שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)
שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)

שאנן סטריט: "יש בעיר מרכיבים ליצירת האומנות המשפיעה בעולם"

בכנס של האגף לתרבות ואמנויות בעירייה דיבר סטריט על היצירה הירושלמית, על העיר עצמה ועל הלהקה – מתחילת דרכה ועד היום

פורסם בתאריך: 26.12.17 18:34

ביום ראשון השבוע נפתח כנס 'קן לאמנים' שאותו ארגן האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים – כנס שנמשך יומיים, ומטרתו: יצירת רשת קשרים אומנותית-חברתית-מקצועית בין אומנים ויוצרים לבין מנהלים ובעלי תפקידים מרכזיים בעולם התרבות הירושלמי.

 



 

בכנס, שנערך במלון לאונרדו ירושלים, השתתפו 150 יוצרים ואומנים, וביניהם גם אחד היוצרים והמוזיקאים המובילים, הידועים והמזוהים ביותר עם העיר – שאנן סטריט, סולן להקת הדג נחש. "העובדה שירושלים לא מובילה את האומנות העולמית זה פספוס!", אמר סטריט בכנס. "העיר מציעה את כל המרכיבים שעוזרים ליצור את האומנות הכי משפיעה בעולם: היא מרכזת מאווים ורגשות של ציבורים כל כך שונים. זו לא צריכה להיות הורדת ידיים תלת-כיוונית, אלא קרנבל".

 

שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)

שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)

"עצם זה שאני גר באזור, עוזר לשתן 'לא לעלות לראש'", הוסיף סולן הדג נחש בשיחה עם רואי רביצקי במסגרת הכנס. "אני מבין את היתרונות היחסיים שיש ליוצרים בתל-אביב: מאוד עוזר לחכך כתפיים עם אנשים שמתעניינים במה שאתה עושה".

סטריט אף סיפר על תחילת דרכה של הלהקה: "בשנות התשעים היינו תולים פוסטרים של הדג נחש, ולידנו תלו כרזות הפעילים של 'כהנא חי'. להופעה הראשונה בתל אביב הגיעו 500 איש – 500 ירושלמים שהבאנו בעצמנו… אנחנו מנסים ללכת עד הסוף גם במילים וגם בגרוב, ואנשים נאלצים לפעמים לבלוע את זה, גם אם זה לא לטעמם. לא כל מי שאוהב את הדג נחש אוהב את המילים".

"אנחנו לפעמים עוברים טיפול קבוצתי יחד", שיתף סטריט. "יוצרי השירים שלנו זוכים בחצי מהתמלוגים, ושאר הלהקה זוכה בחצי השני – זה פטנט לאריכות ימים", הסביר סטריט מהו סוד ההצלחה של הלהקה.

 

במהלך הכנס נפגשו היוצרים עם קולגות מתחומי המוזיקה, התרבות, המחול והעיצוב, ופגשו גם בבעלי תפקידים בכירים – מנהלי פסטיבלים בעיר ובתרבות הישראלית בכללה. האומנים דיברו במהלך הכנס על הצרכים, הקשיים והרעיונות שחשוב בעיניהם שהמערכת העירונית תעניק להם מענה. כל אלו יוגשו למחלקות השונות בעירייה, כדי שיילקחו בחשבון בתוכניות האסטרטגיות העתידיות.

שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)

שאנן סטריט (צילום: נדב אריאל)

"העירייה רואה באומנים נדבך מרכזי בפיתוח העיר בכלל ובתרבות בפרט", אומר אייל עזרי, סגן מנהל האגף לתרבות ואומנויות בעירייה. "חשוב לנו מאוד שהאומנים יכירו את 'הפנים שמאחורי התפקידים' וישמעו ישירות מה העיר מציעה להם. זו הזדמנות מצוינת לחשוף בפניהם את האפשרויות השונות לפנייה לעירייה ולמוסדות תרבות נוספים, ולהעניק להם כלים מקצועיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר