סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

זוכרים את עדי: היום, שבת, יום ההולדת של סמ"ר עדי צור ז"ל – אלה השירים שאהב

עדי ז"ל, לוחם בגדוד 51 של גולני, נפל בקרב על קיבוץ כיסופים ב-7/10, שם גבורתו סייעה בהצלת רבים. היום, שבת, 2.12, היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-21. המשפחה, החברה והקרובים מקדישים לזכרו את השירים שאהב

פורסם בתאריך: 2.12.23 11:00

סמ"ר עדי צור ז"ל, לוחם גולני מגדוד 51 פלוגה ב', נהרג בהיתקלות עם מחבלים בשבת הארורה של ה-7/10. עדי, בן הזקונים של סיגל ומאיר, אח קטן של רועי ועמית, בן זוגה של עינבל מזה 6 שנים, גיבור ישראל.

עדי ז"ל וחבריו היו בזמן סיור בבוקר שמחת תורה, ובעת ירי הטילים, הם קיבלו התראה מאוחרת על חדירת מחבלים לשטח ישראל, ודיווח על ארבע חוליות שעושות את דרכן לעבר קיבוץ כיסופים. בעת חתירתם למגע, ספגו מכת אש קשה. עדי פרק ראשון, לצד מיכאל בן חמו ז"ל (הסמל שלו), תוך שרכבם סופג מכת אש רצחנית שהובילה לפציעת שלושה מחבריו. עדי ומיכאל ניהלו קרב ממושך עם המחבלים, כשהם בנחיתות מספרית מוחלטת, מה שאפשר לחבריהם לסגת, להתארגן ולהינצל. בפעולה הרואית זו, הצילו הגיבורים עדי ומיכאל חיים של עשרות חיילים ואזרחים וסייעו למניעת הטבח של תושבי קיבוץ כיסופים עצמו.

היום, שבת, 2.12, עדי ז"ל היה אמור לחגוג יום הולדת 21. לכבוד יום הולדתו, ולזכרו, קיימה המשפחה אתמול (שישי) התכנסות והפרחת בלונים כחולים-לבנים בהר הרצל, במוסדות החינוך בהם למד ובמקומות נוספים. המחזה היה מרהיב ומרגש.

לכבוד יום הולדתו ולזכרו של סמ"ר עדי צור ז"ל, גיבור ישראל, הנה פסקול השירים שאהב ואלו שיכולים להעיד על סיפור חייו ועל האהבה והגעגועים של היקרים שהשאיר אחריו.

When we were young / אדל
השיר ששמנו בקליפ הפרידה מעדי שעלה לא מזמן למדיות. כמעט כל מילה בשיר מתארת את סיפור החיים שלנו כמשפחה צעירה ושמחה שזכתה לגדל ילד כזה למשך 20 שנה. המילים, הלחן והקול של אדל, בשילוב התמונות והסרטונים שמתחלפים בסרטון, מנכיחים אותו וגורמים לחיוך ובו בזמן לקריעת הלב על מה שהיינו ולא נהיה עוד. חוסר שלא ניתן להשיב למול כמיהה אדירה לעוד רגע אחד איתו, או עוד רגע לפרידה ממנו.



אלוף העולם / חנן בן ארי
מסלול חייו של עדי הציב אותו לא פעם בפני אתגרים וקשיים, מסגרות שלא תמיד ידעו בדיוק מה ואיך לעזור לו ולעיתים אף הקשו עליו מאוד. עדי כמו עדי וכמו תמיד, צלח כל מכשול בדרך, כל חשש שהיה לנו התפוגג נוכח קסמו האישי וחיוכו הכובש. עדי נפל וקם כמו גדול בכל פעם, גם כשאחרים כבר הספידו, הוא האמין שאפשר והאמין בעצמו. וכמו אלוף אמיתי, עד לרגע האחרון עדי נלחם באומץ ובעוז להדוף את המחבלים ושילם על כך בחייו.



עטלף עיוור / חנן בן ארי
שיר של חנן מהתקופה האחרונה. חנן היה זמר ויוצר שעדי אהב מאוד ויתרה מכך את השיר הזה, שככל המילים, הצלילים והשירים בעולם, מקבל משמעות מחודשת לאחר לכתו.



אמא אם הייתי יכול / חנן בן ארי
עדי היה בן הזקונים להורים והיה קשור אליהם בנימי נפשו. הקשר של עדי ואמא, היה קשר מדהים ואמיץ בן ילד לאימו, כזה שכל הורה ומורה צריך לשאוף אליו. אימו, מתוך ההבנה שאופיו ונפשו של הילד הוא הדבר החשוב ביותר ולאו הציונים או התעודות, נלחמה עליו משחר ילדותו שיקבל מה שהוא רוצה וצריך כדי לצמוח להיות הפרח היפהפייה והמלא שמחת חיים שהוא צמח להיות והוא השאיר בנו געגוע תהומי שאותו אי אפשר לרפא.



One more light / Linkin Park
שלושתנו – האחים לבית משפחת צור – מאוד אוהבים את הלהקה. השיר הזה מדבר על ההתמודדות שלנו עם החושך שנוצר אצלנו לאחר לכתו של עדי אל מול החיים. נדמה שלפעמים בחיים זה לא משנה שעדיין יש אור או כמה אור יש, אלא איזה אור זה ואיזה אור כבה.



Leave out all the rest – Linkin Park
גם כן שיר של הלהקה האהובה. וגם הוא שיר שמדבר על ההתמודדות עם לכתו. על הזיכרון שלו שחרוט בנו ועל הרצון שלו להיזכר ושלנו להזכיר אותו ובכך, להחיות לפחות את הזיכרון.



סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


 

 

אחרי הנצח / פאר טסי
שיר של פאר בעת האחרונה והוקדש לא פעם לזכרו של עדי וכן נופלים אחרים. שיר פרידה כואב והבטחה לאהוב שלנו שהוא איתנו בלב, עד אחרי הנצח.



חוץ מכדורגל / חנן בן ארי
כדורגל היה אחת מאהבותיו הגדולות ביותר של עדי. הוא שיחק מגיל צעיר מאוד בקבוצות, בשכונה, בצבא ובסוני. זה היה חיבור מיוחד שריגש אותו בכל פעם מחדש. האהבה לכדורגל, האהבה לריאל מדריד, למשחק הזה. אם לא היינו יודעים שחנן המוכשר כתב את השיר, היה נדמה שאת השורה ״הבל הבלים הכל הבל, חוץ מכדורגל״ כתב בכלל עדי.



רן דנקר / המלאכית שלי
עדי היה המלאך שלנו. זה שגם אם חששנו ודאגנו, ידענו שנדע לשמור עליו, שהוא ידע להסתדר. ועל אף שירותו הקרבי והסכנות הצפויות, לא היינו מוכנים לקבל בלב מכה כזאת. הוא היה ויישאר המלאך שלנו, יומנו ולילותינו, הכל בשבילינו.



אריק איינשטיין / יש בי אהבה
מיום שעדי הגיח לאוויר העולם, הוא זכה לכינוי ילד של אהבה. אפשר להגיד שהכינוי הזה, זכה בו. מקטנותו, עדי אהב מהנפש, את בני המשפחה, אנשים, חברים, ילדים, חיות ותמיד התחבר ונקשר. יותר משהוא התחבר, התחברו אליו. חבריו היו כמהים לאהבתו הבלתי מתפשרת, הדואגת והמכבדת. כך גם עם לני הכלבה שעדי אימץ לפני שנתיים (לאחר שעברה התעללות קשה ועברה המון בתים), עדי פתח את ליבו לפני שלני עוד הייתה מסוגלת לתת בו אמון וכך היא הביטה בו עם העיניים הגדולות והחשדניות שלה ובלי מילים היה נדמה שהכלבה הבודדה והמפוחדת מצאה סוף כל סוף את שאהבה נפשה. היא התרפקה והתקרבה אליו בכל רגע שיכלה והוא מצידו, חיבק, ליטף ואהב אותו כמו שאיש לא אהב אותה מעולם.



כנרת שלי / יפה ירקוני
מגיל קטן מאוד עדי והכנרת זה סיפור אהבה מוכר במשפחתנו ומכאן שהדרך הייתה סלולה פעם/פעמיים בשנה לחופשה משפחתית בעין גב שבכנרת. עדי היה מחפש הזדמנויות ומועדים לנסיעות אפשריות, מבקש ודורש כל העת שניסע לכנרת. עדי הכיר את השיר כנרת שלי מתוך הסבריה של אמי על רחל המשוררת ואהבתה הייחודית לכנרת והוא ממש נדבק בה. גם את הנסיעה המשפחתית האחרונה שלנו, הוא ארגן יחד עם בת זוגו עינבל. הם ארגנו נסיעה של שתי המשפחות (שלה ושלו) כאילו שבעוד רגע הם מתחתנים, אבל זה לא הפתיע כי השניים האלו 6 שנים ביחד ותמיד הם עשו דברים גדולים יחד. הם זוג שכל הורה או אח היה מאחל שיהיה לו בבית. השילוב הזה של הדברים שעדי אהב לפעם אחרונה מרוכזת שכללה גם את הכנרת, המשפחה, עינבל ומשפחתה והכדור מהווים עבורנו ועבורו סוג של שיא שאליו הפרח שלנו צמח וכן גם סוג של פרידה שלא ידענו אז בזמנה שזו מטרתה.



פגישה לאין קץ / נתן אלתרמן (ביצוע של רן דנקר)
שיר מדהים שמדבר על הקשר והאהבה הגדולה של עדי שהיה חייל של המדינה ואהב אותו בכל ליבו. עדי זכה לגדול על ברכיו של סבו יעקב כהן ז״ל שלחם בהגנה והיה ממקימיה ובוניה של הארץ. הוא גדל והתחנך על ערכים של תרומה למדינה והקרבה אישית, על אומץ ותעוזה, נאמנות ואהבה עיוורת לארץ ואמונה בצדקת דרכו של העם היהודי.



הנסיך הקטן / יהונתן גפן (ביצוע של גידי גוב)
כפי שתפס כינויו בצבא, כך גם בעמותה ״חיים של אחרים״ ממנה אימצנו את לני, אימצו את הכינוי. מסתבר שהנסיך הקטן של חיינו, הוא הנסיך של עוד כמה אנשים ומקומות. עדי זכה לכינוי בזכות טוהר ליבו וחיוכו השובה, בזכות אישיותו ואופיו הרך, הנעים, המתחשב והאוהב – זה שלא רק שאף פעם לא יעשה לך דבר רע, אלא יעשה בשבילך את הכי טוב, כדי שיהיה טוב.



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר