מתוך התערוכה "אוטובוסים" (צילום: מוזיאון ישראל)
מתוך התערוכה "אוטובוסים" (צילום: מוזיאון ישראל)

מוזיאון ישראל: החיים בחניון אוטובוסים

בשבוע הבא תיפתח תערוכה חדשה ומסקרנת - "אוטובוסים", שמעניקה הצצה למקום שיכול להיות גם מסתורי ואפל

פורסם בתאריך: 24.3.18 20:19

ביום רביעי הקרוב, 28.3, תיפתח במוזיאון ישראל התערוכה "אוטובוסים", תערוכה חדשה לאמן המיצב המוערך גיל מרקו שני. בתערוכה הפך שני את כלי הרכב השגרתיים למסקרנים ומפתיעים, בעת שהוא חודר למוזיאון ויוצר בו מקום חדש לגמרי: חניון אוטובוסים.

החניון ממוקם בלב המוזיאון, בין קומה אחת לשנייה, ובו שני אוטובוסים של תיירים. כל מה שהאולם מכיל נבנה במיוחד עבור המיצב – החל מהרצפה, אשר לא היתה קיימת לפני כן ועד האוטובוסים עצמם, אשר נראים אמתיים אך בעצם כל חלקיהם, כולל ההגה, הגלגלים, הפנסים, המראות, הכיסאות ועוד. כולם יוצרו בצפון הארץ מחומרי פיסול מגוונים.

בשונה מחניונים פתוחים ומוארים – החניון שיצר שני עבור התערוכה סגור לגמרי, מה שמטעין את חוויית הביקור בו במתחים טורדניים ובתחושה לא נוחה, המרמזת שדברים רבים עשויים לקרות בו.

חניונים סגורים ממוקמים לרוב מתחת למפלס הרחוב, נסתרים מהעיר ויוצרים לעיתים קונוטציות לפעולות המתרחשות בשוליים או מתחת לרדאר, כמו עסקאות מפוקפקות, זנות, אונס, שוד ושאר דוגמאות של פשיעה ואלימות, המטעינות אותם במטענים של פחד וחרדה. גם האוטובוסים עצמם נושאים מטען אסוציאטיבי אלים מאז פיגועי ההתאבדות באוטובוסים ולאחרונה גם עם תרבות פיגועי הדריסה בארץ ובעולם.

התערוכה "אוטובוסים" יוצרת סביבה מלאכותית, נבדלת ומערערת, השתולה בגוף המוזיאון. היא מייצרת התערבות אדריכלית מורכבת, הבנויה כדי לטלטל את המבקרים בה ולהעלות בהם תחושות חזקות.

מתוך התערוכה "אוטובוסים" (צילום: מוזיאון ישראל)

מתוך התערוכה "אוטובוסים" (צילום: מוזיאון ישראל)

 

המיצב של שני בנוי כסט קולנועי או כתפאורת במה, ופרטיו הוכנו במיוחד מחומרים שונים ובטכניקות מגוונות של תכנון וייצור. המבקר נקלע לחניון שלא ברור איך משתלב בין אולמות התצוגה של המוזיאון ובכך הופך המיצב למקום מסתורי, אפל ובעיקר מסקרן – שאינספור דברים יכולים להתרחש בו. התערוכה, שאוצרת איה מירון, תוצג במוזיאון עד לסוף אוקטובר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר