מתוך ההצגה "שמימיים" (צילום: אילן בשור)
מתוך ההצגה "שמימיים" (צילום: אילן בשור)

תיאטרון אספקלריא: מחדשים את רפרטואר החורף

תיאטרון אספקלריא מעלה שתי הצגות חדשות: "שמימיים" - על החיפוש אחר העשירי למניין; ו"לולקע" - מסיפורי הבעל שם טוב. מנכ"ל התיאטרון חגי לובר: "מדובר בהצגות טובות מאוד שאחת מהן אף זכתה עד כה בשלושה פרסים חשובים"

פורסם בתאריך: 26.2.19 18:18

ב"תיאטרון אספקלריא" שבגבעת שאול מתכוננים לקראת העלאת שתי הצגות חדשות, המצטרפות לרפרטואר הצגות החורף של התיאטרון. הראשונה היא ההצגה "לולקע", מסיפורי הבעל שם טוב על פי שבחי הבעש"ט. "לולקע" מגוללת את סיפור מסעו של רבי יעקב בעקבות צוואתו של הבעל שם טוב. מסע שבו כל התרחשות וכל מפגש הינו תמרור בדרך, לקיום מעשי של הפתגם "ואהבת לרעך כמוך".



"לולקע" נכתבה על ידי יהב גל שגם משחק, ובוימה על ידיו ועל ידי בצלאל בורוכוב. היא תוצג במוצ"ש ה‑16.3.

ההצגה השנייה היא "שמימיים", הצגה ללא מילים, המספרת שאי-שם קיימת חסידות עליה מעולם לא שמעתם, חסידות "שמימי", שבה החסידים נקראים "שמימיים". הסיפור מתחיל כאשר תשעה "שמימיים" שטים בכדור פורח, וזועקים "מניין, מניין", נואשים למצוא את האחד – "העשירי למניין". מסע החיפוש אחר "העשירי" גובה מחיר קשה והם מתרסקים במקום שומם ללא נפש אדם, תקועים ללא מצפן וללא מים וכל שנותר להם אלה ספרי הקודש אשר אותם נשאו כל הדרך.

מתוך ההצגה "לולקע" (צילום: ז'ראר אלון)

מתוך ההצגה "לולקע" (צילום: ז'ראר אלון)

ההצגה זכתה בשלושה פרסים בפסטיבל עכו 2018. על עיצוב תנועה מקורית וירטואוזית, פרס האנסבל ופרס התלבושות.

את "שמיימיים" כתב וביים אופיר נהרי ומשחקים בה בן-איש רביבו, ידידיה אנקרי, גלעד גורל, אריאל מרדכי, נעמן שלצר אלכסנדרוני, שחר שמואלוב, בן קובי, שי גלאור ומתן אנחייסי. ההצגה תעלה ב-18.3 וב-31.3 בבית מזי"א לתיאטרון.

"אנחנו שמחים לחדש עם שתי הצגות חדשות הנכנסות לרפרטואר הצגות החורף", אומר מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר, "מדובר בהצגות טובות מאוד שאחת מהן אף זכתה עד כה בשלושה פרסים חשובים. מדובר בבשורה לציבור בכלל ולמנויי התיאטרון בפרט, שיזכו לראות הצגות אלו חלק מעונת המנויים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר