שמעון סבג ושגרירים (צילום: יוסף ג'ו הירש)
שמעון סבג ושגרירים (צילום: יוסף ג'ו הירש)

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בסימן אירועי 7 באוקטובר

בעמותת יד עזר לחבר ציינו היום, כבכל שנה, את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה (27 בינואר) בטקס מרגש. מייסד ומנכ"ל העמותה אמר בטקס: "גם ב-7 באוקטובר קמו עלינו לכלותינו, והנה אנחנו עדיין כאן, כואבים, עצובים, מתגעגעים, אבל עדיין עומדים זקופים ובגאון, וממשיכים לומר לא עוד. לא עוד"

פורסם בתאריך: 26.1.24 12:36

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין מדי שנה ב-27 בינואר, התאריך שבו שוחרר ב-1945 מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. בעמותת יד עזר לחבר שבחיפה צוין היום בטקס מרגש שהתקיים היום (חמישי) במוזיאון השואה במתחם העמותה.

בטקס נכחו שלמה שרף, מאמנה לשעבר של נבחרת ישראל בכדורגל וסבה של מאי נעים-שרף ז"ל, שנרצחה ב-7 באוקטובר במסיבה ברעים, יעקב בורובסקי, המתמודד לראשות עיריית חיפה ומתנדב בעמותה, איש העסקים יעקב פיינגולד, שי אבוחצירה, קונסול רומניה, שגרירת שבדיה, שגרירת צ'כיה, נציגה משגרירות אוסטריה, אחראית תחום ניצולי השואה מהולנד, קרלוס גרוס, קונסול של כבוד מאיטליה, אלכסנדר בודייב, קונסול רוסיה, מזכיר קזחסטן ונציגת טאיוואן, שגרירת גואטמלה ועוד.

מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג אמר בטקס: "השנה מתווסף ליום הזה ממד נוסף של כאב. הקריאה 'לעולם לא עוד' מהדהדת בתור יסוד קיומנו כאן, על האדמה הזאת, מאחדת אותנו בגורל משותף בל יימחה. גם ב-7 באוקטובר קמו עלינו לכלותינו, והנה אנחנו עדיין כאן, כואבים, עצובים, מתגעגעים, אבל עדיין עומדים זקופים ובגאון, וממשיכים לומר לא עוד. לא עוד".

 

 

עוד אמר סבג: "זה היום ששבו מרבית העולם הנאור מציין את שואת העם היהודי במלחמת העולם השנייה; אסון שאחראי לו הצורר הנאצי, על עוזריו ושלוחותיו, באשר הם ברחבי אירופה ובעולם כולו. יום זה מצוין אצלנו כיום זיכרון, שבו אנו מציינים את האסון הגדול ביותר שידע העם היהודי בזמן המודרני. לא בכדי נקבע התאריך, 27 בינואר, שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ, שבתוכו צמחו ניצנים של גבורה, גיבורים שמרדו וגם כאלה ששרדו ובאומץ, בהתגברות, בנו לעצמם, מחדש, חיים".


שמעון סבג ושלמה שרף (צילום: יוסף ג'ו הירש)

שמעון סבג ושלמה שרף (צילום: יוסף ג'ו הירש)


סבג סיים את דבריו במילים: "תודה שאתם כאן, מכבדים אותנו בנוכחותכם. כאבכם כאבנו. תקוותכם תקוותנו. מי ייתן והאהובים יחזרו לביתם במהרה, בשלום ובבריאות".

עמותת יד עזר לחבר, שהוקמה על ידי שמעון סבג, הקימה את הבית החם לניצולי השואה והפכה אותו לקריית חסד הפרוסה על פני שלושה רחובות בשכונת הדר בחיפה. הבית הוא מקום מטופח המקנה רגעים של אושר ומעניק תשומת לב למאות ניצולי שואה מדי יום. חלקם הגדול מתגורר בבית וזוכה לארוחות חמות ולטיפול רפואי, פסיכולוגי ותרופתי לפי הצורך, וכל זאת לצד פעילויות חברתיות המושתתות על אהבה, חיבוק וכיבוד הדיירים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר