מתוך מופע המחול "בציר 27" (צילומים: אורנה קאלגראד, נטשה שחנס)
מתוך מופע המחול "בציר 27" (צילומים: אורנה קאלגראד, נטשה שחנס)

מוסררה: שני מופעי מחול של ורטיגו

סדנת המחול של הלהקה תציג בימים רביעי וחמישי את היצירות "לידת הפניקס" ו-"Orfeo ed Euridice"

פורסם בתאריך: 17.1.19 10:25

סדנת המחול של ורטיגו תעלה בימים רביעי וחמישי הקרובים (24.1-23.1) את המופע "בציר 27". המופע, שיוצג באולם הקרנף במוסררה, יבצעו רקדני הסדנה את "לידת הפניקס", יצירתה המיתולוגית של הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה, נעה ורטהיים. היצירה שזכתה לשבחים וקהלים רבים היא יצירה למוזיקה מקורית של רן בגנו ומיוחדת בהיותה דינמית המשתנה בכל סביבה שבה היא פועלת, טבעית או אורבאנית.



מוזיאון ישראל: תערוכה בכיכובה של הכוכבת ההוליוודית קייט בלאנשט


היצירה השנייה שתבוצע בערב זה היא: "Orfeo ed Euridice" – מערכה ראשונה מתוך יצירתו של עידן כהן. היצירה נוצרה בהשראת הסיפור המיתולוגי אודות האל למחצה מלווה במוזיקה הנודעת מתוך "אורפיאו ואֶוּרידיצ'ה" לכריסטוף וילבלד גלוק, ובוחנת את יחסי הגומלין בין הגשמי ומגבלות המציאות מחד, ומאידך את כוחם של החירות, האמנות, החיים והמוות.

מתוך מופע המחול "בציר 27" (צילום: אורנה קאלגראד)

מתוך מופע המחול "בציר 27" (צילום: אורנה קאלגראד)

הסדנה של ורטיגו היא מסגרת שהוקמה לפני כ-14 שנה עבור רקדנים יוצאי בתי ספר למחול, מתוך כוונה להכשירם לכדי רקדנים מקצועיים. תלמידי הסדנה מהווים גם עתודה ללהקת המחול ורטיגו. הסדנה מספקת לרקדנים הצעירים שאך סיומו את לימודיהם את הכלים ושפת התנועה של ורטיגו, המורכבת משילוב של שיטות תנועה שונות בהן ריליס, בלט קלאסי וקונטקט. התלמידים בסדנה עוברים הכשרה של שנתיים במסגרת של חמישה ימים בשבוע במשך שבע שעות ביום. המטרה היא שיוצאי הסדנה ישתלבו בלהקות מחול כמו ורטיגו ודומותיה, בלימודי המשך, הוראה או בפרינג'. המורה והמנהלת האמנותית של הסדנה היא קרן חורש-בגון.

מתוך מופע המחול "בציר 27" (צילום: נטשה שחנס)

גם השנה תבחר נעה ורטהיים מספר רקדנים מצטיינים מתוך הסדנא שיצטרפו לרקדני הלהקה הוותיקים וייקחו חלק במופעים שיתקיימו ברחבי הארץ.

"בציר 27". ד'-ה', 24.1-23.1, אולם הקרנף במוסררה. 30 שקלים.


קריז קשה לדג בפיתה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר