מוזיאון האסלאם, ההצגה עלי באבא ו-40 השודדים, ההצגה סיפורי ג'וחא (צילומים: יח"צ, נעם פיינר)
מוזיאון האסלאם, ההצגה עלי באבא ו-40 השודדים, ההצגה סיפורי ג'וחא (צילומים: יח"צ, נעם פיינר)

מוזיאון האסלאם: הצגות יומיות לילדים

בשלוש השבועות הקרובים יוצגו במוזיאון ההצגות סיפורי ג'וחא, עלי באבא ו-40 השודדים וסינבד של תיאטרון באלגינא

פורסם בתאריך: 2.8.18 12:46

המוזיאון לאמנות האסלאם יארח עד לסוף אוגוסט הצגות מיוחדות של תיאטרון "בלאגינא", בעקבות סיפורי אלף לילה ולילה. הדמויות סינבד המלח, עלי באבא ו–40 השודדים וג'וחא עומדים במרכזם של שלוש הצגות מקוריות מתחלפות (כל הצגה תוצג בשבוע אחר) ברחבי המוזיאון. לצד ההצגות יתקיימו סדנאות יצירה בשעות הפתיחה של המוזיאון, ברוח האסלאם.



"ההצגות מבוססות על דמויות מוכרות מהפולקלור המוסלמי", אומר גדי ויסברט, ממנהלי תיאטרון בלאגינא, שחקן ומי שכתב את ההצגות, "חלקן מספרות את הסיפור המוכר עצמו, כמו עלי בבא, ובחלקן ההצגה מספרת סיפור מקורי שקורה כמה שנים אחרי הסיפור שכולנו מכירים. בכל מקרה, בכל ההצגות יש מסר שאנחנו רוצים להעביר שקשור לתקופה שלנו, לכאן ועכשיו".

ההצגה עלי באבא ו-40 השודדים (צילום: נעם פיינר)

ההצגה עלי באבא ו-40 השודדים (צילום: נעם פיינר)

כך למשל, "ב'עלי בבא וארבעים השודדים', בניגוד לסיפור המקורי, כשעלי בבא מקבל את הזהב הוא מחלק אותו לעניים", מספר ויסברט, "ואצל ג'וחא יש מסר יפה הוא ממש למבוגרים. ג'וחא יוצא למסע ומשאיל את החמור הקדוש של הגורו שלו, והחמור מת בדרך. כשאנשים מגיעים לקבר הוא אומר שמדובר בקבר של גורו גדול והקבר הופך לאתר עליה לרגל. זו הצגה מצחיקה מאוד ויש בה גם מסר חזק. המסר של "סינבד המלח", ההצגה המקורית הכתובה כולה בחרוזים, היא לחיות את החלומות וללכת אחרי התשוקות והרצונות העמוקים שלנו".

תיאטרון בלאגינא הוא תיאטרון ירושלמי נודד הקיים כבר 11 שנה. הוא הוקם על ידי ויסברט יחד עם אביתר ליכטנשטט וערן קראוס, בוגרי ניסן נתיב בירושלים.

ההצגה סיפורי ג'וחא (צילום: נעם פיינר)

ההצגה סיפורי ג'וחא (צילום: נעם פיינר)

ההצגות, כאמור, יתחלפו כשבכל שבוע תוצג הצגה אחרת, כשבכל יום יתקיימו 4 הצגות (10:30, 11:30, 12:30, 13:30). בשבוע הקרוב, בימים ראשון עד חמישי תוצג ההצגה סיפורי ג'וחא. בשבוע שלאחר מכן, 16.8-12.8, עלי באבא ו-40 השודדים. שבוע לאחר מכן, 23.8-19.8, תועלה ההצגה סינבד המלח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר