החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילומים: נפתלי הילגר)
החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילומים: נפתלי הילגר)

מגדל דוד: חיזיון אור-קולי חדש – "המלך דוד"

במוזיאון מציעים חוויה לילית חדשה עם מופע אור-קולי העוסק בדרמה ההיסטורית של המלך דוד. במופע המרהיב הושקעו כ-7.5 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:13

בהשקעה של כ-7.5 מיליון שקלים הושק באחרונה חיזיון אור-קולי חדש במוזיאון מגדל דוד, כשאנשי המוזיאון יודעים לספר כי למעלה מ-8,000 איש צפו בו מאז שהושק לפני כחודש.



 

החיזיון האור-קולי במגדל דוד עוסק בדרמה ההיסטורית הגדולה של המלך דוד – בונה ומייסד ירושלים וראש בית המלוכה הנושא את שמו. המופע מציג את סיפור חייו של דוד המלך, החל משדות בית לחם וימי נערותו כרועה אדמוני ויפה עיניים, אשר נמשח למלוכה על ידי הנביא שמואל. הנער הצעיר התגלה כלוחם אמיץ, משורר ומוזיקאי מחונן, ולימים גם מלך ומנהיג רב תושייה. לאחר מות שאול המלך, עת בחרו נציגי השבטים בדוד למלך, עלה דוד אל ירושלים, ובחר לייסד בה את בירתו.

החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

תחילתו של המופע בסיור וירטואלי בין יצירות המנציחות את דמותו של דוד שיצרו גדולי האמנות – שגאל, מאטיס, מיכלאנג'לו ואחרים. המשכו בתמונות ואירועים מסיפור חייו של דוד המלך, המבוססות על מקורות תנ"כיים, היסטוריים וארכאולוגיים. לצד אלה, שזורים במופע, באור ובצליל, מזמורי תהילים המיוחסים לדוד, המגיעים לשיאם בחגיגה מוזיקלית עכשווית של שמחה והלל למלך ולעיר ירושלים.

"חוויית הלילה" מוקרנת באמצעות מקרני לייזר על חומותיה ומגדליה של מצודת מגדל דוד העתיקה. זוהי מחווה אמנותית ליוצרים, הציירים והפסלים בכל הזמנים, אשר נמשכו אל דמותו רבת הפנים של דוד המלך. כאמור, בחיזיון החדש הושקעו כ-7.5 מיליון שקלים, מהם כ-2.3 הגיעו ממשרד התיירות ו-1.85 מיליון שקלים הגיעו מעיריית ירושלים.

כידוע, במוזיאון מגדל דוד פועל חיזיון אור-קולי מאז שנת 2008 והוא הפך בעשור האחרון לאטרקציה שמשכה אליה, כך לדברי אנשי המוזיאון, כשני מיליון מבקרים. החיזיון מיועד לכל אוהבי ירושלים, ישראלים ותיירים דוברי כל השפות. המופע מספר את סיפורה של ירושלים באמצעות דימויי ענק המוקרנים על קירות המצודה העתיקה ומציגים שליטי עבר, מיתוסים קדומים, תרבויות עתיקות ואירועים מכוננים של דתות שונות. במופע נעשה שימוש בטכניקות לייזר חדשניות ובמערכת מחשוב המפעילה 20 מקרנים, 10 נגני וידאו, 14 מחשבים, 14 רמקולים ותשתית של כבלים שאורכם כ-10 קילומטרים. אורך מופע החיזיון החדש הינו 45 דקות והוא מתקיים תחת כיפת השמיים. מחירי הכניסה למופע הינם 65-40 שקלים, כאשר כרטיס משולב עם כניסה למוזיאון עומד על 80 שקלים.

בתוך כך, במגדל דוד מתכוננים גם ליום ירושלים, שיצוין ב-13.5. במסגרת יום ירושלים יתארחו במקום תזמורת ירושלים מזרח ומערב שיארחו את הזמר קובי אפללו. בנוסף לכך, שחקנים יגלמו דמויות מפתח מההיסטוריה של העיר: ברחבי המצודה יפגשו דוד המלך וחוזה המדינה בנימין זאב הרצל, שם יתברר אחת ולתמיד מי המציא את סמל ה'מגן דוד'. המבקרים יפגשו את סולימן המפואר שיקיים מפגש עם הורדוס וטדי קולק שינסו להכריע בסוגיה: מי היה הבנאי הגדול מכולם?

כמו כן, המבקרים יפגשו את הנציב הבריטי הראשון הרברט סמואל, יחוו את רגע ההצבעה באו"ם בכ"ט בנובמבר, ישתתפו בתכנית בישול במטבחון של גולדה מאיר, יצפו בסטאנד אפ ירושלמי, וייקחו חלק בשירה בציבור ממבחר הזמר העברי לאורך השנים. בין הדמויות יהיו גם פלמ"חניקים ונגני אקורדיון, סוחרי שוק מחנה יהודה ועדה יונת, זוכת פרס נובל לכימיה – לכולם סיפורים על ההרפתקאות והחוויות שחוו בירושלים. בנוסף יעמדו לרשות המבקרים הדרכות ברחבי המוזיאון ודוכני אוכל ושתייה. בין התחנות יהיה גם דוכן "שייכות" מיוחד בשיתוף עם "צוות נפשות" במסגרת שבוע הסובלנות הירושלמי.

החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

החיזיון האור-קולי "המלך דוד" במגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

 

לכבוד האירוע תיפתח לקהל הרחב מעבדת החדשנות של מוזיאון מגדל דוד, בה יוכלו המבקרים להתרשם מהפיתוחים האחרונים של המעבדה, ובמיוחד משיתוף הפעולה עם "Lithodomos VR" – חברה אוסטרלית המתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לאתרים ארכאולוגים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר