האוניברסיטה העברית על הר הצופים, שנות ה־30 (צילום: באדיבות הספרייה הלאומית)
האוניברסיטה העברית על הר הצופים, שנות ה־30 (צילום: באדיבות הספרייה הלאומית)

הספרייה הלאומית: תערוכה על המלומדים היהודים מאירופה

תערוכה חדשה בספרייה הלאומית מציגה את סיפורם של מרטין בובר, גרשום שלום, גוטהולד וייל ואחרים, שייסדו ועיצבו את האקדמיה הישראלית

פורסם בתאריך: 8.11.18 15:24

“הוראת שעה: האוניברסיטה העברית, המלומדים היהודים והפרידה מאירופה”: תערוכה חדשה בספרייה הלאומית מציגה את סיפור עקירתם ופריחתם מחדש של שבעה אינטלקטואלים יהודים-גרמנים, שייסדו ועיצבו את האקדמיה הישראלית.



בתערוכה, שמשותפת לאוניברסיטה העברית ולספרייה הלאומית, יוצגו בפעם הראשונה מסמכים, מכתבים ותיקים אישיים של שבעת המלומדים שפועלם המקצועי והאקדמי ניכר עד היום.

כך למשל, הגעתו של מרטין בובר לאוניברסיטה הובילה להחלטה להקים את הקתדרה ל”פילוסופיה של החברה” שלימים צמח ממנה החוג לסוציולוגיה; הגעתם של חוקרי הספרות לודוויג שטראוס ולאה גולדברג לאוניברסיטה הביאה להקמת החוג לספרות כללית והשוואתית באונ’ מיד לאחר קום המדינה; וסיפורו של ריכרד קבנר שהיה היסטוריון בעל שם כשפוטר ממשרתו הבכירה בגרמניה, והצליח להקים באוניברסיטה את החוג להיסטוריה.

סיפור אחר בתערוכה הוא של גוטהולד וייל שגם הוא פוטר ממשרה בכירה בספרייה המלכותית של ברלין ב- 1934 ובארץ ישראל המנדטורית הפך למנהלו השני של “בית הספרים הלאומי”, שברבות הימים הפך לספרייה הלאומית.
עוד מלומד שלו מקדישה התערוכה פרק מיוחד, אולי הידוע ביותר, לצד מרטין בובר, הוא גרשום שלום שעלה לפלשתינה ב-1924 ויומנו האישי מתעד את חווית הביקור שלו בברלין אחרי תבוסת גרמניה במלחמת העולם הראשונה.

התערוכה תיפתח ביום שלישי, 20.11.18, ותינעל ביום ראשון, 31.3.19. שעות ביקור: במועדי פעילות הספרייה הלאומית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר