן המזרח, מנורה 3, ימים א'-ה', בין השעות 17:00-11:00.

– מתחם הרטמן, גדליהו אלון 11, בין השעות 24:00-20:00.

למשפחות:
– מרכז קנגרו (בר יוחאי 5/ דב יוסף 2): ג׳ימבורי, משחקיה, ויצירות – סבב ראשון 11:00-9:00, סבב שני 13:00-11:00.

– מרכז המוסיקה (אליעזר הגדול 2): ג'ימבורי, יצירה, שעת סיפור – סבב ראשון 12:00-10:00, סבב שני 14:00-12:00.

מעון רסקו (מבוא בנין 14): פעילויות חיות, יצירה ומשחקים – סבב ראשון 14:00-12:00, סבב שני 16:00-14:00.

כל הקבוצות והטפסים של החמ"ל האזרחי הירושלמי:  https://bit.ly/46syEIU.

 

 

מוזיאון מגדל דוד
סיור עצמאי במוזיאון ובמצודה עם מדריך קולי – ללא תשלום וללא צורך בתיאום מראש.
בנוסף, מדריכי מגדל דוד יחכו לכם מידי יום לסיורים מרתקים בתצוגה ובמוזיאון החדש. לשעות הסיורים התקשרו *2884
שעות פתיחת המוזיאון: ראשון עד חמישי בשעות 16:00-9:00https://www.tod.org.il

קניון הדר
פעילות חינם לילדים. חמישי, 19.10, 17:00-10:00.

התזמורת הסימפונית ירושלים
סרט-קונצרט חוויתי לכל המשפחה. מסע מרגש אל עולם הטבע בארץ. חמישי, 19.10, 16:00. תיאטרון ירושלים. ברישום מוקדם בטל' 1-700-70-4000.

מרכז מורשת יהדות בבל
פעילות הפגה למפונים מהעוטף. במסגרת "מוזיאון מספר" ו"מוזיאון מטייל" צוותי מרכז מורשת יהדות בבל יגיעו בהתנדבות אל מרכזי מפונים
למגוון הרצאות והפעלות לכל המשפחה. ההרצאות ינתנו בזום או פרונטליות, ויהיו מגוונות ובנושאי תרבות, מורשת, היסטוריה, ומנהגי יהדות עיראק. כן יגיעו הצוותים לפעילות חוויתית למשפחות בנושאי העלייה לארץ ותקופת המעברות. לתיאום: יהודה קורן 052-3350928.

מרכז מורשת מנחם בגין
המרכז מחבק את תושבי הדרום ומזמין את המשפחות לסיור חינם, שבו חוויה אורקולית עוטפת, שתיקח אתכם למסע מרתק בעקבות חייו של אחד המנהיגים המשפיעים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. הכניסה חינם לתושבי הדרום בהצגת תעודה מזהה בכניסה. (בהרשמה מראש בהזמנה טלפונית או באתר בהקלדת קוד קופון DMB.

מוזיאון ידידי ישראל
חוויה ויזואלית רב חושית לכל המשפחה: מסע קסום המספר את סיפוריהם של גיבורים לא יהודים שעזרו להגשים את החלום של בית יהודי בארץ ישראל. הביקור מודרך ומספר המקומות בכל סיור מוגבל לכן יש להירשם מראש. הביקור מומלץ לילדים מגיל 8 ומעלה. א'-ה', 15:00-10:00, בתיאום מראש בטל' 02-5329400.

מוזיאון ארצות המקרא בשיתוף עם אמני 'מתחם הסטודיואים – סם שפיגל'
מזמינים משפחות המתארחות בירושלים ובסביבותיה לפעילות הפוגה לכל המשפחה: ביום חמישי 19.10 נציע מגוון פעילויות חווייתיות וסדנאות יצירה, רישום, צילום, מופעי מוסיקה ועוד למשפחות, בני נוער ומבוגרים. בנוסף – המוזיאון פתוח לקהל הרחב בימים א'-ה', 14:00-10:00. לפרטים והרשמה, https://bit.ly/479CXJh.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בגבעת רם
פרטים: https://mada.org.il/.

 

מרכז התרבות וההדרכה של האקדמיה ללשון העברית
חוויה פעילה העוסקת בעברית מראשיתה לפני אלפי שנים ועד לעברית של המאה ה־21. במרכז התרבות וההדרכה יצירות אמנות מרהיבות המספרות את תולדות העברית, רהיטים וחפצים מביתו של אליעזר בן־יהודה, הכרטסת של המילונאי הנודע אבן־שושן ועוד. הביקור מודרך ומשלב פעילויות ומשחקים סביב תופעות לשון וחידושי העברית. משך הפעילות – שעה וחצי. גילאי 10 ומעלה.
המקום: בית האקדמיה ללשון העברית, קריית האוניברסיטה, גבעת רם, ירושלים. א'-ד', 25.10-22.10, בשעה 11:00.

סינמטק ירושלים
הכניסה חינם. כל שעליכם לעשות הוא לשריין מקום. ניתן להתעדכן בסרטים המוקרנים מידי יום באתר: https://jer-cin.org.il/he/taxonomy/term/2631.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בלי השם

    בואו להתארח בכויללים שדבקו בתורה בזמן שבנינו ובנותינו נרצחו עי בני בליעל נאלחים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר