מתוך פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' (צילום: נטשה שחנס, מיכל מזוז)
מתוך פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' (צילום: נטשה שחנס, מיכל מזוז)

שוק מחנה יהודה: פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' חוזר

הפסטיבל, שיחל ביום ראשון, יתקיים זו השנה החמישית במתחם השוק ובבית אליאנס ויציע שלל סדנאות שיחות בברים ובבתי קפה בשוק ומופעים בבית אליאנס

פורסם בתאריך: 6.10.18 18:38

תשעה כוריאוגרפים ישראלים, חמישה כוריאוגרפים אורחים, עשר בכורות, שלל סדנאות וסדרה של שיחות – כל זה יהיה חלק מפסטיבל המחול 'מיפו עד אגריפס' שיתקיים במתחם שוק מחנה יהודה ובבית אליאנס החל מיום ראשון הקרוב (7.10) ועד יום חמישי (11.10).



פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' הוא יוזמה מיוחדת של קבוצת ק.ט.מ.ו.ן, בניהולו האמנותי של אלעד שכטר, המפגישה בפעם החמישית בין שוק מחנה יהודה לבין יצירות מחול, וממשיכה להעמיק במפגש בין גוף למקום. השנה מקבל הפסטיבל 'טוויסט', בדמות שני חלקים שמהם הוא יורכב.

בחלקו הראשון של הפסטיבל יוצגו יצירות בכורה של כוריאוגרפים ורקדנים מרחבי הארץ, בשיתוף אמנים ירושלמים ובעלי עסקים בשוק מחנה יהודה. היצירות יחשפו בפני הקהל הרחב עשר עבודות מחול בבכורה מיוחדת לפסטיבל, שיוצגו במשך יומיים בברים ובבתי קפה בשוק. מדובר ב-30 מופעים שיוצגו בשלושה סבבים בין 19:30 ל-23:00. בכל אחד מערבי הפסטיבל יופיעו אמנים שונים, וכל צופה יוכל לבחור מסלול ייחודי משלו. חמישה בתי עסק שונים יארחו בכל אחד משני הערבים את יצירות המחול, שנוצרו במיוחד עבורם. החלק הזה יתקיים בימים ראשון ושני (8.10-7.10).

בחלקו השני של הפסטיבל, בימים שלישי עד חמישי, יתקיים מרחב פתוח למחול לוקאלי בבית אליאנס – בית לקהילות יוצרות. אלו יהיו שלושה ימים של שיחות, של סדנאות, של מפגשים ושל מופעים אורחים מחו"ל, הקשורים ישירות למפגש בין גוף למקום. בימים האלה יופיעו כוריאוגרפים מקנדה, מארצות הברית ומבלגיה, וכל ההתרחשות תתקיים תחת כיפת השמיים, בפטיו הפתוח של בית אליאנס.

אלעד שכטר, המנהל האומנותי של הפסטיבל, יוצר עבודות מחול מאז שנת 2009, ובשנת 2012 הוא הקים את קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן. עבודותיו הוצגו עשרות פעמים בארץ ובחו"ל, וזכו לשבחים רבים. שכטר עצמו זכה במדליית הכסף בתחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית שהתקיימה בבייג'ינג ביולי 2011.

שכטר הוא בוגר 'התיכון לאומנויות ירושלים'. הוא שירת בתיאטרון צה"ל ורקד בלהקות שונות, ביניהן 'Sensedance NYC', להקת המחול הקיבוצית, 'Charleroi Danses Brussels', ו'ורטיגו ודה דה דאנס', ועבד עם הכוריאוגרפים אודליה קופרברג וסהר עזימי. בשנת 2009 הקים וניהל את להקת 'ורטיגו הצעירה', שעבדה לצד הלהקה הבוגרת של 'ורטיגו'.

קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן היא גוף תרבותי צעיר שמקיים דיאלוג מתמשך עם הקהל הירושלמי על כל גווניו, וכן עם קהלים שונים בעולם כולו. במרכז החזון של הקבוצה עומדת ההנחה כי מחול, כשפה על-תרבותית, יכול לעזור לגשר ולקשר בין תרבויות שונות, ולאפשר חוויה עוצמתית מאחדת לאנשים מרקעים שונים. ק.ט.מ.ו.ן משתמשת בייחודיות של העיר, בהשראה הרבה שהיא מעניקה ליושביה ובכוחות אומנותיים ירושלמיים מקומיים, על מנת לספק לקבוצות השונות המרכיבות את הפסיפס של אוכלוסיית ירושלים אומנות טובה ואיכותית.

"הפסטיבל מהווה חולייה מקשרת בין תרבויות שונות בירושלים – באמצעות שפת הגוף העל-תרבותית", אומרים המארגנים. "המפגש שהפסטיבל מייצר עבור הקהל הרב שפוקד אותו, עבור הכוריאוגרפים, עבור היוצרים השונים בעיר, עבור בעלי העסקים ועבור האומנים האורחים שמוזמנים מכל העולם, מתקיים במקומות נוחים ומוכרים לקהל, ובצורה חופשית ולא מחייבת. המטרה שעומדת מול עינינו היא ליצור חוויה אינטנסיבית של מפגש בין גוף למקום ובין תרבויות שונות – מוסלמים, נוצרים ויהודים – תחת כיפת שמיים אחת בעיר ירושלים, על מנת שאלו יוכלו להשמיע את קולם במרחב הציבורי הירושלמי".

פסטיבל 'מיפו עד אגריפס' יתקיים, כאמור, במתחם שוק מחנה יהודה (שם הכניסה תהיה חופשית) ובבית אליאנס (80-60 שקלים למופע אחד; 120-100 שקלים לשני מופעים באותו הערב).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביחי בית הכרם

    די כבר דייי
    תפסיקו לבזבז את כספי הארנונה שלנו על הגועל נפש הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר