בית אנה טיכו (צילומים: Talmoryair, באדיבות מוזיאון ישראל)
בית אנה טיכו (צילומים: Talmoryair, באדיבות מוזיאון ישראל)

בית טיכו: חייה ויצירתה של אנה טיכו

השבוע יושק הספר “אנה טיכו: נוף חייה”, שכולל מחקר מעמיק על חייה ויצירתה של האמנית

פורסם בתאריך: 24.2.19 11:35

“סיפורה של אנה טיכו הוא סיפור של אהבה: אהבתה לשותפה ובעלה ד”ר טיכו, אהבתה לירושלים, לנופיה וליושביה, אהבתה לאמנות וליצירה, והאהבה שאנשים רוחשים ליצירתה. בכל דרך שיסופר, חוטי העלילה של הסיפור הזה טווים יחד את סיפורה של אחת האמניות הידועות והאהובות בישראל”.

כך נכתב בתחילתו של ספר חדש ומקיף על חייה ויצירתה של האמנית אנה טיכו. על המאמר חתומה תמנע זליגמן, האוצרת של בית טיכו.



עטיפת הספר אנה טיכו (צילום: באדיבות מוזיאון ישראל)l

עטיפת הספר אנה טיכו (צילום: באדיבות מוזיאון ישראל)l

הספר, בהוצאת מוזיאון ישראל, יושק ביום ראשון הקרוב, 24.2, בבית טיכו. הוא כולל מאמרים של אוצרי המוזיאון על יצירתה של טיכו ותצלומים מעבודותיה לאורך השנים.

השקת הספר היא גם הזדמנות אחרונה להתרשם מהתערוכה “נוף חייה” המציגה מבחר מעבודותיה של טיכו מימיה כנערה בווינה בתחילת המאה ה-20 ועד ליצירותיה המאוחרות בירושלים, כשטיכו היתה לאמנית מנוסה ומוערכת בארץ ובעולם.

בית אנה טיכו (צילום: Talmoryair)

בית אנה טיכו (צילום: Talmoryair)

טיכו, שנולדה ב-1894 ונפטרה ב-1980, היתה אמנית כלת פרס ישראל. משנות ה-30 של המאה הקודמת התמקדה בעיקר בציור של ירושלים וסביבתה, וכיום יצירותיה מוצגות במוזיאונים הגדולים בעולם. לצד פעילותה כאמנית היא תפקדה כאחות וסייעה לבעלה ד”ר אברהם אלברט טיכו, לו היתה מרפאת עיניים בעיר. ב–1970 הוענק לה התואר “יקירת ירושלים”. לקראת מותה החליטה לתרום את ביתה, כולל את יצירות האמנות שבו לירושלים ולתושביה, מה שהיום הוא “בית טיכו”.

פרופ’ עידו ברונו, מנכ”ל מוזיאון ישראל אומר כי “הוצאתו לאור של הספר והצגת תערוכה מקיפה מיצירות האמנית נעשו לטובת הדור הצעיר שלא ידע את טיכו, ולטובת הדור הוותיק שזוכה למבט חדש על יצירותיה הנבחרות. זוהי הזדמנות להכיר לעומק את אחת האמניות החלוציות שפעלו בישראל”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר