מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילומים: יח”צ)
מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילומים: יח”צ)

העיר העתיקה: מופע תיאטרון הרחוב הגדול בישראל

בימים שלישי עד חמישי יהפכו סמטאות העיר העתיקה לממלכה קסומה – "ממלכת שן הזהב התיכונה" שמה. המבקרים בממלכה ייהנו משלל אטרקציות, בהם מופע פירוטכני בשער יפו, מתחם ליצנים בקארדו הפתוח ועוד

פורסם בתאריך: 3.5.18 16:04

יום העצמאות אמנם כבר עבר, אבל בימים במהלך השבוע הקרוב יחגגו בסמטאות העיר את העתיקה את הולדתה ועצמאותה של ממלכה קסומה – "ממלכת שן הזהב התיכונה", אשר לרגל חגיגות העצמאות שלה תפתח לראשונה את שעריה לקהל הרחב.



זהו לא תיאור הפתיחה של ספר ילדים חדש וגם לא של סדרת טלוויזיה. מדובר על מופע תיאטרון הרחוב הגדול שנערך עד כה בישראל. המופע, שמתקיים בכל רחבי העיר העתיקה, ייערך בימים שלישי עד חמישי (10.5-8.5), כשבכל יום הוא יחל בשעה 18:00.

במסגרת תיאטרון הרחוב או חגיגות העצמאות של הממלכה הקסומה, תוכלו ליהנות ממצעד מלכותי, ממפגן אווירי מעל מגדל דוד, ממופעי רחוב של עשרות אקרובטים ולוליינים, מתזמורות חיות וממגוון מופעי רחוב של אמנים מקומיים ובינלאומיים.

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

האירועים, חשוב לציין, הם ביוזמת משרד ירושלים ומורשת ובשיתוף ובתמיכת העירייה והרשות לפיתוח ירושלים. הכניסה חופשית.

“ממלכת שן הזהב התיכונה קיימת ומתקיימת במרחב ובזמן אישי משלה מתוקף זכותה ושאיפותיה”, נכתב בהזמנה למופע. “בפרק הזמן הנוכחי, קרי – ממש ברגעים אלו, ממלכת שן הזהב חושפת עצמה במקום המכונה – העיר העתיקה – ירושלים. הנכם מוזמנים לחגוג עמנו את חגיגות העצמאות הראשונה להיווסדנו. נציין כי צוות הפיקוד העליון של ממלכת שן הזהב התיכונה עומד בקשר רציף מעל ובחצייה של כלל קווי ומנעדי הזמן וכולנו תקווה שלקראת ימי החג הקרבים תרשם עלייה במדד החמלה הכללי”.

ואחרי הפתיח הססגוני הזה, עולה השאלה מה מציעה התוכנית האמנותית של חגיגות העצמאות של הממלכה הקסומה? ראשית חשוב לציין כי האירועים השונים ייערכו בשני סבבים. הסבב הראשון יחל בשעה 18:00 ועם נאום הכרוז ויציאת התהלוכה עד למגדל דוד, שם מתקיים, כאמור, המופע האווירי. בהמשך, עם לו”ז מתוכנן ומדוקדק תעברו בין 16 מתחמי המשנה ברחבי העיר העתיקה ותוכלו ליהנות ממגוון מופעים. האירועים יתקיימו עד לשעה 20:00. הסבב השני של האירועים יחל בשעה 21:00 ויגיע לסיומו בשעה 23:00.

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

המלחין המלכותי, שחיבר את פסקול הממלכה ואת המנונה הוא האמן המוכר אייל תלמודי, שינהל מוזיקלית את שלל ההרכבים שמשתתפים בחגיגות. את האירוע תשדר “הטלוויזיה המלכותית”, משדר חגיגי בשידור ישיר, אותו יקריינו שדרני הממלכה “בדיבוב מצחיק”.

כמו כן, רחבת שער יפו החיצונית תהפוך לרחבת מסדרים, שבה יעבור המטס המלכותי במפגן אווירי פירוטכני הראשון שמתקיים מעל מגדל דוד. בשער יפו הפנימי תוצג החיה המלכותית – דג מפרס ענק בגודל שישה מטרים. שם גם תוכלו להוציא תעודת תושב של הממלכה הקסומה ולצאת לסיורים מודרכים באופן רנדומלי.

 

זהו? ממש לא. הקארדו הפתוח יהפוך למתחם הכשרות מקצועיות להכשרת ליצנים, שבו גם המבקרים יוכלו להתנסות ולהתנדב לשורות משמר ליצני החצר. בנוסף, כיכר המוריסטאן תהפוך למתחם הסעדה מלכותי, שבו שלל מסעדות.

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

מתוך תיאטרון הרחוב “ממלכת השן התיכונה” (צילום: יח”צ)

המבקרים שיכנסו בשערי העיר העתיקה יגיעו לממלכה שמחה, שוקקת וקסומה שלא נראתה עד כה בישראל.

ברחוב הפטריארכיה הארמנית תוצג ההיסטוריה של ממלכת השן התיכונה על גבי ציורי קיר אשר צוירו במיוחד לכבוד יום העצמאות של הממלכה. ברחוב המוריסטאן יודפס העיתון הממלכתי, ושם גם תוכלו למצוא חנות מזכרות שתהיה פתוחה בשעות ובימים משתנים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נורית רוט

    אני תושבת הרובע היהודי. הייתי מראשוני המתיישבים פה. היה זה בשנות העשרים לחיי, התיישבתי פה, מסיבות אידיאולוגיות, ובניתי פה את משפחתי המפוארת. אולם, כל מי שיודע קצת חשבון מבין ש20+50=70 כלומר, שהיום אני, ורבים ממתיישביה הראשונים של העיר העתיקה הגיעו לגיל שבעים, או שמונים. עוד לא הספקנו להתאושש ממרוץ האופניים, שדרש ממני ומחברי, בני גילי, לצעוד מהרובע אל הרכבת הקלה ברגל (מרחק של קילומטר, בערך, בעליה תלולה), והנה לפנינו פסטיבל חדש.. ירושלים נקנית ביסורים, אולם אולי כדאי שאלה הרוצים להיבחר לראשות העיר ידאגו להפחית מייסורינו. פסטיבל רודף פסטיבל ואנו צועדים וצועדים וצועדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר