פעילות במוזיאון ארצות המקרא, הגן הבוטני, המופע "קרטונלה" במוזיאון המדע, סנפלינג בעיר העתיקה (צילומים: עודד אנטמן, עידן ועקנין)
פעילות במוזיאון ארצות המקרא, הגן הבוטני, המופע "קרטונלה" במוזיאון המדע, סנפלינג בעיר העתיקה (צילומים: עודד אנטמן, עידן ועקנין)

פסח משפחתי בירושלים: כל האירועים והאטרקציות ברחבי העיר

חג האביב בפתח וברחבי העיר מוצעות שלל פעילויות שאסור לכם לפספס. חג שמח ובילוי נעים

פורסם בתאריך: 28.3.18 20:35

חול המועד של חג הפסח כבר ממש מעבר לפינה, או נכון יותר לומר מעבר לסופ”ש הקרוב, והחל מיום ראשון ובמשך כמעט שבוע שלם תוכלו ליהנות ברחבי העיר, מלבד כמובן חוויית המנגל האישית והמשפחתית, צפויים מגוון אירועים מיוחדים ופעילויות למבוגרים ולילדים ברחבי העיר. אז מציעה לכם ירושלים לחול המועד? סקירה נרחבת של האירועים המרכזים.


במהלך ימי חול המועד, הכניסה למוזיאון ישראל תהיה בחינם עבור ילדים, שיוכלו לבקר עם הוריהם בארבע התערוכות החדשות במוזיאון: האחת היא “בראשית בגרסה אחרת: מגילה יחידה במינה” – הזמנות היסטורית לראות את אחת המגילות המסתוריות ביור, שהתגלו לפני70 שנה; התערוכה השניה היא “הפנים שמאחורי המגילות”, המספרת את סיפור מאחורי הקלעים של מציאת המגילות העתיקות; השלישית היא “אוטובוסים” של האמן גיל מרקו שני אשר השתיל חניון תת קרקעי בלב המוזיאון והרביעית היא “היעלמותה של לוקרציה” – תערוכת יחיד לאמן אורן אליאב, מהציירים הבולטים בישראל כיום.

במרכז מורשת בגין יתקיים הפנינג פסח חגיגי לכל המשפחה ללא תשלום שיכלול סיורים במוזיאון, הצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת, סדנאות יצירה בסימן מיחזור וחגיגות 70 שנה למדינה. הכניסה לפעילויות ללא תשלום בחול המועד (מלבד הסיורים הרגליים והמיצג ברובע היהודי, שיעלו 10 שקלים).

התעלות בגבעת התחמושת (צילום: יח"צ)

התעלות בגבעת התחמושת (צילום: יח"צ)

במוזיאון גבעת התחמושת המחודש יוכלו הילדים לקחת חלק ב”מסלול גבורה” – מתקני אתגר וגיבוש חווייתיים. בכל שעה עגולה יתקיימו גם הופעות לילדים. במוזיאון ניתן יהיה לקחת חלק בחוויה אודיו ויזואלית בעקבות לוחמי ומשחררי ירושלים. כמה זה עולה: מבוגר: 25 שקלים, ילד: 30 שקלים, כרטיס משפחתי (2 מבוגרים + 3 ילדים): 130 שקלים (הכרטיס כולל את כל מגוון הפעילויות וההדרכות) כניסה בהזמנה מראש.

פעילות במוזיאון ארצות המקרא (צילום: עודד אנטמן)

פעילות במוזיאון ארצות המקרא (צילום: עודד אנטמן)

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מזמין את כל המשפחה לפסטיבל הפסח השנתי “פרעומניה”. היריד יחזיר את המשתתפים חזרה בזמן אל מצרים העתיקה, ובמסגרתו יוכלו הילדים לצפות בהצגות הומוריסטיות על סודות החניטה המצרית, להשתתף בסיפור מומחז על חברות מופלאה בין מלך בשר ודם לפסל אבן עם לב אדם ולפענח את ההירוגליפים המצריים – כתב החרטומים המצרי. שלל הפעילויות יתקיימו בתחנות מקבילות והמשתתפים מוזמנים לעבור ולקחת חלק במסע אל התרבות המצרית העתיקה שתקום לתחייה בין המוצגים.

בנוסף, המבקרים יוכלו להוריד את “המרוץ למוזיאון” – אפליקציית משחקים וחידות אשר תלווה אותם במהלך הביקור. היריד יתקיים בימים א’-ד’, 4.4-1.4, בין השעות 16:30-10:00. וביום ה’, ערב חג שני, 5.4, בין השעות 13:00-10:00. הפעילות מיועדת לכל המשפחה, ללא עלות.

במוזיאון המוזיקה העברי שבנחלת שבעה יתקיימו סיורים הממחישים את היציאה מעבדות לחרות דרך עולם המוזיקה. הסיורים יתקיימו בימים א’-ה’, כשהמחירים הינם 50-30 שקלים למבוגר, ילד מגיל 5 ומעלה – 40 שקלים.

המופע "קרטונלה" במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)

המופע "קרטונלה" במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)

במוזיאון המדע מזמינים את הקהל הרחב לחגיגה משפחתית שכולה קרטון. בנייה, התנסות, עיצוב, דמיון, הנאה וחוויה בה יוכלו המבקרים לבקר בתערוכה חדשה ‘קל וחומר’, ‘ללכת לאיבוד’ במבוך עשוי קרטון, לבקר בבתים מקרטון ולבנות עיר דמיונית מקרטון. (60 שקלים מגיל 5 ומעלה, 220 שקלים לכרטיס משפחתי).

"סיפורי ג'וחא" במוזיאון האסלאם

"סיפורי ג'וחא" במוזיאון האסלאם

במוזיאון לאמנות האסלאם ניתן יהיה לצפות בחול המועד פסח בהצגה חדשה ומקורית שתתקיים ברחבי המוזיאון בעקבות עלילות ג’וחא והחמור. לצד ההצגה יתקיימו סדנאות יצירה לחג, פינות תלבושות וצילום. הכניסה לילדים היא בחינם. בנוסף יתקימו סיורים מודרכים למבוגרים בגלריות ובתערוכות המתחלפות.

טרק תיאטרלי על חומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)

טרק תיאטרלי על חומות העיר העתיקה (צילום: יעל הרמן)

מוזיאון מגדל דוד מציג מגוון של פעילויות לחול המועד פסח לילדים, משפחות ומבוגרים – שעת סיפור, סיורים, הצגות והדרכות במוזיאון, בקישלה ובתערוכה ‘גנרל וג’נטלמן’. סיפורי חומות, סיפורי חיות, סיפורים על מלכים ומלכות, סיפורים על עליה לרגל ועוד. הכניסה לילדים חינם.

ההצגות שיתקיימו הן “ירושלים שבלב”, סיפורו של ניסים ציון, יהודי שעלה מספרד, בדרכו לכותל המערבי; ההצגה “חידת מלכת שבא”, על שלמה ומלכת שבא; וההצגה “דוד הנער והכדים” על שמואל הנביא שנשלח על ידי המלאך לבית ישי בבית לחם למשוח מלך חדש.

עוד בפעילויות: שעת סיפור – אריה ברחובות ירושלים: על הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין; סיור סיפור ברחבי מוזיאון מגדל דוד, סיפורי חומות – סיור על חומות העיר המשלב שירים, אגדות וסיפורים על דמויות ואתרים בירושלים (הסיור בתשלום ובהזמנה מראש); ירושלים לדורותיה – סיור מודרך מרתק ברחבי המצודה ובחדרי המוזיאון, בעקבות סיפרה והתפתחותה של העיר ירושלים ועוד.

הגן הבוטני

הגן הבוטני

בגן הבוטני ניתן יהיה לסייר בשלושה מסלולים מודרכים שיתקיימו במהלך פסח: פריחה, אדם וטבע והעולם המופלא של הצמח. בנוסף יתקיימו סדנאות יצירה לקטנטנים: הכנת ראש דשא ויצירה מחומרים טבעיים עם כל המשפחה. הילדים מוזמנים לצייר על דפי ציור ענקיים ולחפש זהב באטרקציה הייחודית והאהובה – שביל התגליות שאורכו כחצי קילומטר ובו מתקני משחק ופעילויות לילדים באזורי מים, אדמה, צמרות ושורשים. הזדמנות נהדרת לילדים ללמוד בצורה חווייתית על הצמחים הגדלים בגן ועל הקשר שבין האזורים השונים.
בתיאטרון הקרון מציעים מיני פסטיבל הצגות במהלך הפסח, כשכל כרטיס להצגה כולל השתתפות במופע החוץ “כרטיס לרכבת”. ההצגות שיתקיימו בחול המועד הן “הכתר שהלך לאיבוד”, “רכבת המתנות של סבא וסבתא” ו”חד ושתיים”.(45-20 שקלים).


בחול המועד תהיה הזדמנות מצוינת לביקור ב”מעלית הזמן” שבממילא ולצפות במיצגים חדשניים המשלבים אפקטים מיוחדים. במיצגים: “מסע ביקום” – מכדור הארץ אל קצות הגלקסיה אל הרגע בו נוצר היקום, ו”מסע בגוף האדם” על סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום. (מחיר: 54 שקלים ברכישת כרטיס בקופת האתר. 46 שקלים לזכאי הנחה).

סנפלינג בעיר העתיקה (צילום: פמי)

סנפלינג בעיר העתיקה (צילום: פמי)

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב במהלך חול המועד ליהנות ממגוון פעילויות ואטרקציות חדשות כמו חדר בריחה וירטואלי, “גיבורים בדרך אליך” – חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה – מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי ברובע היהודי מביא את התנ”ך אל עבר שנת 2018, עם טכנולוגיה שמאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ”ך. בנוסף מוזמן הציבור לבקר בבית פלוגות הכותל החדש, לקחת חלק בסיורים מודרכים בין אתרי הרובע ועוד. מחיר כרטיס משפחתי לביקור ב-7 אתרי הרובע כולל סיורים והדרכות עומד על 125 שקלים.

סנפלינג בעיר העתיקה

סנפלינג בעיר העתיקה

החברה לפיתוח מזרח ירושלים מזמינה את התושבים לסיורים תחת הכותרת “פסח אקסטרים”. בתוכנית: טרק תיאטרלי על חומות ומערות – מפגש מודרך עם בוני ירושלים לדורותיהם על הטיילת הצפונית, סיור מודרך במערה ובמנהרת הזחילה המסתורית, והצגות לכל המשפחה באולם הבונים החופשיים (25 שקלים). בנוסף יתקיים טרק אקסטרים של סולמות וחבלים – תצפית מהטיילת הדרומית וגלישה במורד החומה בסנפלינג באזור שער ציון (20 שקלים).

באטרקציית הילדים במתחם התחנה, ייפתח בימים ראשון עד חמישי מתחם בעלי חיים ופינת ליטוף, ויתקיימו פעילויות יצירת חימר.

מחוץ לעיר: בחוות השוקולד גליתא בצובה מוזמנים הילדים וההורים לסדנת שוקולד ברוח החג במהלכה יכינו טבלת שוקולד ופרלינים של שוקולד עם מילוי קרם אגוזים מיוחד לפסח.


"ON GAME" בבית הנסן (צילום: דור קדמי)

"ON GAME" בבית הנסן (צילום: דור קדמי)

"ON GAME" בבית הנסן (צילום: דור קדמי)

"ON GAME" בבית הנסן (צילום: דור קדמי)

וזה עדיין לא נגמר. בבית הנסן שבשכונת טלביה יתקיים פסטיבל “Game On” ובו שפע של פעילויות, סדנאות ומופעים. בין הפעילויות: משחקי ארקייד – מתחם מכונות משחק של פעם: פילפר, פקמן, דיגר, פינבול, סטריט פייטר ועוד; משחקי הדור החדש – קונסולות המשחק הכי מתקדמות עם המשחקים הכי שווים: מציאות מדומה – VR, Wii, Xbox, מציאות רבודה ועוד; “עולם הרכבות” – מיצג רכבות אינטראקטיבי – המיצג יכלול שתי מסילות עליו ינועו שתי רכבות, נוסעים ומשא, בכיווני נסיעה שונים. בנוסף למיצג הילדים יכולו להרכיב ולהפעיל סטים של רכבות, ובגינת הנסן יוקם מתחם יצירה לגילאי 3 עד 12.

בימים שלישי ורביעי בשעות הצהריים יתקיים טורניר פלייסטיישן מול שחקני הפועל קטמון, לגילאי שש עד 18. ביום שלישי תופיע עלמה זוהר במפע לילדים “פלא”. במתחם יוקם גם “חדר פלא” עם מחצלות וכריות, בו יוכלו הילדים לצפות בסרטוני האנימציה מתוך האלבום.

ביום רביעי אחר הצהריים יקפיץ די.ג’יי שאזו את הרחבה הרחבה באווירת משחק אחד גדול מוסיקלי ומשעשע. מוזיקה ממשחקי המחשב של פעם – סופר מריו, טטריס, תפגוש את שירי הריקודים המפורסמים – ריקוד הציפורים, מקרנה ועוד. מאוחר יותר בערב תתקיים אליפות שש-בש עם דאבל ירושלמי.

בחמישי בצהריים ניתן יהיה לצפות במופע “צחוקות” של תיאטרון האינקובטור, המתאים לגילאי ארבע עד עשר. בנוסף, במהלך ימי חול המועד יתקיימו בבית הנסן סדנאות בישול מולקולרי לילדים בהנחיית השף שחר דבח. (הכניסה חופשית)

פסח ביס פלאנט (צילום: יח"צ)

פסח ביס פלאנט (צילום: יח"צ)

ביס פלאנט יתקיים בימים ראשון ועד רביעי פסטיבל בלונים לכל המשפחה שיכלול סדנאות יצירה, מופעים מיוחדים המשלבים בלוני ענק ובועות, מופעי להטוטנות ואומנות בלונים. גולת הכותרת תהיה מבוך בלונים ענק. הכניסה חופשית למבקרים.


ואם אתם יותר בקטע של טיולים וסיורים, אז גם את זה תוכלו למצוא ברחבי העיר במהלך חול המועד. מרכז המבקרים של עיריית ירושלים מארגן סיורים בחינם לכבוד החג, שיכללו ביקור במתחם העירייה ההיסטורי, ביקור בדגם העיר, ותצפית על הנופים של השכונות החדשות והעתיקות של העיר. הסיורים יתקיימו בימים ראשון עד שלישי בשעות הבוקר, ויהיו ללא תשלום.

בתחנה לחקר ציפורי ירושלים יקיימו סיורים ופעילויות: בשעות הבוקר יתקיים סיורים מיוחדים בעקבות ציפורים ובשעות הצהריים יתקיימו מגוון פעילויות לכל המשפחה (20 שקלים ליחיד, 100 שקלים למשפחה).

בעמק הצבאים יתקיים בימים ראשון ועד שלישי, בין השעות 17:00-9:00, הפנינג מיוחד שבו יוכרז שמו של העופר החדש, והמבקרים יזכו להתנסות במצפור החדש לפני שהוא נפתח לראשונה.

בילוי נעים וחג פסח מהנה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר