תיאטרון החאן וההצגה הפרקליט (צילום: דוברות תיאטרון החאן, יעל אילן)
תיאטרון החאן וההצגה הפרקליט (צילום: דוברות תיאטרון החאן, יעל אילן)

תיאטרון החאן: בכורה להצגה "הפרקליט"

את המחזה, עיבוד לסיפור קצר מאת פרנץ קפקא, ביימה דניאל כהן-לוי, והוא נסוב סביב האנושי לפראי ובין הפרט לכלל

פורסם בתאריך: 17.4.18 08:42

ביום רביעי הבא, 25.4, תעלה בבכורה בתיאטרון החאן ההצגה "הפרקליט", על פי סיפור קצר של פרנץ קפקא הנקרא "הפרקליט החדש".

תיאטרון החאן (צילום: דוברות תיאטרון החאן)

תיאטרון החאן (צילום: דוברות תיאטרון החאן)

העלילה מספרת על בּוּקֶפַאלוּס – הסוס של אלכסנדר מוקדון, שמצא את עצמו פרקליט במשרד המשפטים. ההצגה עוקבת אחר דיירי פונדק "האביר החצוי", שמגלים שהסוס-עורך דין מגיע להשתכן בפונדק. הדיירים חושדים בזר המסתורי, והוא מעורר בהם סקרנות ופחדים ישנים. למרות התנגדויות וחשדות בנוגע לזהותו ה"סוסית", לוקח על עצמו בּוּקֶפַאלוּס להגן על מערכת החוק והמשפט האנושית. מלחמה שפורצת לפתע, טורפת את הקלפים ומאלצת אותו לבחור בין החוק לבין הצדק. זהו מחזה על הדרמה בין האנושי לפראי, בין התועלת האישית לבין החוק ובין הפרט לכלל – זהו מחזה על האדם.



תיאטרון החאן ההצגה הפרקליט (צילום: יעל אילן)

תיאטרון החאן ההצגה הפרקליט (צילום: יעל אילן)

בהצגה משתתפים השחקנים אריה צ'רנר, נטלי אליעזרוב , דודו בן זאב, כרמית מסילתי קפלן, יוסי עיני יובל אורון, שמעון מימרן, איתי שור והילדים אמיתי זיו וגלעד לדרמן. על העיבוד למחזה אחראית דניאל כהן-לוי, שגם ביימה את ההצגה. יצוין כי זוהי עבודתה הראשונה של כהן-לוי כבמאית בתיאטרון רפרטוארי. בין עבודותיה הקודמות כמחזאית ובמאית ניתן לציין את "היעלמותו המסתורית של מ'", שעלה בפסטיבל תמונע הבינלאומי ב-2017; "על כל צרה שלא תבוא", עבודה שעלתה בפסטיבל עכו 2015, בפסטיבל הפרינג' ברייטון אנגליה ב-2016, בתאטרון תמונע ב-2017, ואף בבולגריה וגרמניה; "אני אישה לוחם", עבודה שעלתה בגלריה של אוניברסיטת תל אביב ובמוזיאון בית ראובן, "קרקס של יהודים" שכתבה יחד עם ורוני ברודצקי בתיאטרון חיפה ועוד.

כהן-לוי היא זוכת מלגת מחזאות מקורית, "נקודות פתיחה" מפעל הפיס ב-2013, שאפשרה לה לכתוב את המחזה. כמו כן היא זוכת מלגת "קרן התרבות אמריקה-ישראל" לבימוי בשנת 2009.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר