טלי פרידמן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון, מירב כהן, עופר ברקוביץ, ירון ואתי ישפה, אלעד עמדי, איציק וקרן קדוש, מאיר מיכה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלו שלום, פרטי, שרון גבאי, אבישג שאר ישוב)
טלי פרידמן (למעלה משמאל עם כיוון השעון), משה ליאון, מירב כהן, עופר ברקוביץ, ירון ואתי ישפה, אלעד עמדי, איציק וקרן קדוש, מאיר מיכה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, שלו שלום, פרטי, שרון גבאי, אבישג שאר ישוב)

מבגין וטדי קולק ועד רוג'ר ווטרס: את מי היו הסלבס הירושלמים רוצים לארח בחג?

את מי הייתם רוצים לארח ולראות אצלך בשולחן החג? מאכל או טיפ מומלץ לשנה החדשה? ועל משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' - ראש של מי הייתם רוצים להיות וזנב של מי לא הייתם רוצים אף פעם להיות? 'ירושלמיז' - ספיישל ראש השנה

פורסם בתאריך: 25.9.22 10:35

השבוע לא יהיו כאן הפגזות של רכילויות עסיסיות במיוחד, כיוון שהשבוע, לכבוד ראש השנה, כינסנו נבחרת נוצצת של סלבס ירושלמים להם ולהן הגשנו 3 שאלות חג, בתוספת ברכת חג שמח ושנה טובה בריאה ומאושרת, איך לא, כן, גם מכם, הקוראים והקוראות שלנו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


משה ליאון, ראש העיר

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי שמח לארח את ראש העיר המיתולוגי טדי קולק. אני מרגיש שהיתה יכולה להיות בינינו שותפות וקרבה, ובוודאי הבנה בנושאים רבים וחופפים. הייתי גאה לשבת לשוחח איתו ולשמוע לעצותיו".


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "הטיפ לשנה החדשה שאני נותן לעצמי ולתושבי ירושלים הוא להביט בגאווה סביב ולומר לעצמם 'אנחנו ירושלמים!', להמשיך להיות גאים, להעריך ולשמוח שנפלה בחלקנו הזכות להיות תושבי ירושלים. ירושלים היא עיר היסטורית בעלת משמעות לאומית רבה. אני יודע, שהעיר בימים אלה נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים, זה לא תמיד פשוט ונעים, אך אנו עושים הכי טוב שאפשר למען העתיד של כולנו, של ילדינו".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "אני נמצא היום בתפקיד עליו חלמתי – ראש העיר ירושלים. אין ראש אחר שהייתי מייחל לעצמי, או רוצה להיות. אני רואה בתפקיד שליחות גדולה מאוד. זהו תפקיד מרתק בעיר היסטורית וזו זכות שנפלה בחלקי".

***

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "סבתא חוה ז"ל, שהיא סבתא של בעלי יובל. פלמ"חניקית, מספרת סיפורים נפלאה עם חוש הומור ולב אינסופי. היא נפטרה 3 חודשים אחרי שנולדה רוני בתנו הבכורה, והתמונות באלבום שלה מחזיקה את רוני, מעלות בי געגוע. הייתי רוצה שהיא תכיר גם את אחותה ואחיה הקטנים של רוני – ליאור ועומרי".


מירב כהן (צילום: פרטי)

מירב כהן (צילום: פרטי)


מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "ביצים של דג עם רוטב חריף של אמא שלי. אנחנו צוחקים על זה בבית שזו הגרסה המרוקאית לקוויאר".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "אני רוצה להיות ראש לילדים שלי, לא במובן של לנהל אותם או להנהיג אותם, אלא לשמש להם דוגמה אישית ומישהי שהם יכולים ללמוד ממנה, גם מהטעויות שאני עושה; אני מאחלת לעצמי שתמיד יהיה לי את האומץ ואת היכולת לשפוט בין טוב לרע ולא להיות זנב לאנשים ומהלכים לא הוגנים ולא ערכיים, גם אם הם פופולריים".

***

עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות והאופוזיציה

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי רוצה לארח הרבה אנשים שכבר לא איתנו. את הרב קוק, שהיה איש מאחד ומיוחד במינו, את דוד בן גוריון ומנחם בגין יחד, ציוניים ענקיים, שאני מעריך כל כך את שניהם על אף שהיו יריבים פוליטיים. אשאר עם רוביק דנילוביץ, מנהיג צעיר, נחוש ומסור, מסוג האנשים שיוצרים אמון, והולכים דרך, שצמח מלמטה, איש ישר שהשיג הישגים רבים למען העיר שלו".


עופר ברקוביץ. צילום שרון גבאי

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "טיפ מומלץ: לא מספיק לחלום צריך גם להזיע (מתוך שיר של נועם חורב, משורר חדש). שנה חדשה זו הזדמנות למטרות ויעדים חדשים, להסתכלות אחורה וקדימה. השלב הראשון הוא להגדיר לעצמנו מה רוצים להשיג. השלב השני הוא לעבוד קשה, לנתח, לרתום שותפים, להזיע, כדי להצליח. זה קל להגיד, אבל קשה לעשות. מאחל שכל אחת ואחד ימצא את הדרך שלו לאגור כוחות לזהות מטרות ולהצליח".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "ראש של התעוררות בירושלים, תנועה של אנשים ערכיים, מוכנים להקריב ולתת מעצמם בשביל ירושלים ובשביל החברה. אנשים שמוכנים לעבוד יחד עם אנשים ששונים מהם, ימנים ושמאלנים, דתיים וחילוניים, כדי להשיג חזון גדול של ירושלים ציונית סובלנית ויצרנית; לא אוהב להיות זנב, זה פחות בשבילי. אבל צריך לדעת לעבוד בשותפות גם כשאתה לא ראש המערכת".

***

טלי פרידמן, יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "את האנשים שאני אוהבת, את האנשים שמצחיקים אותי וממלאים אותי באושר. המשפחה והחברים שאיתנו תמיד בכל רגע ובכל מצב".


טלי פרידמן (צילום: פרטי)

טלי פרידמן (צילום: פרטי)


מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "לזכור שלומדים מטעויות, להיות סלחנים לעצמנו ולסובבים אותנו. ויש לי גם טיפ קטן לעוגות דבש – להוסיף כמה שיותר תבלינים כדי להעמיק את טעם הדבש, להוסיף מקל וניל, כוכב אניס, אגוז מוסקט, קינמון, והכל בכמות של קורט מלח מכל דבר. כדי להוסיף עומק וענין בעוגה כמו בחיים".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "שנהיה ראש לאחדות לכל תושבי ירושלים, לכל המגזרים ולכל הדתות, להבנה, כבוד הדדי וסבלנות כלפי האחר, שלא נהיה זנב ובטח לא ראש לפילוג וסכסוך בין בני האדם".

***

תומר בליטי-דגן, מנהל התיכון לאומנויות

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "השנה אנחנו נארח בשמחה את המשפחה של אשתי. הייתי שמח לארח משפחה עולה מאזור רוסיה-אוקראינה. ואם לפנטז – אז לארח את אהוד בנאי לשנה חדשה נשמע לי מעולה".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "יש יותר יפה וטעים מרימון של ראש השנה? כמו כן ממליץ מאד על מסורת של ערב חג ראשון עם המשפחה, וערב חג שני עם חברים אהובים".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "אני מאושר להיות חלק מחבורת המנהלות והמנהלים של בתי הספר בירושלים. זו חבורה של אנשים נפלאים, שהם ראש וגם לב; ולפעמים גם אין לי בעיה להיות זנב".

יונתן כהן, בעלי סטודיו לנשים 'ג'וניפיט'

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "דונאלד טראמפ – חייב להבין מה עומד מאחורי הבן אדם הזה".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "אני כורדי אז זה יהיה פשע לא להגיד קובה – ממליץ לכל מי שלא עלה בידו להכיר".


יונתן כהן (צילום: פרטי)

יונתן כהן (צילום: פרטי)


על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "בראש ובראשונה הייתי רוצה ש'ג׳וניפיט' ימשיך במגמת הפריחה ויהפוך לרשת ארצית; לא הייתי מוכן אף פעם להיות שכיר, אני נהנה כל כך להיות עצמאי שלא הייתי מוותר על זה".

***

קרן ואיציק קדוש, בעלי קפה קדוש

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? הבן שלי שנשאר בחג בצבא וסוגר 21.

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "לקחת את כל סימני החג ולשלב אותם במכלים. השנה הכנו חלת דבש עם דלעת ולוביה, חלת סלק וחלות אישיות עם תפוחים ורכז רימונים.


קרן ואיציק קדוש (צילום: אבישג שאר ישוב)

קרן ואיציק קדוש (צילום: אבישג שאר ישוב)


על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? אני מוכנה להיות הראש של כל מי שאוכל לתת לו ערך מוסף וללמד אותו דברים שקידמו אותי בחיים. ואני מוכנה להיות זנב לכל מי שאוכל ללמוד ממנו דברים שאני עדין לא יודעת אבל השאיפה תמיד להתקדם מהזנב לראש.

***

אלעד עמדי, דיג'יי ושדרן רדיו ירושלים

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי רוצה שניים. את מנחם בגין בשביל ללמוד מהבנאדם אולי מהמנהיג הכי גדול שהיה לעם ישראל בכל הזמנים. בנאדם עם מסורת, עם כבוד, עם ערכים. שכל חריף. צריך ללמוד ממנו קצת. והדמות השנייה שהייתי רוצה לארח, זה את סולן הפינק פלויד, האיש הנוראי ביותר עלי אדמות, קוראים לו רוג'ר ווטרס. אני רוצה לארח אותו, כדי שיכנס אלי לבית, ואני לא בטוח שהוא היה יוצא".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "לגבי האוכל, מה אני ממליץ, ובכן, אני חייב לומר לך, זה רימון. כן, רימון. זה הפרי שאני הכי אוהב. הוא הכי בריא. הוא הכי טעים, בקיצור כמו עם ישראל".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "הייתי רוצה להיות ראש של תוכנית טלוויזיה לא נורמלית, אחת מהתוכניות בידור המצליחות ביותר בישראל; וזנב לא הייתי מוכן אף פעם להיות בשביל מנהיגים ערבים ואנשי שמאל קיצוני, שמדרדרים לנו את המדינה. זנב שלהם זה אסור, כי אם הם יהיו הראש לא יישאר כלום. לא זנב, לא ראש ולא רגליים. חג שמח לכולם".

***

עו״ד יסמין נחום, מנכ״לית האגודה לבריאות הציבור

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי רוצה לארח את כל חברי עמותת 'האגודה לבריאות הציבור', הם אנשים יקרים שעושים עבודת קודש מדי יום. זכות גדולה עבורי לעבוד לצדם, וליהנות מעשייה מלאה בלב ונשמה".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "הדגים של מוטי בעלי, לא רק בראש השנה, אלא לכל אורך השנה. מוטי הוא עו״ד מצוין ושף מעולה".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "אני שמחה בחלקי ומודה לאל על תפקידי הנוכחי שממלא אותי באושר וגאווה, אז כמי שעומדת בראש האגודה לבריאות הציבור, אני מאחלת לעצמי להמשיך ולהוביל את הגוף הנפלא הזה".

***

ירון אילן, שדרן רדיו ירושלים ומנחה טלוויזיה

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי מאוד מאוד שמח לארח כמה חיילים, שהם חיילים בודדים ואין להם עם מי להיות. אני מאוד מאוד אשמח להיות להם לחברה".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "מאכל ביקשת? אני מאוד אוהב בערב ראש השנה שאמא שלי מכינה אורז עם רוטב עגבניות מיוחד. זה משהו שתמיד מזכיר לי את הילדות".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "הייתי רוצה להיות ראש משרד הרווחה לכמה שבועות על מנת לדאוג לכל אלו שבערב החג ובאופן כללי אין להם אפילו כסף לארוחת חג; לא הייתי רוצה להיות זנב של אף אחד".

אתי וירון ישפה, בעלי 'בלאק איירון'
את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "בכל שנה אנו מתרגשים לארח את המשפחות היקרות שלנו, לשבת יחד, לאכול ולהעלות חוויות יחד".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "מחכים כל שנה לקציצות פרסה (כרישה). מנה מעולה, שמשאירה המון טעם של עוד, תמיד שראש השנה בפתח אנו מחכים בקוצר רוח לשולחן החג כדי להתענג על הקציצות המעולות האלה".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "שנמשיך להיות ראש אחד, לעבוד יחד, עם הרבה הבנה, סבלנות, תמיכה והשלמה של אחד את השני".

שמוליק לוי, קפטן בית"ר ירושלים לשעבר
את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? ב"חג הזה הייתי רוצה לארח את ברק אברמוב, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים. אני חושב שכל אוהד של הקבוצה צריך להוקיר לו תודה שהציל את הקבוצה והשקיע כסף רב מהונו האישי, במיוחד אחרי ההפסדים של הקבוצה בימים האחרונים. ברק צריך עידוד, תמיכה והוקרה של כולנו על פועלו".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "טיפ שהייתי רוצה לתת לקראת ובמיוחד בראש השנה, זה לשחרר כעסים ולהפסיק לשמור טינה למי שפגע בך, כי היכולת לשחרר כעסים, להיות עם לב נקי ולא לשמור טינה עושה טוב למי שנפגע גם אם הפוגע לא ביקש ממנו סליחה".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "הייתי רוצה להיות לראש הנותנים והתורמים לזולת, בראש השנה ובכלל. זוהי זכות גדולה, לעזור ולתמוך בנזקקים כל אחד לפי כיסו ויכולתו, שכן כל ישראל ערבים זה לזה, ומי שנותן בוודאות תמיד מרוויח".

 

 

אבי לוי, בעלי 'המוציא' ו'מצלה'

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "בנוסף למשפחה היקרה שאני מאוד אוהב ומעריך, מהבחינה הקולינרית הייתי שמח לארח את השף שלום קדוש, והלוואי והייתי יושב איתו בשולחן החג, חולק איתו חוויות ומתכונים. הוא איש מדהים".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "טחול ממולא – אני חושב שמשנה לשנה מתכונים אותנטיים נעלמים, והייתי רוצה לראות את המאכלים מעטרים את שולחן החג, ולכן אצלי בשולחן החג אני לא מוותר על טחול ממולא. הטיפ שאני יכול לתת לטחול הוא: במקום למלא אותו ולעסוק זמן רב בתפירה, אפשר לסגור אותו בעזרת קיסמים ולמלא אותו בכל טוב עם שקדי עגל, בשר שפונדרה טחון משובח, כבדי עוף, טחולי עוף, חריף, כוסברה, שום, תיבול עדין של פלפל וכמון. האפייה שלו צריכה להיות של שעה בתנור בחום של 180 מעלות ואחר כך להפוך אותו כדי להשחים משני הצדדים, לקרר ולפרוס. טיפ קולינרי: כל טבח שישלב מטבחים, יוכל להמריא במידה והוא פועל עם הרבה נשמה ואלתורים. והכי חשוב זה לדעת לשמור על טעמי הילדות ולדעת להעמיק אותם ולהביא אותם לידי ביטוי בצורות אחרות ובחומרי גלם נכונים שיתווספו. זה מה שחשוב במטבח – לדעת להמציא את עצמך בכל פעם מחדש".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "ראש עבורי זו הדרך הנוכחית ומלאת האמונה שיש לי. כאיש מאמין מאוד, אני יודע שכשהלב והראש מנווטים לדרך זהה, אני במקום הנכון; זנב – לא הייתי מוכן לאבד את אמונתי. זה הזנב שממנו לא ארצה להיות חלק לעולם".

מישל דיין, קפטן הפועל ירושלים לשעבר

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי שמח לארח את ביבי נתניהו ולשאול אותו כמה שאלות".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "המאכלים שלי הם פילה לברק ואנטי פסטי".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "בראש של ראש המוסד דוד ברנע. וזנב של נכדיי וילדיי שתמיד אוכל לשמור ולגונן עליהם, מטאפורית כמובן".

מתן קדוש, איש חיי לילה

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי רוצה לארח אצלי לארוחת חג את הרב זמיר כהן וכל הלילה לשאול אותו שאלות ולקבל ממנו תשובות".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "טיפ לראש השנה: לחשוב איפה ואיך כל אחד מאיתנו יכול להשתפר ולהיות טוב יותר לעצמו ולסביבה שלו".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "אהבתי את השאלה – הייתי משחק קצת עם המשפט שקיים כי הוא הכי נכון לכולנו, ולכן הייתי רוצה להיות ראש לאריות ולא הייתי מוכן להיות זנב לשועלים".

מאיר מיכה, בעלי מסעדת 'פינתי'

את מי היית רוצה לארח ולראות אצלך בשולחן החג? "הייתי מארח את הרמטכ"ל ועוד כמה חיילים בודדים".

מאכל או טיפ מומלץ מפיך לשנה החדשה? "הטיפ שלי הוא שתמיד נראה ו/או נזכור את חצי הכוס המלאה. מאכל מומלץ שאני אוהב בראש השנה: חמין מתוק של אורפאלים בשם ספ׳רגל. בשר עם חבושים, אגסים, משמשים ושזיפים מיובשים".

על משקל ברכת החג 'שנהיה לראש ולא לזנב' – ראש של מי היית רוצה להיות וזנב של מי לא היית רוצה אף פעם להיות? "ובכן, הייתי רוצה להיות הראש של המוסד; ולא הייתי מוכן להיות זנב של שום פוליטיקאי".


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר