בית הקונפדרציה, פושקאר ללה (צילומים: דינה גונה, Ambareesh Pittie)
בית הקונפדרציה, פושקאר ללה (צילומים: דינה גונה, Ambareesh Pittie)

בית הקונפדרציה: אירועי חג האביב ההודי

חגיגת ההולי - חג האביב ההודי - יצוינו בבית הקונפדרציה בסדרת אירועים, שבראשם הופעה של פושקאר ללה

פורסם בתאריך: 19.3.18 21:47

בית הקונפדרציה יציין השבוע את חג האביב ההודי בסדרת אירועים מיוחדים, בראשם הופעה של פושקאר ללה, מהמבצעים המובילים והמבוקשים ביותר של השירה ההינדוסטאנית בהודו.

חג האביב ההודי – הולי – יצוין השנה בימים שלישי עד חמישי השבוע, כשגם בבית הקונפדרציה החליטו השנה לציין, לראשונה, את החג בסדרת אירועים והרצאות.

המופעים של ללה יתקיימו בימים רביעי וחמישי השבוע בבית הקונפדרציה. בנוסף להם יקיים ללה כיתת אמן ביום רביעי בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (15:15).

פושקאר ללה (צילום: Ambareesh Pittie)

פושקאר ללה (צילום: Ambareesh Pittie)

ללה, שהקליט אלבומים רבים והשתתף באחרים, מופיע ברחבי הודו ובעולם כולו ועורך סדנאות על אודות המוזיקה ההינדוסטאנית. הוא הוכתר לאחרונה על ידי המגזין "India Today" כאחד מ-35 המצליחנים ההודים הצעירים בתחומים שונים.

חגיגת ההולי בבית הקונפדרציה בירושלים כוללת, נוסף לשתי ההופעות של פושקאר ללה וכיתת האמן, גם הרצאות על המוזיקה ההודית הקלאסית. ההרצאה הראשונה היא "ראגה – הצבע של המוזיקה ההודית". הראגות הן יצורים מדומיינים המופיעים כשהמוזיקאי המיומן מזמן אותם, ובלבד שהוא עושה זאת בשעה המתאימה. דוד שולמן, פרופסור אמריטוס באוניברסיטה העברית, ואסנת אלכביר, זמרת, רקדנית ומורה למוזיקה הינדוסטאנית, יציגו כמה ראגות ידועות. הרצאה נוספת היא "אלנקארה – סוד הקישוט בשירה ובמוזיקה ההודיות", והיא תתקיים מאוחר יותר באותו הערב. פרופ' יגאל ברונר מהאוניברסיטה העברית יציג כלל יסוד זה באמנות ההודית וידגים מופעי אלנקארות בשפת המלים ובשפת הצלילים (שלישי, 20.3, החל מהשעה 19:00. בית הקונפדרציה. כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי בהרשמה מראש).

אירועי חג האביב ההודי מתקיימים בתמיכת משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים.

 

בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)

בית הקונפדרציה (צילום: דינה גונה)

פושקאר ללה. ד'-ה', 22.3-21.3, 20:30. בית הקונפדרציה. 80-40 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר