אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילומים: דור קדמי, גיתאי סיבר)
אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילומים: דור קדמי, גיתאי סיבר)

בית הנסן: פעילויות לכל המשפחה

הקרנות סרטים תחת כיפת השמיים, סדנאות יצירה, יריד מעצבים, הצגות ומופעי קרקס - מכל אלה ועוד תוכלו ליהנות החל מהיום ועד לשבת הבאה בבית הנסן

פורסם בתאריך: 27.8.18 09:14

שבוע שלם נותר עד לסיום החופש הגדול, ובבית הנסן מציעים מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה, ביניהן הקרנות סרטים תחת כיפת השמיים, סיורים, הרצאות, יריד מעצבים, הצגות, מופעי קרקס, סדנאות והופעות חיות.



במסגרת אירועי סוף הקיץ של בית הנסן, ייהנו הילדים מסדנאות יצירה כמו סדנאות עיצוב בבוץ והכנת עציץ מקרמה, אותן תעביר קבוצת ״נחלתה״; סדנת גינה ביתית וסדנת עיצוב קפסולות עציץ, אותן תעביר האקדמיה לגידול ביתי; סדנת בנייה בקרטון וסדנת עיצוב תיקים, אותן ינחה מיזם ״Pico״; וכן יתקיימו שלל פעילויות יצירה לקטנטנים בחצר בית הנסן. במסגרת האירועים יתקיימו מופעי קרקס הכוללים מופע להטוטנות וכן הצגות של תיאטרון הקרון – ״האוסף הכי הכי״ ו״מעיל הפלאים״.

"סוף הקיץ זו התקופה שבה ההורים הכי נואשים, והאירועים יכולים לתת להם קצת אוויר", אומרת חן גזית, מנהלת בית הנסן, "הנושא שלנו השנה, אשר מקיף את כל האירועים, הוא טבע עירוני. יש לכך שתי סיבות עיקריות: יש לנו גינה מדהימה שהיתה משק אוטרקי, ובנוסף בית הנסן הוא מעין נווה מדבר באמצע העיר, שיש בו טבע שניתן להגדירו כאורגני. יש פה גינה שהיא גינה לשימור, כאשר אנו לא מבצעים בה שום התערבויות מלבד טיפוח. ניסינו לקשור את כל האירועים כך שכמעט כולם יהיו בהקשר הזה. בנוסף לכך, הכל בתמה של בית הנסן, שהוא מרכז עיצוב מדיה וטכנולוגיה. רוב האירועים שלנו קשורים לעיצוב כמעט באפן מוחלט. גם כשאנו מארחים קבוצה שמכינה פריטים מחומרים טבעיים כמו בוץ או חוטי מקרמה, הכל על טהרת העיצוב".

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: גיתאי סיבר)

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: גיתאי סיבר)

אירוע נוסף שיתקיים זו הפעם החמישית במקום הוא יריד המעצבים פרימוורה. היריד, שהוקם במטרה לקדם מעצבים מקומיים צעירים ולחשוף את תוצריהם בפני הקהל, כולל שפע של דוכני מעצבים ומעצבות מרחבי הארץ בתחום ההום סטיילינג והאקססוריז. לצד היריד תפעל חנות למוצרי פרינט וכן יתקיימו מגוון סדנאות מתחום העיצוב.

"מה שמיוחד השנה הוא שהחגים יוצאים קרוב לסיום החופש ולכן חיברנו שני אירועים קרובים: 'קיץ בהנסן' ויריד פרימוורה המסיים אותו", מסבירה גזית, "כך שביריד מתקיימות מכירות לקראת החג ואנשים יכולים לבוא ולקנות מתנות למשפחה. ביריד ייקחו בכך חלק מעצבים ירושלמים ומכל הארץ, ויש חנות של פרינט שתפעל כל הקיץ לצד תערוכה, בה נמכרים מיני סוגים של מוצרים על טהרת הפרינט, שנעשה בשיטות מיוחדות".

בנוסף, יתקיימו גם הרצאות. הסופר מאיר שלו יגיע להרצות על ספרו ״גינת בר״ על הצמחים, בעלי החיים, הסיפורים והמחשבות שמתרחשים בגינת הבר שהוא מגדל בביתו בעמק יזרעאל. כמו כן, תתקיים ההרצאה ״החיטה צומחת שוב״ של ביזי גולדברג. גולדברג הוא מייסד שותף במיזם ״ארץ חיטה״ – פרויקט הממוקד בהצלה, החזרה, וחקר של זנים ומינים מסורתיים של חיטה שגדלו באזורינו לפני מאה שנה.

"ההרצאה של מאיר שלו על הספר שלו תהיה מדהימה", אומרת גזית בהתלהבות, "הוא אפילו כתב על הגינה בטור שלו והזכיר את בית הנסן, וזו היתה הפתעה עבורנו. ההרצאה שלו צפויה להיות מלאה. כאשר ישנם עוד אירועים שאנחנו צופים שיהיו מלאים, כמו למשל המופע הקרוב של דניאלה ספקטור וחלק מהקרנות הסרטים. מומלץ להירשם מראש לאירועים השונים, כאשר מי שמנוי לניוזלטר שלנו יכול דעת מראש על ההרשמה".

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: דור קדמי)

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: דור קדמי)

יש לציין כי אתמול (חמישי, 23.8) התקיים מופע של מתי כספי אשר פתח את אירועי קיץ בהנסן. המופע הבא יהיה מופע סולו אקוסטי של הזמרת דניאלה ספקטור שיתקיים בחמישי הקרוב (30.8). יום לאחר מכן, בשישי (31.8), תתקיים הופעה של הזמרת והמפיקה אקו, וכן מסיבה בניצוחם של די ג׳יי אסף כהן ודי ג'יי שני רכס.

במקום יתקיימו גם סיורים מודרכים על ההיסטוריה של בית הנסן מימיו כבית מחסה פרוטסטנטי לחולי צרעת, סיורים בהדרכת האקדמיה לגידול ביתי יערכו סיור מודרך שיעסוק בצמחייה אשר נשתלה בתקופת בית המצורעים, השמירה על המאזן האקולוגי בגינה, חקלאות בת קיימא ושילובה עם טכנולוגיות של ימינו.

"אנחנו מקבלים הרבה פניות בנושא של הסיורים", אומרת גזית, "ושואלים אותנו למה אין עוד סיורים היסטוריים, כי יש לנו בדרך כלל סיורים בתשלום רק עם קבוצות. הפעם יש לנו סיורים היסטוריים לקהל הרחב ויצרנו סיור מיוחד בגינה בחיפוש אחר הצמחים שהיו כאן וכאלה שנותרו היום. זו הפעם ראשונה שאנחנו מוציאים סיור כזה".

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: דור קדמי)

אירועי הקיץ בבית הנסן בשנה שעברה (צילום: דור קדמי)

במסגרת האירועים יוקרנו תחת כיפת השמיים בגינת בית הנסן סרטים לילדים בהם: ״אנני״, ״מטילדה״, ״הלקחנים״, ״הגוניס״, ״קרוליין ודלת הקסמים״ ו״משחקי הגמדים״. בנוסף תתקיים הקרנת הסרט הישראלי ״מכתוב״, אותו יצרו חנן סביון וגיא עמיר.

הכניסה חופשית לכל האירועים מלבד הסדנאות של פרימוורה וסדנת עיצוב תיקים. חלקם על בסיס מקום פנוי, וחלק מהפעילויות בהרשמה מראש.

קיץ בבית הנסן. ו'-שבת, 1.9-24.8. בית הנסן. הכניסה חופשית.

דוכני המעצבים של פרימוורה. ה', 30.8, 21:00-16:00, ו', 31.8, 15:00-10:00. בית הנסן. (חנות הפופ אפ למוצרי פרינט תפעל עד ליום שבת, 1.9).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר