המלבוש (צילום: מוקי שוורץ)
המלבוש (צילום: מוקי שוורץ)

תיאטרון אספקלריא: ההצגה "המלבוש"

המחזה יוצג במסגרת מיזם 'שלישי בשלייקס', שמעניק מחירים מוזלים לאזרחים ותיקים

פורסם בתאריך: 6.1.19 09:46

בני הגיל השלישי תושבי ירושלים יכולים ליהנות מהצגות במחירים מוזלים בתיאטרון אספקלריא. מדובר על מיזם 'שלישי בשלייקס' של התיאטרון, שמעניק לאזרחים הוותיקים הנחה משמעותית של 50-30 שקלים.



כך, ביום שלישי הקרוב (8.1) יזכו האזרחים הוותיקים לצפות בהצגה "המלבוש" במחיר של 30 שקלים בלבד (במקום 80-60 שקלים). "המלבוש" הוא עיבוד מוזיקלי לסיפור של ש"י עגנון הדן בנושאים של דחיינות, מימוש עצמי, תיקון והחמצה דרך דמותו של חייט (אותו מגלם מוטי גלעדי), שצריך להכין מלבוש עבור השר, אבל עשרות מחשבות ודברים אחרים טורדים את מנוחתו ועשייתו. בהצגה משתתפים גם השחקנים דני שטג, יגאל פילר וציון אשכנזי.

הסיפור כתוב בלשון פיוטית ובשפתו הייחודית של עגנון, המביאים אל הסיפור עולמות שונים. העיבוד מאפשר לכל אדם למצוא את עצמו בסיפור, ולהרהר בתיקון ובהחמצה בחייו הפרטיים. הסיפור המקורי של עגנון הוא בעל שלושה חלקים, ופרשנותו המקובלת היא כמשל כאשר דמותו של החייט מייצגת את אנשי ישראל, השר הוא מעין ייצוג לאלוהים, והמלבוש הוא משל לנשמה. על העיבוד וכתיבת הטקסטים להצגה אחראי פרוספר מלכה, שגם ביים. את המוזיקה המקורית כתב נדב ויקינסקי.

במהלך השבוע הקרוב יעלו בתיאטרון אספקלריא עוד שתי הצגות. מחר, מוצאי שבת (5.1), תעלה בתיאטרון ההצגה "שברי לוחות". המחזה, שנכתב על ידי אורית ליכטנשטט גל, מספר את סיפורו של הרב אריה, רב גדול ופוסק הלכה, העומד לפני פסיקת גט לאשתו של אדם המאושפז במצב "צמח". הפסק מעורר סערה ציבורית רבה, ובנקודת השיא, מחלה חשוכת מרפא תוקפת אותו והוא נקרע בין הרצון לחשוף את האמת אודות מצבו לבין רצונו להגן על הפסק שלו, תוך אמונה שלמה בצדקתו.

ביום ראשון (6.1) תעלה הקומדיה "איפה הכסף", הנמצאת עדיין בהרצה לפני הבכורה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר