הספרייה הלאומית החדשה (צילום: איוואן באן)
הספרייה הלאומית החדשה (צילום: איוואן באן)

בצל המלחמה ובלי חגיגות: הספרייה הלאומית נפתחה לקהל הרחב

השבוע נפתח לציבור המשכן החדש של הספרייה בקריית הלאום. במהלך חודש נובמבר יוצעו מגוון סיורים ופעילויות ללא תשלום לתושבי עוטף עזה ויישובי קו העימות בצפון ובדרום. צפו בווידאו מהמשכן החדש והמרהיב

פורסם בתאריך: 31.10.23 08:13

בצל מלחמת 'חרבות ברזל' וללא טקסים, נאומים וחגיגות – המבנה החדש של הספרייה הלאומית בקריית הלאום נחנך בתחילת השבוע לקהל הקוראים והחוקרים. בספרייה מציינים כי החליטו על הפתיחה למרות המגבלות השונות הנובעות מהמלחמה ועל אף המצב הלא פשוט במדינה. יתר על כן, במהלך החודש הקרוב תקדיש הספרייה הלאומית זמן ניכר בתושבי עוטף עזה ויישובי קו העימות בצפון ישראל ובדרומה ותציע להם מגוון סיורים ופעילויות ללא תשלום.



כידוע, כפי שכבר פורסם, משכנה החדש של הספרייה, שהוקם בתרומת יד הנדיב ומשפחת רוטשילד ובסיוע תרומת משפחת גוטסמן, משתרע על פני 46 אלף מ"ר ו-11 קומות וכולל אולמות קריאה המיועדים ל-600 קוראים בו זמנית, מתחמי עבודה לחוקרים ולציבור הרחב, מטמון אוטומטי המכיל מיליוני ספרים המגיעים בעזרת רובוטים, תערוכת קבע ותערוכות מתחלפות, בהן יוצגו מאוצרות התרבות והרוח החשובים ביותר של מדינת ישראל והעם היהודי ועוד.

במבנה החדש יש אודיטוריום עם 480 מקומות ישיבה שבו יתקיימו אירועי תרבות ועיון לאורך כל השנה, תערוכות אוצרות, מיצג חווייתי ייחודי ומרכז חינוך גדול. בהמשך צפויים להיפתח מסעדה, בית קפה וחנות מתנות שתציע ספרים ומוצרים ממותגים של אוצרות הספרייה.

בחודשים האחרונים, מאז השלמת הבנייה עצמה, הועברו מבניין הספרייה הלאומית הנוכחי לבניין החדש בקרית הלאום מיליוני פריטים, הכוללים כ-4 מיליון ספרים ועוד מאות אלפי גיליונות עיתונים, מיליוני תצלומים היסטוריים, כ-1,500 אוספים וארכיונים אישיים, אלפי מפות היסטוריות, עשרות אלפי כתבי יד, ועוד מיליוני קבצים דיגיטליים, סלילי הקלטות מוזיקליות, כרזות ואוצרות רבים אחרים.


הספרייה הלאומית החדשה (צילום: אלבטרוס)

הספרייה הלאומית החדשה (צילום: אלבטרוס)


המבקרים במבנה החדש של הספרייה הלאומית יוכלו להנות מעבודותיהם של אמנים מובילים בארץ ובעולם ובהם שני ציורים של שאגאל, יצירות של האמן הבריטי אדמונד דה ואל, עבודות חדשות שנוצרו במיוחד עבור המשכן החדש של האומניות הישראליות מיכל רובנר, סיגלית לנדאו וגלי כנעני, עבודה חשובה של הפסל יחיאל שמי ועוד.

עוד בפן האמנותי – בחזית המשכן הוקמה יצירת אבן ענקית שעיצב במיוחד לספרייה חתן פרס ישראל מיכה אולמן, בשם "אותיות אור", אשר מורכבת מ-22 אותיות עבריות גדולות מאבן. בנוסף, תוכננו באופן מוקפד וייחודי גם השטחים הציבוריים הסובבים את בניין הספרייה, ואת המשכן עוטף גן צמחים מטופח הכולל צמחייה ארץ ישראלית מגוונת.


אולמות הקריאה בספרייה הלאומית החדשה (צילום: עופרית אסף-אריה)

אולמות הקריאה בספרייה הלאומית החדשה (צילום: עופרית אסף-אריה)


 

 

את המבנה, כידוע, תכנן על ידי אחד ממשרדי האדריכלים המובילים בעולם – המשרד השוויצרי של הרצוג ודה מרון, אשר תכנן מבנים מפורסמים רבים ברחבי העולם כגון

מוזיאון הטייט מודרן בלונדון, בניין התזמורת הפילהרמונית בהמבורג והאצטדיון האולימפי בבייג'ין. בתכנון המשכן היה שותף גם המשרד הישראלי המבצע מן-שנער.


הספרייה הלאומית החדשה - מבט מכיוון מערב (צילום: אלבטרוס)

הספרייה הלאומית החדשה – מבט מכיוון מערב (צילום: אלבטרוס)


כאמור, במהלך החודש הקרוב, חודש נובמבר, יתקיימו בספרייה הלאומית סיורים וביקורים ללא תשלום המיועדים בעיקר לתושבי העוטף ויישובים הסמוכים לגבול הדרום והצפון. במסגרת הביקורים ניתן יהיה להתרשם מהאדריכלות היפה של הבניין החדש, מאולמות הקריאה המעוצבים, ממוצגים היסטוריים, מפסלים ויצירות אמנות של טובי האמנים, ממיצג חווייתי וחדשני, מהמטמון האוטומטי ועוד. כמו כן מתוכננות סדנאות והפעלות לילדים, בכפוף למצב הביטחוני.

בהמשך, כך על פי התכנון, צפויים להיפתח לקהל הרחב תערוכת הקבע "אוצרות הספרייה" והמיצג החוויתי.

פרטים נוספים על שעות הפעילות, אירועים מקוונים, הזמנת סיורים ומידע כללי על שירותי הספרייה הלאומית החדשה, ניתן למצוא באתר הספרייה: www.nli.org.il.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר