מתוך המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (צילומים: אריאל וייס)
מתוך המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (צילומים: אריאל וייס)

ז'ראר בכר: מופע אופרה לשירה אמנותית

המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי החל כבר בשבוע שעבר, ויגיע לשיאו במופע שיעלה בז'ראר בכר

פורסם בתאריך: 30.8.18 15:27

קיץ של אופרה בירושלים: המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (IMVAJ) מתקיים בימים אלו בעיר, זו השנה השנייה ברציפות. סדנת הלימוד של המאסטרקלאס החלה כבר בשבוע שעבר (ב-19.8), בשבועיים של חזרות ושל שיעורים ובהשתתפות מיטב המורים מהארץ ומחו"ל – מסרביה, מגרמניה ומרוסיה. היא תסתיים בשני שיאים מסקרנים – שני מופעים שיתקיימו האחד במרכז ז'ראר בכר ובתל אביב, 'העטלף' של יוהאן שטראוס ו'הידינק משוגע' של אייל באט.



הפעילות המרכזית של ה‑IMVAJ מתקיימת בכל שנה בתקופת חופשת הקיץ, ונמשכת בין שבועיים לשלושה שבועות. במסגרת המיזם נבחרים מדי שנה כ‑35 מוזיקאים צעירים מצטיינים, מהארץ ומהעולם, אשר מקבלים במהלך המאסטרקלאס כלים משמעותיים לפיתוח הקריירה שלהם.

במסגרת כיתות האמן הם עוברים שיעורים פרטניים (שיעורי פיתוח קול, דרמה, תנועה וליווי פסנתר), שיעורי העשרה והכוונה מקצועית, ויוצרים קשרים עם עמיתים מכל העולם. ההופעות, שעליהן נספר בהמשך, הן גולת הכותרת מבחינת המשתתפים: היכולת להשתתף בהפקת אופרה בבכורה עולמית או מקומית, לצד אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, היא הזדמנות פז להיחשף וללמוד. נוסף על כך, בוגרי המאסטרקלאס זוכים למלגות, לחשיפה ולחוזים בארץ ובעולם.

מתוך המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (צילום: אריאל וייס)

מתוך המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (צילום: אריאל וייס)

הסיפור שמאחורי האירוע יוצא הדופן הזה, מיוחד לא פחות: היוזם שלו הוא יוסף ז'מבוקי, ניצול שואה – השורד החי האחרון ממחנה הריכוז בבלגרד. יוסף החליף את שמו לשם מצילו בשלב מאוחר יותר בחייו, וכאות הוקרה למצילו החל את הפרויקט הזה, ואף קרא לו על שמו – למען להנצחת שמו הטוב. המיזם פועל בירושלים במטרה ששורדי השואה יוכלו ליהנות מפעילויות תרבותיות ולקחת בהן חלק. בפועל, האמנים הצעירים המשתתפים בפרויקט מקיימים פעילויות משותפות עם דור הקשישים המגיעים לכיתות האמן, כולל כיתת אמן עם מלכת הזמר העברי נעמי פולני, שנועדה לחזק את הקשר הבין-דורי בין שורדי השואה לבין משתתפי המאסטרקלאס. במסגרת המיזם מוזמנים שורדי שואה לקחת חלק ולצפות בפעילויות השונות ללא תשלום.

לאורך השבועיים האחרונים התקיימו, כאמור, חזרות, סדנאות ושיעורים במסגרת המאסטרקלאס הבינלאומי, ובהם השתתפו המורים פרופסור תמר רחום, פרופסור ילנה ולאכוביץ מסרביה, המנצח סטפן זקיץ מסרביה, מאסטרו עדי בר, פרופסור קלאודיה אדר מגרמניה, רונה ישראל קולת אלכסנדר פון הונדנברג ניקוליץ מסרביה.

השיעורים היו פתוחים לקהל הרחב, ובשעות הערב התקיימו כיתות אומן, בשעה 20:00 באולם בית המוזיקה של חוות הנוער הציוני.

מתוך המאסטרקלאס הבינלאומי לשירה אמנותית ע"ש ז׳מבוקי ירושלים (צילום: אריאל וייס)

האירועים האלו מתכנסים לשני מופעים ייחודיים שיועלו במסגרת המאסטרקלאס – 'הידינק משוגע' מאת אייל באט, עיבוד מוזיקלי ללִברית של צפריר קולת, המבוססת על סיפורי רבי נחמן מברסלב. מדובר בבכורה עולמית ליצירה שנכתבה במיוחד למאסטרקלאס הבינלאומי, ותועלה בבימויו של יוסי יזרעאלי פעמיים – ביום שישי, 31.8, בקונסרבטוריון שטריקר בתל אביב בשעה 12:00, וביום ראשון, 2.9, באולם ליאו מודל שבמרכז ז'ראר בכר בירושלים, בשעה 20:00. האופרה תועלה פעמיים בניצוחו של גדיאל דומברובנר, בליווי פסנתר.

מופע נוסף, מסקרן לא פחות, שיועלה במסגרת האירוע הוא 'העטלף' של יוהאן שטראוס. זוהי אחת האופרטות המוכרות והאהובות בעולם, שתועלה בגרסת הבימוי של אלכסנדר ניקוליץ פון הונדנברג ותבוצע על ידי התזמורת הסימפונית אשדוד. מופע אחד יתקיים ביום שבת, 1.9, באולם ליאו מודל במרכז ז'ראר בכר בשעה 21:00, בניצוחו של סטפן זקיץ' בליווי פסנתר; מופע נוסף יתקיים ביום שני, 3.9, באולם רקאנטי במוזיאון תל אביב בשעה 20:00, בניצוחו של ברק טל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר