שדרת ממילא, מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילומים: אסף קרלה, יצירה של יבגני פרוקופוב, יצירה של מיכל אלעזר צור)
שדרת ממילא, מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילומים: אסף קרלה, יצירה של יבגני פרוקופוב, יצירה של מיכל אלעזר צור)

שדרות ממילא: תערוכת פיסול חדשה – 'חלון ראווה'

התערוכה, ה-11 במספר בשדרת הקניות, מציגה פסלים של אמנים מובילים מהארץ ומהעולם ומאפשרת שוב לקרב בין הציבור הרחב לבין האומנות

פורסם בתאריך: 25.2.18 13:07

בשנת 2007 נפתח המתחם המסחרי 'אלרוב שדרות ממילא', שנבנה על ידי קבוצת אלרוב. האדריכל אשר תכנן את המקום, משה ספדיה, השאיר חותם של עבר ועתיד עם ניחוח ירושלמי, תוך התאמה סביבתית מושלמת עם עושר ויזואלי מרתק. מבחינות רבות הקמת 'אלרוב שדרות ממילא' היוותה את אות הפתיחה להתחדשות בירושלים, שממשיכה עד היום.

שדרת ממילא (צילום: אסף קרלה)

שדרת ממילא (צילום: אסף קרלה)

כחלק מאופיו של המתחם, הוא מארח אחת לתקופה תערוכות שונות בשדרה, כ-500 מטרים אורכה. לצד חנויות האופנה, גלריות הספרים, חנויות המתנות, חנויות העתיקות, המסעדות ובתי הקפה, מוצגים דרך קבע פסלים, שאותם יצרו אמנים מהמובילים בארץ ובעולם.

בימים האחרונים הוצבו במקום פסלים חדשים, במסגרת תערוכה חדשה – ה-11 במספר בשדרת הקניות – תערוכת 'חלון ראווה', שמציגה גם הפעם פסלים של אומנים מהמובילים בארץ ובעולם. גם התערוכה הזו, כמו קודמותיה, תוצג במקום כשנה.

מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילום: יצירה של יבגני פרוקופוב)

מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילום: יצירה של יבגני פרוקופוב)

מחברת אלרוב נמסר כי התערוכות הפכו לפלטפורמה משמעותית המהווה קשר ישיר בין אומני ישראל למבקריה. "התערוכות מאפשרות הזדמנות נדירה לקהל הרחב ליהנות מחוויה תרבותית מעשירה, בדרך בלתי אמצעית ובחלל פתוח ומזמין, באווירה המיוחדת של 'אלרוב שדרות ממילא'", אומרים אנשי החברה.

כאמור, זו תהיה התערוכה השנתית ה-11 בממילא. קדמו לה התערוכות 'עין לירושלים', 'דרך הפסלים', 'סיפורי אגדות', 'סיפורי תנ"ך', 'מוזה', 'הומור וסאטירה', 'חובקת עולם', 'פיסול בשדרה', 'אמנות בממילא' ו'אמנות לעם'. כל אמן מציג בתערוכות את יצירותיו לפי ראות עיניו ולאחר תכנון קפדני, התורמים לתחושת ההנאה ושביעות הרצון של הצופה.

 

 

האמנים המשתתפים בתערוכה 'חלון ראווה': אורה פרלשטיין, אהוד דור, אלישבע צבר, אפרת פוייר, אקסל ויננדל, בהירה לראה, בטי ווקשטוק, דב ברדה, דוד שטיין, דורית קרסו, דינה בבאי, דרורה אפרת, ואדים רובינצ'ק, ויקטור חלוואני, ורד עותמי, חיים לוי, חסידה שטינבוק, יבגני פרוקופוב, יהודית שילה, יהודית פסקל, ימימה גרינשפון, יעל ארליכמן, יעל שביט, ירדנה ויסקור, כרמי אלדמע, לאוניד שכטמן, מיכל אלעזר צור, מיכל ביין, משה כץ, משה שוחט, נדב אלחלל, ניצה כהן, סו אלה, סלומון לבייב, סם פיליפ, סנא פרח בשארה, שאול בז, תמר איסטרין, תמר פוזיאלוב, ברונו פסקל, עדנה בנס ומעיין ברוך.

מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילום: יצירה של מיכל אלעזר צור)

מתוך התערוכה 'חלון ראווה' (צילום: יצירה של מיכל אלעזר צור)

פרופ' הרי ברון, יושב ראש אגודת האמנים, אמן וראש סדנת הפסלים בישראל, כתב בעבר על התערוכות המתחלפות בשדרות ממילא: "ביקרתי כמה פעמים ב'אלרוב שדרות ממילא', והבחנתי שרבים מהעוברים והשבים, גם כאלה שידיהם היו עמוסות בקניות, נעצרו מול הפסלים ועברו מפסל לפסל והביטו בהם בתשומת לב וריכוז. הבחנה זו גרמה לי להעריך ביתר שאת את חשיבותו של הפרויקט, שמאתגר ויוצר דו שיח בלתי אמצעי בין הפסלים המוצגים לבין קהל רחב ומגוון כל כך. אפשר כבר לומר שזו מסורת".

אוצרת התערוכה, ציפי ויטל מציינת השבוע כי "התערוכות המתחלפות מהוות מחווה יוצאת דופן לאמנות, רעיון החושף באורח חסר תקדים שיח תרבותי בעל אמירה חברתית. הקשר עם האמנים הפך כבר לברית בינם לבין המקום, ברית המעוררת השתאות. זוהי הצבת אמנות גבוהה היורדת ממגדל השן, על מנת שכלל האוכלוסייה תוכל ליהנות מחוויה תרבותית. כאוצרת של אוצרות ורגשות, לתור בארץ לאורכה ולרוחבה, לבחור יצירות בקפידה, לשמור על איזון רגיש ומכבד בין האומנים הרבים, לבחור יצירות איכותיות שמתאימות מבחינת יכולת העמידות שלהן בתהפוכות מזג האוויר, במגבלות שמציבה קדושת ירושלים ובאופיו של המקום האטרקטיבי – כל אלו מהווים מבחינתי זכות שניתנה לי, ואני מודה על כך. תודות גדולות גם לכל העומדים מאחורי היוזמה הברוכה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר