מתוך "הלילה הזה" - הצגה על סיפור העלייה החשאית ממרוקו של תיאטרון הנוער העובד והלומד
מתוך "הלילה הזה" - הצגה על סיפור העלייה החשאית ממרוקו של תיאטרון הנוער העובד והלומד

"הלילה הזה" – הצגה בעיר על סיפור העלייה החשאית ממרוקו

ההצגה "הלילה הזה" - סיפורה של ספינת אגוז, של תיאטרון הנוער העובד והלומד תעלה בשלישי, 24.4, בשעה 19:00, בשיתוף המרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, בבית המרכז למורשת ברחוב דוד המלך 16

פורסם בתאריך: 24.4.18 13:54

לציון 70 לישראל, תאטרון הנוער העובד והלומד מספר את סיפור העלייה החשאית ממרוקו בהצגה חדשה – "הלילה הזה" – סיפורה של ספינת אגוז. ההצגה תעלה ביום שלישי, 24.4, בשעה 19:00, בשיתוף המרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, בבית המרכז למורשת בירושלים, ברחוב דוד המלך 16. ההחלטה של הנוער העובד והלומד על חידוש ההצגה היא חלק ממהלך חינוכי רחב להרחבת האתוס הציוני עליו מתחנכים בני הנוער בישראל. הפקת המחזה "הלילה הזה" תוקדש ל-44 חללי ספינת אגוז שנספו בדרכם לארץ ישראל.



"תיאטרון הנוער העובד והלומד מעלה מחדש את המחזה "הלילה הזה" מאת דפנה אנג'ל, העוסק בעלייה החשאית של יהודי מרוקו", אומרים בנוער העובד והלומד, "ההחלטה לחידוש המחזה היא חלק מהחלטות תנועת הנוער לפעול להרחבת האתוס הציוני כך שיכיל גם את סיפוריהן של אוכלוסיות נוספות שלא זכו להכרה מספקת עד כה, ובהם האתוס החלוצי של מקימי עיירות הפיתוח וסיפורי העליות הציוניות של יוצאי צפון אפריקה, אתיופיה וברית המועצות לשעבר. ההחלטה על חידוש המחזה התקבלה במסגרת יום עיון לזכר חללי ספינת 'אגוז' שהתקיימה בשנה שעברה, והפקת הצגה הוקדשה לזכרם של 44 החללים".

המחזה, אשר נכתב בשנת 2006, מציג את סיפורה של התנועה הציונית במרוקו ואת סיפור עלייתם של יהודי מרוקו לישראל דרך סיפורה האישי של משפחת בן עטר מקזבלנקה. המחזה מגולל את סיפורה של התנועה הציונית במרוקו בזמן פעולתה במחתרת ואת סיפורה הטרגי של אוניית אגוז. "דרך סיפורה של משפחת בן עטר מקזבלנקה אנחנו נחשפים לפרק חשוב בהיסטוריה של עם ישראל – סיפור עלייתם המופלא וההירואי של יהודי מרוקו לישראל", מציינים בתיאטרון הנוער העובד והלומד. "המחזה מציג את פעילותו החשאית של ארגון 'המסגרת', ואת תפקידם של בני הנוער, אשר פעלו למען פתיחת שערי מרוקו ליהודים המבקשים לעלות לארץ ישראל".

הזמנה - מרכז מורשת ליהדות צפון אפריקה

קבוצת תיאטרון הנוער העובד והלומד פועלת שש השנים ומורכבת מ-20 חניכים וחניכות בכיתות ט'-י"ב מכלל רחבי הארץ ומציבורים שונים ומגוונים. כל ההצגות שמועלות על ידי תיאטרון הנוער העובד והלומד נוגעות בדילמות ערכיות הקשורות לעולמם של בני הנוער ולתכנים החינוכיים כחלק מתכנית ההדרכה של תנועת הנוער העובד והלומד.

רותם גינת, ממחלקת ההדרכה של הנוער העובד והלומד: "הפרויקט הציוני הוא אחד מהתנועות המורכבות והמופלאות שידעה ההיסטוריה האנושית. בחתירה להקמת הבית הלאומי לעם היהודי שולבו מיליוני זרועות מכל רחבי העולם שמתוך נסיבות ותפיסות שונות הצליחו להירתם למפעל אחד מיוחד. יש לנו מחויבות לספר את כל אותם סיפורים. בכל אחד מהם ניתן למצוא עוד בסיס שעליו קמה המדינה הזו ועוד משהו שילמד אותנו הדור הצעיר על מהי ציונות היום. אני גאה שיש לנו את ההזדמנות לספר את סיפורה של העלייה הציונית ממרוקו ובכך גם לכבד את זכרם של חללי ספינת אגוז, ורואה חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה המרגש עם המרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה בירושלים. אנו מודים למרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, ובמיוחד לאלברט גוזלן מנהל המרכז ולחיים כהן יו"ר ההנהלה".

 

 

 

ההצגה 'הלילה הזה' בהפקת הנוער העובד והלומד תעלה ביום שלישי, 24.4, – כניסת קהל בשעה 19:00, במרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, רחוב דוד המלך 16. לרכישת כרטיסים ניתן להיכנס לקישור הבא: https://www.eventer.co.il/jerusmerkazna.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר