רמי דנוך (צילום: אמיל סלמן)
רמי דנוך (צילום: אמיל סלמן)

"הסתובבתי הרבה בכדור הארץ, אבל ירושלים זה משהו מיוחד"

רמי דנוך ולהקת צלילי העוד יגיעו ביום ראשון להופעה מיוחדת בזאפה, שבה הם יארחו את נצ'י נצ' ונופר בטאט. "יש לי רומן ארוך עם ירושלים", מדגיש דנוך

פורסם בתאריך: 8.2.18 13:43

הם אמנם גדלו ופרצו לתודעה בכרם התימנים, אבל החיבור וההיסטוריה של רמי דנוך ולהקת צלילי העוד עם ירושלים הולך שנים רבות אחורה – 42 שנים אם לדייק.

"בשנת 1976, כשבית"ר ירושלים זכתה בגביע המדינה הראשון בתולדותיה, הזעיקו אותי לאולפן ההקלטות כדי להקליט את שיר הזכייה של הקבוצה – 'יאללה יאללה יא בית"ר'", משחזר השבוע דנוך בשיחה עם "כל העיר" לקראת הופעה של צלילי העוד בזאפה ביום ראשון הקרוב. "מאותו רגע הפכנו לסוג של מלכים בירושלים. אנשים הזיזו תאריכים של אירועים כדי שנופיע בחתונה שלהם, זה היה פשוט מדהים. עכשיו התחברתי לבית"ר נורדיה, שרתי את שירי העלייה שלהם ואפילו כתבתי עליהם שיר. יש לי רומן ארוך עם ירושלים".

דנוך וצלילי העוד, כאמור, יגיעו ביום ראשון לזאפה להופעה מיוחדת שבה הם יארחו את נצ'י נצ' ונופר בטאט. עם החיבור לירושלים וביחד עם כמה מהשירים הגדולים של הזמר המזרחי – 'אני הוא גדליה רבע איש', 'חסידה צחורה' ו'חנהל'ה התבלבלה' – נדמה שזו הופעה שממש לא כדאי לפספס.

"הקהל הירושלמי הוא קהל אוהד עד טירוף", ממשיך דנוך ומחמיא לירושלים ולירושלמים. "זה קהל שאסור לך לפגוע בו: אם הוא מבקש שיר, אתה חייב לנגן אותו במוקדם או במאוחר, אחרת לא תצא מהאולם. אני מסתדר מצוין עם הקהל הירושלמי".

יש מקומות שאתה נוהג לבקר בהם כשאתה מגיע לעיר?
"יש לי מנהג: אני חייב קודם כל לבקר בשוק מחנה יהודה, ואני גם מבקר בכותל ולפעמים מארגן ומוציא לשם אירועים, ברי מצווה וכדומה. הסתובבתי הרבה בכדור הארץ בחיי, אבל ירושלים זה משהו מיוחד. ככה אני מרגיש בנשמה שלי".

 

 

ספר קצת על ההופעה הקרובה בזאפה, איך נולד החיבור עם נצ'י נצ'?
"הרעיון של ההופעה היה שלי. לפני שנה וחצי נצ'י נצ' התקשר אליי ואמר לי שהוא הקליט גרסה משלו לשיר 'חסידה צחורה', ושזה מה שהזניק אותו למעלה. אז אמרתי לעצמי – 'להופעה בזאפה אני חייב להביא אותו'. שמעתי שיש סביבו טירוף, משהו חבל על הזמן. יהיה שילוב יפה, צלילי העוד ונצ'י נצ' שרים יחד את 'חסידה צחורה'. זה יכול להיות מגניב לאללה".

נצ'י נצ' (צילום: דניאל צ'צ'יק)

נצ'י נצ' (צילום: דניאל צ'צ'יק)

ומה דעתך על נופר בטאט?
"היא ללא ספק זמרת טובה, אין מילים. יש לה גם לוק יפה, היא צריכה רק מזל. היום כדי להצליח צריך הרבה מזל, הרבה מאוד. אמרתי לאליקו, המנהל שלה: 'שמע – תביא אותה לזאפה, שיכירו אותה עוד אנשים'. למה לא? אם אני יכול לדחוף ולעזור – בכיף".

נופר בטאט (צילום: מתוך דף הפייסבוק של נופר בטאט)

נופר בטאט (צילום: מתוך דף הפייסבוק של נופר בטאט)

דנוך מדבר על המזל הדרוש כדי להצליח בתעשיית המוזיקה של היום, ולא במקרה. לדעתו, השוק היום רווי. "פונים אליי הרבה אנשים, אני אפילו לא יכול לספור אותם. בתקופה שלי, של 'צלילי העוד', מי היה חוץ מאיתנו? אנחנו וצלילי הכרם. לא היתה המגפה הזו, וכן – אני קורא לזה כבר מגפה. כואב לי על אלה שהולכים לכל תוכניות הריאליטי כמו 'כוכב נולד', 'הכוכב הבא'. פגשתי הרבה אנשים שהשתתפו בתוכניות האלה – הרבה מהם עברו משברים, התרסקו. פשוט התרסקו. זה כואב".

איזה שירים אתם הכי נהנים לנגן בהופעות שלכם?
"אני נהנה לשיר את כל השירים. עד היום במועדונים תשמע שירים שלנו, אלו נכסי צאן ברזל שגם עוד 50 שנה יישארו איתנו. אז כמובן יהיה הדואט של 'חסידה צחורה' עם נצ'י נצ', ונשיר גם את 'חנהל'ה התבלבלה' שירים אותנו למעלה. כל השירים הנוסטלגיים של 'צלילי העוד' הם שירים שאני אוהב לשיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר