טקס הקפה במסגרת חג הסיגד, חג הסיגד בירושלים בשנה שעברה (צילומים: גל רזניק,אייל תנחום)
טקס הקפה במסגרת חג הסיגד, חג הסיגד בירושלים בשנה שעברה (צילומים: גל רזניק,אייל תנחום)

מגדל דוד מציג: 'הסיגד של כולנו'

חג הסיגד של יהדות אתיופיה יצוין ביום חמישי הקרוב. מוזיאון מגדל דוד יקיים אירוע שמטרתו להכיר לכלל הירושלמים את רוח החג והטקסים המסורתיים שבו

פורסם בתאריך: 1.11.18 10:11

חג הסיגד, החג המשמעותי ביותר בקרב יהודי אתיופיה, יצוין השנה ביום חמישי הקרוב, 8.11, ובמוזיאון מגדל דוד החליטו לנסות לקרב לבבות ולהביא את 'הסיגד' אל התודעה של כלל הציבור הירושלמי.



"מוזיאון מגדל דוד נועד לשמש גשר בין הקהילות, העדות, התרבויות והלאומים הרבים המרכיבים את הפסיפס המרתק והמופלא של ירושלים", מסבירה אילת ליבר מנכ"ל המוזיאון, "לכן, החלטנו לקחת חלק בהפיכת ה'סיגד' לחג חשוב המשותף לכולנו, החורג הרבה מעבר למשמעותו עבור הקהילה האתיופית".

הסיגד, למי שלא מכיר, הוא חג שמבטא את הכיסופים של העם יהודי אתיופיה לארץ ישראל, יום של צום והתחדשות, שבמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל.

טקס הקפה במסגרת חג הסיגד (צילום: גל רזניק)

טקס הקפה במסגרת חג הסיגד (צילום: גל רזניק)

האירוע המיוחד שיתקיים במגדל דוד תחת הכותרת 'הסיגד של כולנו' יתחלק לארבע תחנות שיהיו פתוחות לקהל הרחב. בתחנה הראשונה תוכלו ליהנות מטקס הקפה המסורתי ולהבין את התפקידים החברתיים והרוחניים שהוא מספק.

התחנה השנייה תכלול הסבר ושיח על מנהגי החג ומשמעותם, בהשתתפות מובילי העדה ורבניה (קייסים). משם יעלו המשתתפים אל התחנה השלישית שבמגדל התצפית של מוזיאון מגדל דוד, שבה יתקיים הטקס המסורתי של חידוש הברית בין העם לאל, שיועבר על ידי הקייסים המובילים בעדה האתיופית, בשפת ה'געז' – השפה השמית הייחודית והרשמית של רבני הקהילה. האירוע יסתיים במופע אותנטי של גילי יאלו ולהקתו, אחד הקולות הבולטים והמובילים בקרב העדה האתיופית, שהצליח להחדיר את הצליל האתיופי אל לב המיינסטרים.

חג הסיגד בירושלים בשנה שעברה (צילום: אייל תנחום)

הסיגד של כולנו. ה', 8.11, 19.00. מוזיאון מגדל דוד. 30 שקל

שיתוף פעולה של מוזיאון מגדל דוד, הישיבה החילונית, פרויקט 'חגים מבפנים' והקרן לירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר