קבוצת ניצולי השואה 'בובות וחלומות' (צילום: פרטי)
קבוצת ניצולי השואה 'בובות וחלומות' (צילום: פרטי)

תרבות עד הבית: החאן ונוקטורנו למען ניצולי השואה

בימים קשים אלו, שבהם הלב והראש של כולם עם משפחות הנרצחים, החללים והנעדרים, כמו גם הניצולים מעוטף עזה וישובי הדרום, אסור לשכוח את ניצולי השואה, וזה בדיוק מה שעושים אנשי תיאטרון החאן ונוקטורנו לייב, שהתגייסו לתמוך בהם, להפיג את חששותיהם ואת בדידותם לשעה קלה

פורסם בתאריך: 19.10.23 20:17

בימים קשים אלו, שבהם הראש עסוק בתופת בדרום ובחששות ממלחמה גם מהצפון, חשוב לזכור ולתת את הדעת לקהילת ניצולי השואה. ימי המלחמה, המראות הקשים וגם ההשוואות של המתקפה הרצחנית של החמאס בדרום אל גרמניה הנאצית מעוררים אצלם, מן הסתם, תחושות שונות.

כדי להקל עליהם במעט – שחקני תיאטרון החאן ביחד עם מוזיקאים ירושלמים מבית נוקטורנו לייב, מתגייסים למען קהילת ניצולי השואה בירושלים. השחקנים והזמרים יופיעו בבתיהם של ניצולי שואה שמתגוררים לבד, יתנו להם אוזן קשבת, ישוחחו אתם, ינעימו את זמנם ויעניקו להם דברי מאפה וכיבוד קל.

יש לציין שהדאגה לקהילת הניצולים היא עניין שבשגרה. "בימים כתיקונם, מתכנסים ניצולי השואה אחת לשבוע בימי ראשון במסגרת פרויקט 'בובות וחלומות' ובאופן קבוע מתארחים בתיאטרון החאן שאימץ לאירועי בוקר והעניק לכל אחת ואחד מהם מנוי בתיאטרון", כך נמסר. "לנוכח המצב הביטחוני הפעילות הופסקה וניצולי השואה מסתגרים בבתיהם. אין כרגע אפשרות לתמוך בהם ולהפגיש אותם מכאן נולדה היוזמה החדשה".

המיזם הוא בהתנדבות מלאה של החאן ונוקטורנו לייב. הציבור והקהילה העסקית של ירושלים מוזמנים לסייע במימון הכיבוד, בסבבים נוספים של הפרויקט שיימשך כל עוד יידרש.

 

 

מנכ"ל החאן יורם ברוורמן מציין כי "כשכולנו אומרים עכשיו 'ביחד ננצח', הכוונה שמעבר למאמץ המלחמתי של כולם, כולל החברה האזרחית, אנחנו עם של אנושיות,.שגם בעיתות משבר לאומי מפנה זמן ומשאבים ואינו שוכח את החלשים שבחברה. והרוח הזו היא שמעצימה אותנו והופכת אותנו לעם הכי מיוחד וחזק שיש".

ציטוט ניצה ועמית מגל, מנוקטורנו לייב: "בימים קשים אלו, חשוב לנו לנסות ולשמר שגרה ולהוריד את מפלס החרדה, לאנשים שזקוקים למעט חום אנושי ולידיעה שלא שכחו אותם והם לא לבד".

פרוייקט "בובות וחלומות" הוקם ע"י מיכל פונדמינסקי, במטרה לתת לניצולי השואה מסגרת המאפשרת להם להעלות סיפורים וזיכרונות, ולשחזר חוויות חיוביות מעברם, ולחלוק את סיפוריהם האישיים עם אנשים, שיכולים להבין את המשמעויות והדקויות שלהם. "שורדי השואה חווים את המציאות הקשה אליה נקלענו בקושי רב יותר", אומרת פונדמינסקי. "זה מעורר בהם חרדות עמוקות וחששות כבדים מהזכרונות האישיים שלהם. אנחנו כאן לעזור ולתמוך בהם. גם העורף צריך להתחזק ולא לשכוח את האנשים היקרים האלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר