ההרכב המוזיקלי אלהאם (צילום: ליאת שליט)
ההרכב המוזיקלי אלהאם (צילום: ליאת שליט)

מתחם התחנה: דו קיום מוזיקלי במזקקה

ביום שני הקרוב יגיעו לפאב המזקקה חברי ההרכב המוזיקלי אלהאם, שמורכב מנגנים יהודים וערבים שמבצעים מוזיקה מזרחית קלאסית

פורסם בתאריך: 12.8.18 10:18

ביום שני (13.8) תתקיים בפאב המזקקה במתחם התחנה הופעה של ההרכב אלהאם الهام, הרכב מוזיקלי המורכב מנגנים יהודים וערבים המבצעים מוזיקה מזרחית קלאסית. 'אלהאם' – השראה בערבית, הוא רעיון היסוד עליו הוקם ההרכב, הוא שם נרדף למונח 'טרב' طرب (Tarab) מושג חשוב ביותר בין מונחי המוזיקה הערבית הקלאסית, הוא מונח המציין עדנה, אצילות רוח, נחת, והשראה אמנותית.



ההרכב אלהאם הוא הרכב המבקש דרך חווית ה'טרב' לגשר על הגבולות והפערים שבין יהודים לערבים, מתוך אמונה שכל מאזין וכל מבצע יכול להבין במה מדובר בשעה שהמוזיקה הערבית הקלאסית מנוגנת.

ההרכב הוקם מתוך אהבת המוזיקה הערבית, על ידי נגנים שמבקשים לנגן ביחד ולבצע יצירות מתוך הרפטואר העשיר של המסורת הערבית הקלאסית. חברי ההרכב מגיעים מכל רחבי הארץ, ומקבוצות אוכלוסייה שונות לחלוטין, יחד עם זאת הם מבקשים לבחון את התופעה בה הנגינה ביחד, וביחוד הכבוד למסורת הערבית הקלאסית , מצליחות לגבור על השונות החברתית וליצור חוויה אחדותית של הרכב פעיל ויוצר.

אלהאם היא קבוצה הלומדת את יסודות התרבות המוסיקלית הערבית, תוך שהיא מבקשת לתת פרשנות משלה, דרך עיבודים מוזיקלים וביצועים ייחודיים לה. חברי ההרכב לומדים אחד מהשני יסודות מוסיקלים ותרבותיים וכל זה משמש לצורכי היצירה המוזיקלית של ההרכב.

בין היצירות שינוגנו במופע יהיו 'קיסת אלאמס', 'יא פאיתני ואנא רוחי מעק' ו'אנא ואנת ט'למנא אלחב' של אום כלת'ום, 'מוש פארקה מעי' של פיירוז ו'אירגע אלי' של נג'את אלצרירה. ההופעה תחל בשעה בשעה 21:30. מחיר כרטיס 40 – 50 ש"ח.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר