פסטיבל ישראל 2018 (צילומים: רון קדמי, אביחי לוי, ארתור לנדה, גאיה סעדון)
פסטיבל ישראל 2018 (צילומים: רון קדמי, אביחי לוי, ארתור לנדה, גאיה סעדון)

פסטיבל ישראל ה-57 יוצא לדרך עם מופע פתיחה מפתיע – 'היפהופלנד'

הפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-57, יארח עשרות מופעים ומאות אמנים. הוא יחל במופע 'היפוהופלנד', שבו סצנת הראפ הישראלית מתייחסת למגילת העצמאות

פורסם בתאריך: 19.5.18 12:11

ביום רביעי זה קורה – פסטיבל ישראל ה-57 יוצא לדרך, והשנה הוא מציע תוכנית מגוונת, מקורית ועשירה אשר משקפת, כך לדברי הנהלת הפסטיבל, את תמונות המצב על מפת היצירה העכשווית בעולם.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

הפסטיבל, כאמור, יחל ביום רביעי הקרוב (23.5) עם קיומו של אחד משני האירועים שמוגדרים כאירועי הפתיחה של הפסטיבל – 'היפהופלנד' – ערב חגיגי לציון 70 שנה למדינת ישראל, שיתקיים באזור התעשייה תלפיות, ובו סצנת ההיפ הופ הישראלית תגיב למגילת העצמאות כמו שרק היא יודעת. באירוע ישתתפו נצ'י נצ', פלד, שאנן סטריט, גיא מר, קרולינה, סיסטם עלי, קפה שחור חזק, אקו, ג'ימבו ג'יי ועוד. ד', 23.5, 19:30. רחוב פועלי צדק 2 בתלפיות).

האירוע המרכזי השני לפתיחת הפסטיבל יתקיים במוצ"ש הבא (26.5) בבריכת הסולטן, ובו דיקלה, מירי מסיקה ונסרין קדרי נפגשות על במה אחת, ומציגות מופע שחוזר אל שורשי יצירתן ושבו הן שרות ביחד ולחוד שירים מתוך הרפרטואר העשיר של כל אחת מהן. (21:30).

קרולינה (צילום: רון קדמי)

קרולינה (צילום: רון קדמי)

הפסטיבל, שנערך השנה בסימן 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל, יארח את גדולי היוצרים שפועלים כיום בתחומי המחול, המוזיקה, התיאטרון והפרפורמנס. במקביל, הוא יקיים לראשונה, ובשיתוף משרד החוץ, תוכנית חשיפה בינלאומית רחבת היקף להפקות ישראליות, שבמסגרתה הוזמנו לפסטיבל עשרות מנהלי מרכזי תרבות ופסטיבלים מובילים מרחבי העולם.

לצד המופעים באולמות ברחבי ירושלים, יארח הפסטיבל אירועים ומופעים במרחב הציבורי, לצד כנסים, סדנאות אומן ומפגשים מקצועיים.

נצ' נצ' (צילום: ארתור לנדה)

נצ' נצ' (צילום: ארתור לנדה)

אירועי הפסטיבל יתקיימו במשך ארבעת השבועות הקרובים (עד ל-16.6), כשמלבד 'היפהופלנד' יתקיים בשבוע הקרוב עוד אירוע אחד בלבד – 'קופים' מבית היוצר של הזירה הבינתחומית. במופע מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. (ה', 24.5, 21:00. סטודיו זיק, בית נקופה).

את פסטיבל ישראל מובילים בארבע השנים האחרונות המנכ"ל איל שר והמנהל האמנותי איציק ג'ולי, ששמו לעצמם כיעד זיהוי מגמות חדשות, הצגת שפות בימתיות מקוריות והעלאת תכנים בלעדיים, במטרה להעשיר את נוף התרבות, להרחיב את השיח האמנותי ולייצר פלטפורמה למפגשים מקצועיים וגשר לשיתופי פעולה בינלאומיים.

ג'ימבו ג'יי (צילום: אביחי לוי)

ג'ימבו ג'יי (צילום: אביחי לוי)

מנכ"ל פסטיבל ישראל, איל שר: "אל מול מציאות משתנה והצרת הגבולות שאנו חשים כמעט בכל תחום בחיינו, אנחנו גאים עד מאד בכך שפסטיבל ישראל ממשיך להיות מעוז של עשייה אמנותית חסרת פשרות המתקיימת במרחב חופשי שבו דמיון, יצירתיות וחופש אמנותי הם ערכים עליונים. המהלך האמנותי שאנחנו מקדמים בפסטיבלים האחרונים, הוביל בשנת 2018 לתכנית אמנותית מלאת כל טוב, חגיגה של יצירה ישראלית מקורית, תכנית בינלאומית עשירה, התרחשויות מגניבות במרחב הציבורי ושיתופי פעולה מסקרנים. אנחנו נרגשים מאד לקראת המפגש בין הקהל לבין האמנים והיצירות".

אקו (צילום: גאיה סעדון)

אקו (צילום: גאיה סעדון)

המנהל האמנותי ג'ולי מוסיף: " את פסטיבל ישראל 2018 יפתח אירוע מוזיקלי מקורי שמחבר את סצנת ההיפ הופ הצעירה עם מגילת העצמאות. החיבור בין היפ הופ לבין מגילת העצמאות, מעניק הזדמנות להגיב באופן פתוח על הערכים הבסיסיים עליהם עומדת מדינת ישראל. אירוע הפתיחה, שנבחר בכוונת מכוון, מסמן חגיגה של חופש הלשון וקצב הזמן. המוטיב שמוביל השנה את הפסטיבל באופן חופשי הוא המילה 'התחדשות' ובמסגרתה התהליך הכרוך במהלך זה על כול חלקיו. התנועה ממקום אחד אל עבר מקום אחר בהחלט חובקת בתוכה צדדים של אי ודאות ואפלה. המתח בין המוכר והחדש, הגלוי והנסתר מהווה קרקע פורייה לחקירה אמנותית מרתקת ומרגשת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר