משכנות שאננים, פול ביטי, מאשה אליוכינה (צילומים: ודים מיכיילוב, חנה אסולין, טאיסייה קרוגוביץ)
משכנות שאננים, פול ביטי, מאשה אליוכינה (צילומים: ודים מיכיילוב, חנה אסולין, טאיסייה קרוגוביץ)

משכנות שאננים: פסטיבל הסופרים הבינלאומי יוצא לדרך

הפסטיבל, שיתקיים בימים שלישי עד שישי, יעמוד בסימן מחאות ספרותיות וישתתפו בו סופרים בינלאומיים מובילים כגון פול ביטי האמריקאי, סמנתלה שוובלין הספרדית, מאשה אליוכינה הרוסייה לצד סופרים ישראלים בולטים

פורסם בתאריך: 8.5.18 20:15

היום, שלישי, נפתח במשכנות שאננים פסטיבל הסופרים הבינלאומי השישי, אשר יימשך עד יום שישי. הפסטיבל יציג השנה תוכנית ובה סופרים אורחים המייצגים קולות עכשוויים בשדה הספרות העולמי, לצד סופרים ויוצרים מישראל. הפסטיבל יעמוד הפעם בסימן מחאות ספרותיות, רוח החשיבה העצמאית וחירות היצירה. בפסטיבל יתקיימו אירועים מקוריים, ביניהם מפגשים חד-פעמיים עם סופרים מהארץ ומהעולם, מופעי מוזיקה, סיורים, תערוכות, סדנאות כתיבה ועוד.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מאשה אליוכינה (צילום: טאיסייה קרוגוביץ)

מאשה אליוכינה (צילום: טאיסייה קרוגוביץ)


בפסטיבל יתארחו השנה סופרים בינלאומיים מצליחים בשדה הספרות העולמי, שחלקם יבקרו בארץ לראשונה: פול ביטי מארצות הברית, זוכה פרס מאן בוקר ומהשמות החשובים ביותר כיום בסצנת הספרות האמריקאית; סמנתה שוובלין המועמדת הסופית לפרס מאן בוקר 2017 ואחת הכוכבות הבולטות בספרות הספרדית; נייתן היל האמריקני, שהוגדר כיורשו של ג'ון אירווינג; רות גיליגן האירית אשר בחרה לכתוב על הקהילה היהודית באירלנד; פרנצ'סקה סגל הבריטית, זוכת פרס סמי רוהר; גרהם סימסיון האוסטרלי, מחבר רב המכר "פרויקט רוזי"; והאורחת המיוחדת של הפסטיבל – מאשה אליוכינה הרוסייה חברת ההרכב "פוסי ריוט", שהמופע החדש שלה מבוסס על ספרה, המגולל את זיכרונותיה מן הכלא.


פול ביטי (צילום: וחנה אסולין)

פול ביטי (צילום: וחנה אסולין)


אירוע הפתיחה של הפסטיבל, ביום שלישי כאמור, נקרא "מרד הסופרים", והוא יתקיים בהשראת 50 שנה לאירועי מאי 1968 בפריז – אירועים שהחלו בשביתת סטודנטים באוניברסיטאות בפריז והתפתחו לכדי שביתה כללית ברחבי צרפת כולה (שכללו כ-10 מיליון עובדים) והובילו לבסוף לבחירות חדשות. במסגרת האירוע, שאותו תנחה שפרה קורנפלד, יתקיים מופע בכורה ראשון בארץ של חברות ה"פוסי ריוט" מאשה אליוכינה ואולגה בוריסובה. עוד ישתתפו שמעון אדף, גלעד כהנא, שהרה בלאו ויבגניה דודינה. הערב ייחתם במסיבה עם הדי ג'יי עטר מיינר. (ג', 8.5, 22:00-20:30. גן יעל במשכנות שאננים. 50-40 שקלים).

בפסטיבל יתקיים גם קונצרט ספרותי בהשראת יצירתו של יהושע קנז; מאשה אליוכינה תספר לחברת הכנסת מרב מיכאלי על ימיה בכלא; פול ביטי ואתגר קרת ינתחו את המעשים המטורפים של גיבורי ספריהם; חבר הכנסת יצחק הרצוג ורות גיליגן ישוחחו על קהילת יהודי אירלנד; ליהיא לפיד וגרהם סימסיון ישוחחו על "פרויקט רוזי" , אוטיזם ואספרגר בספרות.

במסגרת האירועים תהיה גם שיחה בין הסופרים הירושלמים חיים באר וניר ברעם על היחס המורכב לעיר הבירה; אשכול נבו ופרנצ'סקה סגל ידברו על מוסד הבורגנות בליווי מוזיקלי של דנה ברגר; הסופר והבמאי יאיר אגמון יערוך סיור בעקבות גיבורת סרטו, אמו רחל אגמון; וסדרת מפגשי מחאה עם סופרים ומשוררים, יתקיימו בהשראת יצירת המופת של הרמן מלוויל, "בארטלבי הלבלר" – מפגשים אלו יכללו סדנאות כתיבה עם אגי משעול, שיחה עם אריק גלסנר ויאיר אגמון על כתיבה דתל"שית, מפגש עם מיכל בן-נפתלי בעקבות יצירתה של רונית מטלון, ואירוע סביב דמותו של בארטלבי, ב"תמול שלשום".

פסטיבל הסופרים יתארח גם השנה במוזיאון ישראל עם דרור בורשטיין, מיכל גוברין, ואלונה קמחי שישוחחו עם זויה צ'רקסקי. שיתוף פעולה נוסף הוא עם סינמטק ירושלים, בו ייערך ערב סביב ספרים אשר הפכו לסדרות טלוויזיה, בהשתתפות נועה ידלין, דרור משעני ונייתן היל. בנוסף, יתקיים בו ערב שבו יוקרנו לראשונה קטעים מסרטו החדש של אסף גלאי, "הרפתקאותיו של סול בלו", ושיחה עם הסופרים פול ביטי ושמעון אדף על סרטי אמנות לחימה והקשר לספרות ופריפריה, שלאחריה יוקרן סרט הפולחן של ברוס לי, "הדרקון".

 

משכנות שאננים (צילום: ודים מיכיילוב)


פסטיבל ישראל ה-57 בירושלים: התוכנית האמנותית נחשפת

תמונות מרהיבות מעמק הצבאים בירושלים


באירוע הנעילה של הפסטיבל, בהשראת משחק הנעורים "שבע דקות בגן עדן", סופרי הפסטיבל ישתפו את הקהל בסיפורים אישיים ואינטימיים שלא חשפו בעבר, בהשתתפות אורחי הפסטיבל מחו"ל, אשכול נבו, דורית רביניאן ואסף אמדורסקי.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי. ג'-ו', 11.5-8.5. משכנות שאננים. 50-40 שקלים לאירוע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר