(צילומים: פוטוליה, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נפתלי הילגר, תומר אפלבאום, שי גטסוף, יחצ)
(צילומים: פוטוליה, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נפתלי הילגר, תומר אפלבאום, שי גטסוף, יחצ)

מה מציעים מוסדות התרבות בירושלים לזוגות ולמשפחות הצעירות?

פסטיבלים, מופעי סטנדאפ, הצגות, מסיבות, אירועים ופעילויות למשפחות הצעירות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 28.7.18 18:05

מוזיאון ישראל

פסטיבל יין ואירועים למשפחות צעירות

"מוזיאון ישראל מציע מנוי זוגי לשנה במחיר של 360 שקלים, אשר מתאים מאוד לזוגות צעירים המעוניינים לספוג תרבות במהלך השנה באופן קבוע. בנוסף לכך אנו ממליצים לקהל הצעיר להצטרף למועדון המנויים של מוזיאון ישראל המקנה הנחות רבות – כניסה ללא תשלום לכל התערוכות ומוצגי הקבע, אירועים מיוחדים למנויים, הדרכות, שיחי גלריות, קונצרטים, אירועי טרום פתיחה לתערוכות והרצאות תלויות תערוכות", כך נמסר השבוע ממוזיאון ישראל. "כמו כן, מקנה המנוי הנחות במסעדות המוזיאון, בבתי הקפה ובחנויות. זוגות צעירים המעוניינים להגיע לביקור חד פעמי במחיר מוזל יכולים לעשות את דרך לאומי קארד המציע כרטיסי כניסה 1+1.

"אחד מהאירועים הקרובים במוזיאון המתאים במיוחד לזוגות צעירים הוא פסטיבל היין ה-15, שיתחיל ביום שני (30.7) ויימשך עד יום חמישי (2.8) בין השעות 23:00-19:00. בארבעת ימי הפסטיבל המבקרים מוזמנים לטעום מיינות היקבים המובילים בישראל באווירה המיוחדת של גן האמנות. כרטיס הכניסה לפסטיבל כולל טעימות ללא הגבלה מכל דוכני היקבים המשתתפים בפסטיבל. ביום שלישי הכרטיס כולל גם ביקור במוזיאון עד לשעה 21:00.

"אם אתם צעירים שהגיעו כבר לתחנה הבאה בחייהם – שלב המשפחה הצעירה – ואתם מחפשים מה לעשות עם הזאטוטים בקיץ, המוזיאון מציע כניסה חינם לילדים בימי שלישי ושבת ובכל חודש אוגוסט, הבא עלינו לטובה. בנוסף, מתקיימים במוזיאון שעות סיפור לילדים וניתן לקחת חלק בחדר בריחה מיוחד שיתקיים גם הוא באוגוסט.

"תערוכה מיוחדת באגף הנוער המתאימה לצעירים, מבוגרים וילדים כאחד היא התערוכה "בינינו" שנפתחה לפני חודש. התערוכה עוסקת בנושא המדבר במיוחד לצעירים בימינו – התרחבות המעגל החברתי לצד השתלטות טכנולוגיות התקשורת שמציעה לנו הרבה "חברים" וירטואליים, אך למעשה עשויה לתת לנו דווקא תחושת בדידות. התערוכה בודקת את השתנות הקשרים החברתיים בעידן הווירטואלי ומצביעה על חשיבותה של קרבה אמיתית בחיינו. היא מציעה התבוננות קרובה בחוויית הקשר החברתי – מההיכרות ועד לרגע הפרידה – התנסות וגילוי מחדש של ערך המפגש האמיתי, פנים אל פנים.

"מעבר לכך, מוזיאון ישראל מזמין את הזוגות הצעירים לבקר בתערוכות החדשות הרבות שנפתחו לא מכבר, באירועי הקיץ, בפסטיבל היין ובפעילויות הרבות והמגוונות. מהמוזיאון נמסר כי "נשמח לראות את הקהל הצעיר מבקר באופן קבוע במוסד התרבות החשוב בישראל ומן המוזיאונים האינצקלופדיים המובילים בעולם. מדי שנה מוצגות בו כ-25 תערוכות חדשות ואלה מלוות בפעילויות חינוך ואירועי תרבות. נשמח אם קהל הזוגות הצעירים יהפכו לאורחינו הקבועים".

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)



הסינמטק

מנוי זוגי מוזל, ערבי גמר של בתי הספר לקולנוע ופסטיבל בינלאומי

"סינמטק ירושלים מספק מענה לזוגות צעירים ירושלמים חובבי קולנוע איכותי, ויש כאלה לא מעט בעיר, ביניהם סטודנטים ובוגרים של בתי הספר לאמנויות בעיר כמו סם שפיגל, ניסן נתיב, התיאטרון החזותי ועוד", נמסר השבוע מהסינמטק. "הזוגות הצעירים יכולים לרכוש מנוי חופשי שנתי זוגי במחיר של 940 שקלים (במקום 590 ליחיד). המנויים מקבלים כניסה לפסטיבלים השונים במהלך השנה, כניסה למועדוני קולנוע ולמפגשי אקדמיה וקולנוע והקרנות של יבול קולנוע ישראלי חדש הכולל וידאו ארט, בצלאל בסינמטק וסרטים קצרים.

"בין אירועי הסינמטק הפונים לצעירים ניתן לציין למשל את מועדון הסרט המופרע – מפגשים סביב סרטים לא שגרתיים, ביניהם למשל מפגש בנושא קומדיות הריגול המצחיקות בעולם או הרצאות כמו זו לזכרו של הקומיקאי פורץ הדרך ג'רי לואיס.

"בין פעילויותיו הסינמטק מקרין סרטי גמר של בתי הספר לקולנוע בעיר, ובסיומה של כל שנה ניתן להגיע אליו לראות את היבול החדש של צעירים בוגרי בתי ספר לקולנוע, שעושים את צעדיהם הראשונים בתעשייה. כמו כן, ישנם גם פסטיבלים במהלך השנה המתאימים מאוד לקהל צעיר, כמו למשל פסטיבל האנימציה, שהתקיים לראשונה בסתיו האחרון וכלל הקרנות של מיטב הסרטים מפסטיבלים בנושא ברחבי העולם, כיתות אמן וסדנאות מיוחדות במגוון נושאים.

"בימים אלה מתקיים פסטיבל הקולנוע הבינלאומי המושך אליו הרבה זוגות צעירים הלוקחים חלק בהקרנות השונות ובאירועים המיוחדים. השנה השיק הפסטיבל לראשונה "פארקולנוע", פרויקט חוצות מיוחד בגן העצמאות: מתחם חדש וקיצי המיועד שמציע במחיר סמלי אירועים אטרקטיביים וכולל מתחמים שונים של הקרנות סרטים, מופעים של כוכבי היפ-הופ ישראלים, "קולנוע מים" המקרין סרטי קיץ לצופים היושבים בסירות בתוך בריכת ענק, סרט שילווה בתזמורת סימפונית חיה על הבמה, במה מרכזית עם הופעות ואירועי לילה, משאיות אוכל (פוד טראקס) ועוד. כמו כן, מקיים הפסטיבל בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב ללא תשלום ממיטב סרטי הפסטיבל. סרט הפתיחה והנעילה של הפסטיבל מתאימים מאוד לקהל הצעיר. זוגות צעירים חובבי קולנוע סקרנים מאוד גם לקראת הקרנת סרט הנעילה אותו ביים ווס אנדרסון, אחד מיוצרי הקולנוע המוערכים בעולם, האהוב מאוד על צעירים ברחבי הגלובוס".

הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)

הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)


תיאטרון ירושלים

סדרת מופעי סטנדאפ ופסטיבל סוף הקיץ

"בתיאטרון ירושלים יתארחו בזמן הקרוב מופעי סטנד אפ המושכים אליהם קהל צעיר הכולל גם זוגות צעירים שמגיעים לדייט מצחיק, העוסק בהומור בנושאים הנוגעים להם. בין המציגים בתיאטרון: אורנה בנאי, שלישיית מה קשור, אדיר מילר, עדי אשכנזי, נדב אבוקסיס, ישראל קטורזה, ליטל שוורץ, קובי מימון ורבים אחרים", נמסר מהתיאטרון. "באוגוסט יגיע להופיע יעקב כהן, שמרחיב הפעם את הנושאים בהם הוא עוסק. על הפרק – חתונה, ילדים וחיי נישואין.

"בסתיו צפויים להגיע מופעים נוספים, בהם של רשף לוי בסטנד אפ בו הוא משתף את הקהל במה עושים לנו הנישואין, איך זה להיות אבא צעיר לשבעה ילדים ומה קרה להרגלי הלבוש שלו שנייה אחרי החתונה. גם יעל לווינטל תגיע למופע יחיד בו היא עוסקת ב"חיים על פי יעל", במציאות בה אישה היא בת זוג, וגם אם, מפיקה, נהגת, מבשלת, מפרנסת, שחקנית, קבלנית ואפילו קואצ'רית – כשאין ברירה.

"בסתיו יגיעו למופע זוגי גם יונה אליאן וששי קשת עם המופע "עדיין נשואים". לאחר 45 שנות נישואין, הם עולים במופע הנושא את השאלה עמה נאלצים בני הזוג להתמודד כבר שנים רבות מול העיתונות והקהל ברחוב הישראלי. המופע עוסק בזוגיות ועמה רגעים מצחיקים, מביכים, כועסים, רומנטיים ומרגשים.

"אם כבר עוסקים במופע זוגי, בשבת הקרובה ניתן יהיה לציין את פוסט ט"ו באב עם מופע זוגי של חווה אלברשטיין ושלומי שבן. השניים מעלים מופע בעקבות מסע מוזיקלי משותף בעומק הרפרטואר של חוה כשהם צוללים לתוך השפע, דולים ממנו אוצרות, בודקים, מעבדים ובעיקר "מדברים מוזיקה".

"סדרת אירועים נוספת העוסקת בזוגיות ואהבה מזווית אחרת היא הסדרה "אומרים, אהבה יש בעולם. מה זאת אהבה?" שתתקיים בחורף הקרוב ובה המרצה לספרות בלהה בן אליהו תקרא בספרות העברית הקלאסית והעכשווית. במרכז הקורס יעמדו המתח שבין קירבה למרחק, היחס המורכב בין מחשבות לרגשות, החִיוּת, הצער והשמחה, התיקון והריפוי, הפלא והעומק הכרוכים בקשר האנושי ובאהבה – כפי שהם מתגלים ביצירות הספרותיות המגוונות.

"עוד לפני כן, בסוף הקיץ, יתקיים אחד מאירועי המקור של התיאטרון הפונה לקהל צעיר, "פסטיבל סוף הקיץ", פסטיבל רב-תחומי מקורי המתקיים ברחבת התיאטרון, תחת כיפת השמים מדי חודש אוגוסט. שלושה ימים של יצירה מקורית בהשתתפות אמנים ישראלים ובינלאומיים, המבטאים את השיח העכשווי בין אמנויות. כל יום מימי הפסטיבל מחולק לשני מופעים: מופע לפני השקיעה בשעה 17:00, המיועד לילדים ולמשפחות, ומופע אחרי שקיעה בשעה 21:30, המיועד לקהל שוחר תרבות ויצירה.

תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)


הגן הבוטני

טיול זוגי רומנטי, האב לקיימות עירונית ופעילות לכל המשפחה בממלכת פליימוביל

מהגן הבוטני נמסר: "הגן הבוטני הוא אחד המקומות הרומנטיים בירושלים לבילוי של אחר הצהריים, למנוחה על הדשא או לטיול זוגי בעקבות הצמחים הנדירים שבו. הגן משתרע על פני 150 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם.

"אם אתם צעירים תפרנים שלא כל כך יכולים לטוס לחו"ל כרגע, תשמחו אולי לדעת שבגן הבוטני מספרים כי הטיול בין החלקות השונות בגן דומה לטיול בין אזורים גיאוגרפיים שונים, וזאת בגלל ארגונו המיוחד של הגן. כשאתם עוברים בין החלקות השונות אתם עוברים בין נופי היבשות השונות וצופים בכל פעם בנופי הצומח המיוחדים לאותה היבשת.

"הגן הבוטני מושך אליו גם צעירים בעלי מודעות חברתית וסביתית סביב "האביטוס", ההאב של הגן הבוטני לקיימות עירונית. החזון סביב ההאב הוא להוות מנוע שיהפוך את ירושלים למודל בינלאומי של עיר בת קיימא שמקדמת מגוון אנושי וכן מגוון אקולוגי עירוני. ההאב מהווה מרכז יוצר ותומך לעשרות ארגונים ויזמים בתחום הסביבה והקיימות בעיר. כחלק מכך הם פונים לצעירים וצעירות בגילאי 30-20 לתוכנית שנקראת הבוסתן, פרי שיתוף פעולה של הישיבה החילונית בירושלים וההאב לקיימות עירונית בגן הבוטני, המחברת בין ירושלים וקיימות, רוח ואדמה, התחדשות עירונית ושורשים עתיקים. התכנית בת חודש ומיועדת לצעירים וצעירות המעוניינים להעמיק בלימודים בקבוצה תוך התנסות מעשית והיכרות עם עשייה עירונית ויהדות מתחדשת.

"למשפחות צעירות עם ילדים מציע הגן מענה לפעילויות בחופש עם 'ממלכת פליימוביל בגן הבוטני', האטרקציה הקיצית של הגן הבוטני, שתימשך עד לסוף אוגוסט. האטרקציה כוללת עשר 10 תחנות של פליימוביל עם ספינת פיראטיים ענקית , מכונית כיבוי אש אמיתית, תחנת חלל במאדים, תחנת משטרה עם רכבי משטרה, ועוד. בנוסף, שבע תחנות של חקר הטבע והסביבה הכולל אזור משחקי מים אזור קרקע המזמין ילדים לשחק, לחפור, לנפות ולחקור סוגי קרקעות ועוד. לחובבי הספורט האתגרי מציע הגן שמונה תחנות של שייקחו את הילדים גבוה עם מסלולי מכשולים, אומגה, מתקני נדנוד קירות טיפוס ועוד".

הגן הבוטני (צילום: יעל כהן)

הגן הבוטני (צילום: יעל כהן)


בית הנסן

בית קפה-בר, סיורים זוגיים ואירועים עבור הקהילה היצירתית

"בבית הנסן, המרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה הממוקם בשכונת טלביה מתקיימים אירועים שונים המתאימים לצעירים וזוגות, כאשר הבונוס הוא שרובם ללא תשלום", נמסר השבוע מבית הנסן. "אחד המקומות המתאימים לבילוי עבור צעירים הוא בית הקפה-בר החדש מבית ״משק עפאים״, שממוקם בדיר ההיסטורי שהיה לא פעיל במשך שנים ושופץ לאחרונה. במקום אפשר לעשות דייטים זוגיים על בירה צוננת ולצפות בהופעות המתקיימות במקום. בנוסף, ניתן לערוך פיקניק בגינת בית הנסן עם האוכל של מסעדת ״משק עפאים״.

"בבית הנסן מתקיימים הרצאות חודשיות באנגלית עבור הקהילה היצירתית הצעירה בירושלים, תחת הכותרת "CreativeMornings". כל אירוע עוסק בנושא אחר וכולל הרצאה קצרה וארוחת בוקר טעימה. נושא המפגש הקרוב, שיתקיים היום (שישי, 27.7, בשעה 10:00) הוא Intention.

"אירוע נוסף המתאים לצעירים הוא המופע המוזיקלי "Well tempered femmes", מופע בהשראת קונצרטי הסלון הווינאי, בהם המוזיקה היתה אירוע חברתי, החושף את הקהל למגוון מוזיקלי עשיר ומגוון. אן אליזבת בסולו מוסיקלי תיאטרלי פורשת את עולמה בשירה חיה ובליווי מסך ודימויים חזותיים מקוריים. המופעים יתקיימו ביום רביעי, 8.8 בשעה 20:00, וביום שישי, 10.8, ב-14:00. הכניסה חופשית בהרשמה מראש.

"עוד פעילות מעניינת המיועדת לקהל הצעיר בעיר היא הסיור "מבית המצורעים לבית של יוצרים", סיורים מודרכים בתיאום מראש על ההיסטוריה המרתקת של הבית מימיו כבית מחסה פרוטסטנטי לחולי צרעת, עבור בתקופת פעילותו כבית חולים ממשלתי על שם הנסן ועד לסגירתו ופתיחתו מחדש כמרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה. הסיור עובר ברחבי המתחם רחב הידיים, כולל הדיר והמכבסה, מגדלי השירותים, מבנה ההוספיס ובית הרופא לשעבר, ומציע הצצה לשגרת יומם של המטופלים והמטפלים שדרו בו.

"כמו כן אנו ממליצים לזוגות צעירים לבקר במגדל הממוקם בגינת בית הנסן, פרי יצירתו של האדריכל הצ'כי הידוע מרטין רייניש, שמאחוריו שורה של יצירות אדריכליות מפורסמות ומוערכות כגון "הסנז׳ה", שהוקם בנקודה הגבוהה ביותר בצ׳כיה ו"אניית המעבורת של גוליבר", שממוקמת במרכז לאמנות עכשוויות בפראג. המגדל פתוח למבקרים מדי יום וניתן להגיע באופן עצמאי להתפעל מהיצירה הארכיטקטונית ומהתצפית המרהיבה על האזור".

בית הנסן (צילום: יח''צ)

בית הנסן (צילום: יח"צ)


בית שמואל

הצגות לכל המשפחה, מופעי סטנדאפ לצעירים והפלוס הגדול – פתוח בסופ"ש

"לבית שמואל מגיעים הרבה זוגות צעירים בעיקר למופעי הסטנד אפ הרבים שמתקיימים בו במהלך כל השנה. מטבעם, מופעי הסטנד אפ, מושכים אליהם בעיקר קהל ירושלמי צעיר, שמגיע למקום כדי לצפות במיטב האמנים בארץ", כך נמסר השבוע מבית שמואל. "בין הקומיקאים שיופיעו בחודש הקרוב ניתן למצוא שמות מובילים כמו שחר חסון, אורי חזקיה, נאור ציון, רביטל ויטלזון יעקבס ומני עוזרי. במוצאי שבת הקרובה יופיע במקום אסף יצחקי, סטנדאפיסט מקורי עם חוש הומור ייחודי. מחיר כרטיס דרך האתר הוא 70 שקלים, לא יקר במיוחד ביחס למופעי סטנד אפ גדולים. מחירי מופעי הסטנד אפ נוחים ולחלקם ניתן למצוא כרטיסים מוזלים דרך אתר בית שמואל, עובדה שמושכת קהל צעיר שיכול לעמוד בכך.

"בנוסף, אולם הירש בבית שמואל פתוח בערבי שישי ובשבת כך שניתן ליהנות ממגוון הופעות סטנד-אפ בירושלים גם במהלך סופי השבוע. פלוס נוסף למשפחות צעירות הוא ימי שבת בבוקר, אז ניתן להגיע למקום ולצפות בהצגות ילדים. בנוסף, בגלריה לאמנות של בית שמואל ניתן להתרשם מתערוכות מתחלפות של אמנים שונים.

"כמו כן, בבית שמואל פועל מלון שמושך אליו לא מעט קהל צעיר ומשפחות צעירות בשל מיקומו האטרקטיבי והמחירים הנוחים. ישנם במקום גם חדרי הארחה מחודשים המתאימים למפגשים חברתיים ומשפחתיים לתפוסה של עד שישה אורחים בחדר ומתאימים לקבוצות נוער וסטודנטים.

"מעבר לכל זאת, לבית שמואל מגיעים זוגות צעירים ירושלמים באחד הימים המשמעותיים בחייהם – במקום ישנו אולם אירועים מחופה זכוכית עם נוף פנוראמי המשקיף למגדל דוד וחומות העיר העתיקה וזוגות צעירים רבים בוחרים להתחתן שם ולערוך שבתות חתן".

מנכ"ל בית שמואל בועז בן חיים מוסיף: "בית שמואל כמרכז תרבות מציע מגוון אפשרויות בילוי לקהלים בכל הגילאים וביניהם גם לזוגות צעירים. החל ממופעי סטנד-אפ של מיטב האמנים בארץ, הצגות, מופעי מוזיקה ומחול, תערוכות וגם חדרי אירוח במלון שלנו במחירים נוחים ואטרקטיביים. גם משפחות צעירות יכולות למצוא אצלנו פעילויות פנאי כגון הצגות ילדים בימי שבת בבוקר וסדנאות משחק והכל בלב ליבה של העיר, מול חומות העיר העתיקה ונוף עוצר נשימה".

בית שמואל (צילום: מגד גוזני)

בית שמואל (צילום: מגד גוזני)


תיאטרון האינקובטור

הטבות 1+1 וקידום היצירה הצעירה בעיר

"האופי של ההופעות בתיאטרון האינקובטור מושך קהל צעיר שלא מבקר בתיאטרון דרך קבע – ואותו אנחנו דואגים לפנק. בין היתר מפיקים מופעים מיוחדים לזוגות הצעירים כמו "בוז'ולה! ספיישל ט"ו באב", מופע שכולו צחוק וסאטירה שהתקיים בערב ט"ו באב", נמסר מהאינקובטור. "בנוסף, ישנן הטבות 1+1 על כרטיסים למופעים שונים במהלך השנה. את ההטבות הללו אפשר למצוא בערוצי פרסום שונים ומגוונים: אפשר להגיע אליהם דרך מועדון החברים של התיאטרון הנקרא אינקופרנד, בעמודי סטודנטים שונים, דרך מפיצי כרטיסים של התיאטרון וגם בניוזלטר של התיאטרון ושל פואטרי סלאם ישראל".

"במהלך השנה אפשר למצוא הרבה הטבות שלנו. ההרשמה למועדון הלקוחות שלנו – אינקופרנד היא חינמית ואפשר בכל רגע נתון לצאת מבלי שהדבר כרוך בתשלום", מציינת אסתר עמירה, רכזת השיווק של התיאטרון, "ההטבות שלנו מדברות לכולם אבל רוב הקהל שלנו הם צעירים אז הם אלה שעושים בהם הכי הרבה שימוש, כאשר 1 פלוס 1 הוא קלאסי עבור זוגות צעירים.

"אנו מוציאים קוד הטבה מיוחד ושולחים אותו לחברי המועדון שלנו. יש גם הטבות של 50 אחוז על כרטיס או מחיר נמוך. במהלך השנה אם יש פרימרייה או הצגות חדשות אנחנו שולחים הטבות מיוחדות. יש לנו גם מנוי סטודנט במחיר זול במיוחד של 100 ש"ח לארבע הצגות בירושלים. התיאטרון שלנו מתמחה בקהל צעיר, ובהצגות שלנו אפשר לראות בעיקר אותם. הגילאים שניתן לראות לרוב אצלנו הם מ-18 פלוס עד סביב גילאי 35.

"התיאטרון שואף לקדם את כל היצירה והאמנות בירושלים. רוב השחקנים אצלנו הם שחקנים צעירים בוגרי בתי ספר למשחק בירושלים, שהתיאטרון מאפשר להם להישאר ולהשתקע בעיר עם משפחתם. אנחנו נותנים במה לשחקנים שמתקשים להיכנס לתיאטראות גדולים יותר יש חברה ממש מוכשרים. גם מי שלא מגיע מתחום של תרבות ותיאטרון מתחבר מאוד להצגות שלנו.

"התיאטרון, שמוגדר כתיאטרון רפרטוארי, מהווה בית ליצירה ירושלמית מקורית. זהו תיאטרון השואף להיות מחולל תרבות משמעותי בעיר ירושלים, וגורם אקטיבי בפיתוח צביונה כעיר בעלת תרבות צעירה ותוססת במהלך השנה כולה".


מוזיאון מגדל דוד

מופעים אור קוליים ומסיבות

לדברי אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד, "המוזיאון הוא ספוט מבוקש להצעות נישואין. אין מקום יותר רומנטי בירושלים ממגדל דוד. קודם כל, הוא המקום שמצטלם הכי טוב. הגג של המגדל הוא המקום המושלם להצעות נישואין בשקיעה, כי מצד אחד יש את ירושלים של זהב,  ומן הצד השני – השמיים הוורודים מעל העיר החדשה. אם מגיעים אחרי הצהריים אפשר הישאר פה גם לשעות החשיכה ולצפות במופע האור קולי החדש על דוד המלך. זה באמת שילוב טוב – אחר צהריים להצטלם בתצפית, לעשות סיור על החומות ולנשום את האוויר הקריר של ירושלים, ואז להמשיך ולגלוש לתוך המוזיאון הלילי".

ממגדל דוד נמסר כי "המוזיאון הלילי מציג שני מופעי לילה אור קוליים: החיזיון הלילי הוותיק המציג את סיפורה של ירושלים במציאות מדומה, בין השרידים הארכיאולוגיים של חצר המצודה; ומופע הלילה החדש על המלך דוד העוסקת בדמותו הסוערת של דוד בן ישי, שייסד את המלוכה בירושלים לפני 3,000 שנה. המופעים מתאימים מאוד לזוגות ומשפחות".

ליבר מוסיפה כי "במהלך השנה ישנם כמה מסורות של אירועים בולטים לצעירי העיר, ביניהם אפשר לציין את אירועי הסליחות. אנחנו עושים אירוע סליחות אחר, סליחות עם צ'ייסר עראק ואירוע שמתחבר לכל המסורות והעדות. מלבד זאת יש לנו את מסיבת פורים, שנחשבת לאחת המסיבות הטובות בעיר אם לא הטובה ביותר. כי באמת, לא צריך לדמיין כאן הרבה והמקום מוסיף הרבה אווירה פורימית ושמחה. עוד אירוע בולט לצעירים הוא 'פטישים בלילה' ביום העצמאות, אחד האירועים החזקים שמשלב תוכן צעיר, הופעות וגם מסיבה מדהימה. מלבד זאת יש את אירועי סוף השנה של בתי הספר לאמנות שלא התקיים השנה אך צפוי לחזור.

"לאחרונה נערכו גם הקרנות חגיגיות מהמונדיאל. ניתן היה להגיע בחינם, לשבת וליהנות. היה פה מגוון של צעירים מכל רחבי העיר: חרדים ליד חילונים וערבים. באמת, חגיגה שרק בירושלים אפשר לראות. מגדל דוד הפך את הגשר בין מזרח למערב למקום מאוד תוסס ושייך לעיר. לאט-לאט המגדל הולך ונעשה צעיר עם השנים, שזה באמת הישג".

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)

מוזיאון מגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר)


תיאטרון החאן

הפנינג למשפחות ומנויים מוזלים לזוגות צעירים

"תיאטרון החאן יצא באחרונה בקמפיין מנויים חדש תחת הסלוגן 'שתי אהבות במנוי אחד', כשבפרונט הוצבו הזוגות המנויים הירושלמים של התיאטרון, ביניהם היו זוגות צעירים שמנויים לתיאטרון שלוש שנים, ולצידם היו גם זוגות ותיקים הרבה יותר, שציינו לא פחות מ-42 שנה של מנוי לחאן", נמסר מהנהלת החאן.

"תיאטרון החאן מציע מנוי מיוחד עבור צעירים בגילאי 28-15, כאשר ישנה אפשרות למנוי יחיד או זוגי.  עבור מנוי זוגי של 4 כרטיסים ישלמו הצעירים 340 שקלים (במקום 610 שקלים); עבור 6 כרטיסים ישלמו הצעירים 480 שקלים (במקום 845 שקלים), ואף יקבלו זוג כרטיסים נוסף לחאן/לסינמטק); עבור מנוי זוגי של 8 כרטיסים ישלמו הצעירים 680 שקלים (במקום 1,140 שקלים), וגם כאן ניתנת מתנה של זוג כרטיסים נוסף להצגות החאן, או זוג כרטיסים לסינמטק.

"בנוסף ישנן פעילויות שעשויות לסייע לצעירים הנמנים עם בוגרי בתי הספר הגבוהים לאמנויות להישאר בער: בשבוע שעבר פורסם קול קורא "כמעט מוחאן", פרויקט שמזמין יוצרים ירושלמים צעירים להגשים את חלומם ולהעלות על במת החאן את הרעיון עליו חלמו תמיד. זהו שיתוף פעולה של החאן בשיתוף "ברנז'ה" והמחלקה לתיאטרון בעיריית ירושלים, שיביא לבחירת כמה רעיונות ויוצרים שיזכו לליווי אמנותי מתמשך, חללי עבודה לחזרות ובעיקר במה לבדיקת החומרים בתיאטרון החאן. במסגרת זו, אחת לחודש תוצגנה באולם הקטן של החאן בין שלוש לארבע יצירות בשלביה השונים. כאשר בכל אחת מהן יהיו לא יותר מארבעה משתתפים. לפי הצבעת הקהל, ייקבעו הקטעים שאותם ימשיכו היוצרים לפתח. הקבוצות האחרות יגיעו עם רעיון חדש למופע הבא. היוצרים עם הרעיונות שייבחרו, יוזמנו לפגישת עבודה והיכרות בחאן בסוף חודש אוגוסט 2018.

"עוד בפעילויות לזוגות צעירים ומשפחות בעיר: רגע לפני שמסתיימות חגיגות ה-50 לתיאטרון הוחלט לקיים אירוע עבור קהל צעיר במיוחד, שלא נמנה על הקהל הקבוע של התיאטרון – הילדים. בראשית חודש אוגוסט יתקיים לראשונה פסטיבל הצגות ילדים בתיאטרון החאן, תחת השם "משחק ילדים". זאת כחלק מהכוונה לקרב קהלים חדשים למוסד הוותיק, לתת מענה תרבותי למשפחות צעירות ולחנך את הדור הצעיר לאהבת התיאטרון. כרטיסים לפסטיבל יימכרו במחירים המתחילים ב-30 שקלים ובמקביל ייערך הפנינג ענק שיכלול פעילויות וסדנאות, אוכל ומסיבת משפחות".

החאן (צילום: יעל אנגלהרט)

החאן (צילום: יעל אנגלהרט)


בית אבי חי

קבלות שבת, תוכנית צעירים ופסטיבל האותיות 'שלום כיתה א'

"בבית אבי חי נקיים היום, בצהרי ט"ו באב, קבלת שבת מיוחדת הנערכת במסגרת פסטיבל 7 שהתקיים בבית אבי חי במהלך השבוע כולו, והוקדש בכל יום לעשור אחר. קבלת השבת המיוחדת לט"ו באב תתמקד בשנות ה-2000 ותעסוק בפיוטים מהמסורת היהודית ששטפו את הרדיו והתחברו לצליל ישן-חדש", נמסר מבית אבי חי. "בקבלת השבת, המתאימה לזוגות צעירים, ישתתפו "דיוואן הלב", קובי אפללו, לאה שבת, הרב מישאל ציון וד"ר מלילה הלנר אשד. ביום ראשון יתקיים האירוע האחרון בפסטיבל המתרכז בשנים 2010 והלאה, ובהן התרבות המזרחית הגיעה למרכז הבמה ושינתה את השיח דרך מוזיקה, תיאטרון ספרות וקולנוע. את האירוע עורך ומנחה אופיר טובול ומשתתפים בו תזמורת פירקת אלנור למוזיקה קלאסית מזרחית, שי צברי, שיר ראובן, מרים גולן, אלי אליהו ונטלי פרץ.

"אירוע נוסף המתקיים בקרוב ופונה לצעירים הוא העונה החדשה של הסדרה "סיפורים במונו", בהנחיית יואב קוטנר. כאשר במפגש הבא המתקיים ב-8.8 יארח קוטנר את שלומי שבן.

"זוגות צעירים ירושלמים שכבר מגדלים ילדים שעולים לכיתה א' יוכלו לקחת אותם בסוף הקיץ לפסטיבל האותיות "שלום כיתה א'" שיתקיים בין 28 ל-30 באוגוסט. הפסטיבל יכלול יריד פעילויות, מופע סיפור, מופע ליצנות וסדנת יצירה.

"ישנה גם פנייה לקהל צעיר עם תכניות הצעירים של בית אבי חי המציעות חוויית לימוד מעמיקה ופנימית בתחומי ההגות היהודית, הפסיכולוגיה והספרות. החל מבית מדרש ייעודי לרוח חודש אלול, בית מדרש שנתי, מפגש של טקסטים, רעיונות ומילים ועד לסדנאות כתיבה. התכניות הללו מתאימות לצעירים מגילאי 24 ומעלה. ביניהם התכנית הקרובה זמן אלול שתחל באוגוסט המציעה בית מדרש ברוח החשיבה הקיומית, במתכונת של סדר ולימוד, ברוח ימי אלול, חווית לימוד משותפת, מעמיקה ופנימית, בתחומי ההגות היהודית, חסידות, קבלה, גמרא, פילוסופיה, תנ"ך ועוד.

"תוכנית נוספת היא "סאבטקסט" שתחל בסתיו, כאשר במוקד הלימוד יעמדו מושגי יסוד מוכרים מאוד וטעונים מאוד: אמת ושקר, ריב ופיוס. התכנית תעסוק בהם דרך המקרא, המשנה, התלמוד, הפסיכולוגיה, הספרות וגם דרך חדרי הלבה. המשותף למשתתפים הוא העניין בזהות האישית שלהם ובמפגשים שלהם עם בני אדם, רעיונות ומילים".

בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

בית אבי חי (צילום: שי גטסוף)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר